SME

Bratislavský Prístavný most dostane dvojča

Bratislavský Prístavný most, ktorý spája Petržalku so zvyškom mesta na ľavom brehu Dunaja, by mal byť v budúcnosti len jednosmerný.

Prístavný most sa rozširovať nebude.Prístavný most sa rozširovať nebude. (Zdroj: SITA)

Agentúrnu správu sme o 13.56 nahradili pôvodným autorským článkom SME.

Statici neodobrili rozšírenie najvyťaženejšieho mosta, bude sa teda stavať paralelný, tvrdí ministerstvo dopravy.

BRATISLAVA. Prístavný most, cez ktorý v Bratislave prejde denne vyše 120-tisíc áut, bude zrejme v budúcnosti jednosmerný. Oznámilo to ministerstvo dopravy.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Opatrenie by malo byť súčasťou zvýšenia dopravnej kapacity mosta, druhý smer totiž bude viesť po jeho paralele, ktorú plánuje štát postaviť.

Rozšírenie sa robiť nebude

Pôvodne zvažovala Národná diaľničná spoločnosť možnosť rozšíriť most z dvoch pruhov na tri v oboch smeroch, to malo najvyťaženejšej komunikácii na Slovensku pomôcť.

SkryťVypnúť reklamu

Statici to však odmietli.

„Ako vhodné riešenie sa javí vybudovanie paralelného mosta, ktorý zdvojnásobí počet jazdných pruhov na mieste Prístavného mosta," povedal hovorca ministra dopravy Martin Krajčovič. Nová spojnica brehov Dunaja by mala vyrásť čo najskôr, podľa Krajčoviča to však nebude skôr ako v roku 2014.

Šiesty bude paralelný

O šiestom bratislavskom moste sa hovorí už dlhšie, najmä v súvislosti so zhoršujúcou sa dopravnou situáciou a uzavretím Starého mosta tento rok. Keďže sa ale pôvodne uvažovalo, že nasledujúcim mostom cez Dunaj bude ten, ktorý by bol súčasťou nového obchvatu Bratislavy, názov šiesty most sa oficiálne používa preň.

Ministerstvo teraz oznámilo, že tento most zrejme predbehne plánovaná paralela Prístavného mosta. „Takzvaný šiesty most nedokáže vzhľadom na jeho umiestnenie odbremeniť Prístavný most, a preto v súčasnosti nepatrí medzi priority na nasledujúce roky," poznamenal Krajčovič s tým, že na jeho vybudovanie dnes ministerstvo nemá peniaze.

SkryťVypnúť reklamu

O budúcom, v poradí šiestom moste sa kedysi tiež hovorilo ako o pešom. Zámery developerov, ktoré však boli skôr len víziami, stopla kríza.

Kam vyústi?

Národná diaľničná má v najbližších týždňoch vyhlásiť súťaž na zhotovenie technickej štúdie na riešenie paralely mosta. Výšku predpokladaných nákladov ministerstvo nespresnilo, nie je ani známe, kde presne by nový most mal stáť a na ktoré komunikácie by mal ústiť.

Dopravný analytik Jozef Drahovský hovorí, že najschodnejšia cesty by podľa neho bolo vybudovať samostatné dvojpruhové paralely po oboch stranách mosta. „To nezasiahne negatívne do mostu. Dnes nie je problém totiž ten most len postaviť, ale aj investovať do nájazdov." Takto by sa podľa neho mohli paralely bezproblémovo napojiť na pruhy z Bajkalskej a na druhej strane na výjazdy na Einsteinovu bez veľkých investícií do okolitých infraštruktúr.

SkryťVypnúť reklamu

K téme sa dnes vyjadril aj samotný minister dopravy Ján Figeľ. Ten povedal, že myšlienka o sparalelnení mosta má svoje rácio. „Pretože je spätá s existujúcim okruhom D1 a je témou, ktorá môže byť v budúcnosti posilená v budovaní úseku R7," povedal.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Jeden stavbár, druhý mikrobiológ. Bratia zvalcovali trh
  2. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v neznámom Bahrajne?
  3. Rozhovor: Slováci mohli žiť v Pacifiku. Štefánik im kúpil ostrov
  4. Špeciálna krížovkárska príloha v denníkoch SME a Korzár
  5. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom
  6. Viacgeneračné rodiny: Slovenský recept na hádky?
  7. Kaufland má 25 rokov a otvára 25. K Park: To bude oslava!
  8. Osem destinácií, kam na last minute dovolenku v septembri
  1. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v neznámom Bahrajne?
  2. Jeden stavbár, druhý mikrobiológ. Bratia zvalcovali trh
  3. Rozhovor: Slováci mohli žiť v Pacifiku. Štefánik im kúpil ostrov
  4. eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van: Šetrite náklady s elektromobilom
  5. Špeciálna krížovkárska príloha v denníkoch SME a Korzár
  6. Viacgeneračné rodiny: Slovenský recept na hádky?
  7. Slovenskí učitelia vyvinuli aplikáciu, ktorá šetrí hodiny práce
  8. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom
  1. Rozhovor: Slováci mohli žiť v Pacifiku. Štefánik im kúpil ostrov 16 829
  2. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom 7 577
  3. Slovenskí učitelia vyvinuli aplikáciu, ktorá šetrí hodiny práce 6 041
  4. Viacgeneračné rodiny: Slovenský recept na hádky? 4 257
  5. Osem destinácií, kam na last minute dovolenku v septembri 3 897
  6. Kaufland má 25 rokov a otvára 25. K Park: To bude oslava! 2 133
  7. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v neznámom Bahrajne? 1 550
  8. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 1 311
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Žltá čiara reprezentuje dráhu vozidla Pavla Gašpara podľa opisu druhého účastníka nehody. Červená čiara je dráha vozidla, do ktorého Gašpar narazil.

Tesne za miestom, kde šéf SIS predbiehal a havaroval, sa začínal úsek s plnou čiarou.


Šéf Kremľa Vladimir Putin.

Putin nepotrebuje sprostredkovateľov.


8
Robert Fico.

V Pekingu sa stretne s Putinom i čínskym prezidentom.


TASR 38
Viktor Beránek.

Do hôr politiku neťahám, hovorí.


13
SkryťZatvoriť reklamu