BRATISLAVA. Sedemkilometrový úsek by mal viesť od Prístavného mosta popri Dunaji, rafinérii Slovnaft až do Dunajskej Lužnej.
"Variant, ktorý navrhujeme, by zlepšil celkovú dopravu na juhu Bratislavy. V budúcnosti by sa táto cesta mohla napojiť aj na D1. To je reálna vízia do budúcnosti," povedal dnes na tlačovej konferencii minister dopravy, pôšt a telekomunikácií Ján Figeľ.
S výstavbou R7 by sa malo začať najneskôr začiatkom roka 2014. Podľa výpočtu rezortu by táto rýchlostná komunikácia mala stáť 72 miliónov eur. Na ceste, ktorá je v súlade s územným plánom hlavného mesta, bude potrebné vystavať sedem mostných konštrukcií.
Pôvodný variant C presadzovali miestne samosprávy dotknutých obcí a ochranári, nakoľko ten viedol severovýchodne od obcí Rovinka a Dunajská Lužná poza železničnú trať s vidieckou zástavbou.
Nový variant stavby úseku R7, A, by mal viesť popri chránenom území Dunajské Luhy. Proti tomu môžu protestovať ochranári a Európska komisia môže požiadať o zmenu trasy, prípadne podať žalobu na Slovensko. Európska smernica o biotopoch totiž nedovoľuje zásahy do chránených území. Tento fakt šéf rezortu dopravy odmieta. "Štúdia na životné prostredie bolo urobená, a výsledok bol pozitívny," konštatoval Figeľ.