SME

Mrva žiada o sankcie pre Zemanovú

Predvolebný boj vo Vajnoroch pokračuje.

VAJNORY. Starosta mestskej časti Vajnory Ján Mrva žiada etickú a mandátovú komisiu Bratislavského samosprávneho kraja o sankcionovanie poslankyne kraja Anny Zemanovej. Poslankyňa podľa neho uvádzala nepravdivé skutočnosti o petícii týkajúcej sa trasovania diaľnice D4 podanej v roku 2008. Podľa Mrvu svojím správaním hrubo porušila mravné a etické pravidlá spoločnosti a dokázateľne nehovorila pravdu na verejnej tlačovej konferencií zvolanej na pôde kraja za prítomnosti predstaviteľov kraja. Zároveň podľa neho tým, že tlačovú konferenciu organizovala v priestoroch kraja, vzbudila dojem, že ide o názor kraja a svojím konaním hrubo znížila kredit tejto inštitúcie.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Zemanová na brífingu po stretnutí predsedu kraja Pavla Freša so zástupcami petičného výboru z Vajnôr uviedla, že petícia podaná v roku 2008 nebola ani zaevidovaná a ani s ňou nebolo nakladané. Podľa Mrvu toto tvrdenie nie je pravdivé, petícia bola zaevidovaná a bývalý župan predstaviteľom petičného výboru, ale aj všetkým obyvateľom odpovedal obšírnym listom z 25. novembra 2008, kde uviedol, že petícia bola prešetrená a odborne spracovaná a vysvetlil možnosti kraja. Podľa Zemanovej je pravda, že petičný výbor dostal odpoveď od vtedajšieho predsedu kraja Vladimíra Bajana a z toho dôvodu ani nepreveroval ako bolo s petíciou v skutočnosti naložené, ani či ju predložili poslancom.

"Dva roky sme čakali na pozvanie na rokovanie v rámci prípravy nového územného plánu vyššieho územného celku, respektíve na ďalšie kroky, tak ako bolo v odpovedi vtedajšieho predsedu uvedené. V tomto volebnom období som sa stala poslankyňou kraja a zistila som, že v správe kontrolóra kraja o obdržaných petíciách a sťažnostiach v roku 2008 nebola naša petícia uvedená," uviedla Zemanová. Podľa hlavného kontrolóra kraja Štefana Marušáka sa v centrálnej evidencii nenachádza nijaký záznam o tejto petícii. "Dokonca ani počas celého roka 2008 podobnú petíciu neevidujeme," uviedol Marušák.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa Zemanovej od roku 2009 prebieha proces obstarávania nového územného plánu a petícia sa dotýka práve návrhu zmien v územnom pláne. "Do 31. augusta prebieha pripomienkovanie k Zadaniu nového územného plánu. Vzhľadom na to, že obsah petície je veľmi aktuálny, rozhodli sme sa opakovane petíciu podať. Tentokrát cez podateľňu kraja," povedala Zemanová.

Podľa Mrvu treba vodičov priviesť nadradenými tranzitnými cestami, nie obecnými. Pripomienky mestskej časti k všetkým štádiám procesu D4 rieši mestská časť podľa Mrvu s Národnou diaľničnou spoločnosťou aj s Ministerstvom životného prostredia a žiada o ich podporu aj kraj. "Našimi požiadavkami sú, aby D4 išla popod D1 a popri mestskej časti čo možno najviac pod terénom - polozapustené s možným umelým prekrytím a na úpätí Malých Karpát nie po našich viniciach, ale aby portál tunela išiel priamo do doliny medzi Svätým Jurom a Vajnormi už dnes znehodnotenej veľmi vysokým napätím," povedala Mrva.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa Zemanovej ide navrhovaná trasa v tesnej blízkosti národnej rezervácie Šúr, ktorá je zapísaná ako významná lokalita v Európskych chránených územiach. "Viesť diaľnicu v blízkosti prírodnej rezervácie v tomto úseku nie je naša prvá skúsenosť. Diaľnica je líniová stavba a nie vždy sa dá nepriblížiť k chránenému územiu. V tomto úseku (pri Šúrskom kanáli) bude časť diaľnice vedená pod terénom a táto diaľnica bude uložená v tesnenej vani, aby neprišlo k prípadnému ohrozeniu podzemných vôd a teda aj prírodnej rezervácie Šúr," uviedol hovorca Národnej diaľničnej spoločnosti Marcel Jánošík. Okrem toho bude mať podľa Jánošíka diaľnica v celom úseku kanalizáciu, ktorá bude mať pred zaústením do recipientov odlučovače ropných látok a sedimentačné nádrže. Pre ochranu obyvateľov pred nadmerným hlukom bude diaľnica zapustená pod terén a na hrádzi Šúrskeho kanála bude vybudovaná protihluková stena.

Ján Mrva

Vybrežený potok Vydrica, ktorý 15. septembra zalial Partizánsku lúku na Železnej studničke.

Vydrica zaplavila aj časť bratislavskej zoo.


TASR 1
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí
  2. Na Slovensku sú lídrom. Málo sa u nás stavia
  3. Ako zvládnuť prvý mobil a udržať si dôveru v rodine
  4. Hodnotenie profesionála: Maldivské rezorty do hodiny od letiska
  5. Na potulkách chuťami: od zemiakov po syry, všetko je doma
  6. Rozvrh hodín s kalendárom prázdnin v denníkoch SME a Korzár
  7. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia
  8. Na toto by ste sa mali vo svojej obľúbenej krčme opýtať
  1. Hodnotenie profesionála: Maldivské rezorty do hodiny od letiska
  2. Jesenné tvorenie pre krajší domov aj nápaditý šatník
  3. Na Slovensku sú lídrom. Málo sa u nás stavia
  4. AL-AUTO dokazuje, že špičkový autoservis môže byť women-friendly
  5. Naši starí rodičia si peniaze zakopávali do zeme
  6. Zuzana Porubjaková a Miro Jaroš v naozaj otvorených rozhovoroch
  7. Prvý mobil ako skúška dôvery medzi rodičom a dieťaťom
  8. Rozvrh hodín s kalendárom prázdnin v denníkoch SME a Korzár
  1. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni 7 878
  2. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus 6 067
  3. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí 5 397
  4. Na toto by ste sa mali vo svojej obľúbenej krčme opýtať 5 262
  5. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia 4 869
  6. Na začiatku ledva naškrabali 700 eur, dnes majú miliónové tržby 4 799
  7. Prvý mobil ako skúška dôvery medzi rodičom a dieťaťom 4 136
  8. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú 3 303
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Pavol Návrat: Žiadosť občanov Slovenskej republiky o zlúčenie s Českou republikou 34 314
  2. Rado Surovka: Matovičove bomby sú späť 11 151
  3. Radoslav Záhumenský: Rozhľadňa, ktorú takmer nikto nepozná, a pritom z nej Malá Fatra ukazuje svoju pravú krásu! 8 596
  4. Daniel Guľaš: Svetový šašo 6 545
  5. Ivan Mlynár: Je Šutaj Eštok úplný kretén ? Nie, je to génius. Ak to niekto nechápe, je to jeho problém. 5 957
  6. Radko Mačuha: "Maskovacie prvky" auta šéfa SIS 5 864
  7. Tomáš Csicsó: Ako školy vyberajú výpalné od študentov 5 186
  8. Ján Valchár: Ešte jeden večerný blog 4 828
  1. Věra Tepličková: ... a voľ nebyť, ako byť otrokom
  2. Igor Pogány: Nano Banana: Nová AI od Google premení vaše fotky na realitu (a splní sny)
  3. Marian Nanias: Jadrové zariadenia, doteraz použité na Mesiaci.
  4. Post Bellum SK: Začiatok konca pre desaťtisíce slovenských Židov: 9. september 1941
  5. Radko Mačuha: Pre Ficových šimpanzizantov.
  6. Marcel Rebro: Diplomacia podľa Fica: úsmevy v Pekingu a Užhorode, dym v Kyjive
  7. Marian Nanias: Jadrové reaktory použité v kozmickom prieskume.
  8. Radko Mačuha: Fico nás posiela na výlet do Číny.
SkryťZatvoriť reklamu