SME

Starý most sa rozpadáva, uzavrú ho

Po Starom moste prestanú jazdiť aj autobusy a bicykle, pre peších zatiaľ obmedzenie neplatí.

Starý most bude od soboty pre zhoršujúci sa stav konštrukcie uzatvorený. Čas potrebný na presun z Petržalky do iných mestských častí sa predĺži o 5 až 15 minút.Starý most bude od soboty pre zhoršujúci sa stav konštrukcie uzatvorený. Čas potrebný na presun z Petržalky do iných mestských častí sa predĺži o 5 až 15 minút. (Zdroj: SME - VLADIMÍR ŠIMÍČEK)

Nosná konštrukcia Starého mosta výrazne poklesla. Od soboty preto z neho vylúčia akúkoľvek premávku.

BRATISLAVA. Od soboty nebude môcť po Starom moste jazdiť mestská hromadná doprava ani cyklisti. Už rok a pol sú z mosta vylúčené autá. Lávku pre peších zatiaľ neuzavrú.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Príčinou je havarijný stav mosta, ktorý potvrdili výsledky posledných pravidelných meraní. Povedal to Vladimír Kovalčík, generálny riaditeľ Metra Bratislava. Cestná časť mostu sa podľa Kovalčíka znížila za posledný rok o 16,2 milimetra, čo je 16-násobná zmena oproti pôvodnému stabilizovanému stavu. „O stave poklesu vieme od 5. mája."

SkryťVypnúť reklamu

Pôvodne si technici mysleli, že sa pohli piliere, ale kontrolné merania podľa Kovalčíka preukázali, že sa pohla oceľová konštrukcia. To, že s mostom sa niečo deje, signalizujú aj vypadnuté kusy betónovej mostovky. Cesta cez most sa v niektorých úsekoch začala prepadávať, niektoré trhliny majú až dvadsať centimetrov.

cesta_res.jpg

Na cestnej mostovke sa začal rozpadávať betón, vznikli trhliny.

zaliatabetonom_res.jpg

Na miesto najprv provizórne položili oceľovú platňu, vystužili a potom vyliali betónom.

diera_res.jpg

Pohľad zdola - to, že so Starým mostom sa niečo deje, signalizujú aj vypadnuté kusy betónovej mostovky.

FOTO - METRO BRATISLAVA

Jediné riešenie - vylúčenie dopravy

„Dnes neviem povedať, čo sa stalo. Stav je naozaj havarijný, okrem toho, že most sa prehol smerom dole, sa aj naklonil proti vode," povedal Kovalčík. Situácia je podľa neho vážna a ďalšie zníženie môže spôsobiť haváriu. Preto ako jediné a najbezpečnejšie riešenie považuje vylúčenie všetkej dopravy.

SkryťVypnúť reklamu

Zmena sa bude týkať denných liniek 50, 78 a 95 a nočných liniek N 80 a N 95. Náhradné trasy pôjdu cez Most Apollo, nočné linky sa presmerujú cez Nový most. Organizácia dopravy sa teda uzavretím mosta zásadne zmení. Vylúčenie MHD pocíti najmä Petržalka, ktorá stratí dôležitú dopravnú tepnu. Očakáva sa, že pondelok bude kritickým dňom. Ľuďom skomplikuje život, cestovný čas sa predĺži. Dopravná situácia medzi Petržalkou a centrom je pritom už teraz zložitá.

Aby sa pri týchto zmenách podarilo zachovať aktuálny interval, dopravný podnik bude musieť nasadiť o dva až tri kĺbové autobusy viac. „Bezpečnosť cestujúcich má však prednosť," povedal Branislav Zahradník, predseda predstavenstva dopravného podniku.

Linka číslo 50 bude od zajtra premávať od OD Slimák po Autobusovú stanicu Mlynské nivy, odtiaľ bude pokračovať cez Landererovu na Most Apollo, Einsteinovu k Auparku. Odtiaľ má jazdiť cez Nový most na Malú scénu, na autobusovú stanicu a pokračovať bude po súčasnej trase. Celková trasa sa tak predĺži o približne jeden kilometer. Linka nebude zastavovať na Šafárikovom námestí.

SkryťVypnúť reklamu

Zákaz vstupu

Kovalčík tvrdí, že výluka MHD zo Starého mosta je nevyhnutné opatrenie. „Nemôžeme riskovať životy občanov alebo že bude prerušená plavba po Dunaji, preto je nutné most zatvoriť," hovorí Kovalčík. Ľuďom zatiaľ ostane lávka, na mostovku bude zákaz vstupu. „Bude tam brána, ako je na železničnej časti, chodci sa tam normálne nedostanú." Ráta sa však aj s tým, že keď sa na moste začne pracovať, uzatvoria aj lávku pre chodcov.

Starý most má byť súčasťou trasy električky do Petržalky. Pôvodne sa mal rekonštruovať a spevniť. Teraz sa bude musieť odstrániť mostovka a skontrolovať konštrukcia. Potom sa prijmú opatrenia.

mostnohy_res.jpg

Lávka pre peších je vraj zatiaľ bezpečná, ľudia po nej môžu chodiť. Keď sa však začne na moste pracovať, potom ju uzatvoria.
FOTO SME - VLADIMÍR ŠIMÍČEK

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Nová Kia Sportage zvládne každé dobrodružstvo aj životný štýl
  2. Metropola aj more. New York sa dá jednoducho spojiť s Karibikom
  3. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete
  4. V Maroku sa za pár dní ocitnete v horách, púšti aj pri oceáne
  5. Hirošima (reportáž Johna Herseyho) v denníkoch SME a Korzár
  6. Top dopravné stavby, ktoré menia Bratislavu a okolie
  7. Domáce poistenie v dobe nárastu extrémov počasia a škôd
  8. Urobte krok k štúdiu, ktoré premení vašu vášeň na profesiu.
  1. Nová Kia Sportage zvládne každé dobrodružstvo aj životný štýl
  2. Metropola aj more. New York sa dá jednoducho spojiť s Karibikom
  3. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete
  4. Invázne rastliny ako superpotraviny
  5. Hirošima (reportáž Johna Herseyho) v denníkoch SME a Korzár
  6. Keď tankovaním získate viac než len plnú nádrž
  7. V Maroku sa za pár dní ocitnete v horách, púšti aj pri oceáne
  8. OTS: Stanovisko LESY SR k tvrdeniam politickej strany Demokrati
  1. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete 8 001
  2. Nová Kia Sportage zvládne každé dobrodružstvo aj životný štýl 6 189
  3. Metropola aj more. New York sa dá jednoducho spojiť s Karibikom 5 020
  4. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 2 947
  5. Top dopravné stavby, ktoré menia Bratislavu a okolie 2 356
  6. V Maroku sa za pár dní ocitnete v horách, púšti aj pri oceáne 1 609
  7. Čistenie detských zubov ako boj? Rodičia opisujú, čo im pomohlo 1 540
  8. Hirošima (reportáž Johna Herseyho) v denníkoch SME a Korzár 1 504
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Martin Fronk: Objavil som kúpalisko za 2 eurá 72 874
  2. Ivan Čáni: Smer SSD sa definitívne sám spláchol na úplné morálne a ľudské dno, odkiaľ sa už nedá vynoriť. 13 123
  3. Grácz Ján: Krátky oznam pre všetkých národovcov. 9 764
  4. Martin Fronk: Divín: Obec, kde sa sprievodkyne červenajú a umenie visí aj na stenách, nielen vo vzduchu 8 871
  5. Věra Tepličková: Rýchla chôdza možno už len s evidenčným číslom 7 714
  6. Ivan Mlynár: Matúš Šutaj Eštok, na konci dňa hlboké ospravedlnenie Hamranovi, Spišiakovi a čurillovcom stačiť nebude 7 289
  7. Radko Mačuha: Slovenská kultúra musí byť proruská a žiadna iná. 6 552
  8. Ján Valchár: Nie až taký stres okolo Pokrovsku 5 467
  1. Marcel Rebro: Putinova "obrana" ruskojazyčných Ukrajincov pred "vyvražďovaním": vyvražďuje ich sám
  2. Radko Mačuha: Slovenská kultúra musí byť proruská a žiadna iná.
  3. Marcel Rebro: Rusofili nás posielajú na ukrajinský front. Ideme. Už zajtra. A radi
  4. Marcel Rebro: Summit na Aljaške: Trumpova show, Putinova propaganda, Ukrajina bokom
  5. Roman Kebísek: Slovák Pilárik vybudoval r. 1679 v Nemecku kostol pre exulantov. Stojí dosiaľ
  6. Věra Tepličková: Gruzínci sú už z obliga, za všetko teraz môžu Plaváková a Šimečka
  7. Igor Pogány: Týždenný prehľad noviniek zo sveta AI
  8. Igor Pogány: Tento prompt pre AI 10-násobne zlepší vaše schopnosti učenia
SkryťZatvoriť reklamu