SME

Starý most sa rozpadáva, uzavrú ho

Po Starom moste prestanú jazdiť aj autobusy a bicykle, pre peších zatiaľ obmedzenie neplatí.

Starý most bude od soboty pre zhoršujúci sa stav konštrukcie uzatvorený. Čas potrebný na presun z Petržalky do iných mestských častí sa predĺži o 5 až 15 minút.Starý most bude od soboty pre zhoršujúci sa stav konštrukcie uzatvorený. Čas potrebný na presun z Petržalky do iných mestských častí sa predĺži o 5 až 15 minút. (Zdroj: SME - VLADIMÍR ŠIMÍČEK)

Nosná konštrukcia Starého mosta výrazne poklesla. Od soboty preto z neho vylúčia akúkoľvek premávku.

BRATISLAVA. Od soboty nebude môcť po Starom moste jazdiť mestská hromadná doprava ani cyklisti. Už rok a pol sú z mosta vylúčené autá. Lávku pre peších zatiaľ neuzavrú.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Príčinou je havarijný stav mosta, ktorý potvrdili výsledky posledných pravidelných meraní. Povedal to Vladimír Kovalčík, generálny riaditeľ Metra Bratislava. Cestná časť mostu sa podľa Kovalčíka znížila za posledný rok o 16,2 milimetra, čo je 16-násobná zmena oproti pôvodnému stabilizovanému stavu. „O stave poklesu vieme od 5. mája."

SkryťVypnúť reklamu

Pôvodne si technici mysleli, že sa pohli piliere, ale kontrolné merania podľa Kovalčíka preukázali, že sa pohla oceľová konštrukcia. To, že s mostom sa niečo deje, signalizujú aj vypadnuté kusy betónovej mostovky. Cesta cez most sa v niektorých úsekoch začala prepadávať, niektoré trhliny majú až dvadsať centimetrov.

cesta_res.jpg

Na cestnej mostovke sa začal rozpadávať betón, vznikli trhliny.

zaliatabetonom_res.jpg

Na miesto najprv provizórne položili oceľovú platňu, vystužili a potom vyliali betónom.

diera_res.jpg

Pohľad zdola - to, že so Starým mostom sa niečo deje, signalizujú aj vypadnuté kusy betónovej mostovky.

FOTO - METRO BRATISLAVA

Jediné riešenie - vylúčenie dopravy

„Dnes neviem povedať, čo sa stalo. Stav je naozaj havarijný, okrem toho, že most sa prehol smerom dole, sa aj naklonil proti vode," povedal Kovalčík. Situácia je podľa neho vážna a ďalšie zníženie môže spôsobiť haváriu. Preto ako jediné a najbezpečnejšie riešenie považuje vylúčenie všetkej dopravy.

SkryťVypnúť reklamu

Zmena sa bude týkať denných liniek 50, 78 a 95 a nočných liniek N 80 a N 95. Náhradné trasy pôjdu cez Most Apollo, nočné linky sa presmerujú cez Nový most. Organizácia dopravy sa teda uzavretím mosta zásadne zmení. Vylúčenie MHD pocíti najmä Petržalka, ktorá stratí dôležitú dopravnú tepnu. Očakáva sa, že pondelok bude kritickým dňom. Ľuďom skomplikuje život, cestovný čas sa predĺži. Dopravná situácia medzi Petržalkou a centrom je pritom už teraz zložitá.

Aby sa pri týchto zmenách podarilo zachovať aktuálny interval, dopravný podnik bude musieť nasadiť o dva až tri kĺbové autobusy viac. „Bezpečnosť cestujúcich má však prednosť," povedal Branislav Zahradník, predseda predstavenstva dopravného podniku.

Linka číslo 50 bude od zajtra premávať od OD Slimák po Autobusovú stanicu Mlynské nivy, odtiaľ bude pokračovať cez Landererovu na Most Apollo, Einsteinovu k Auparku. Odtiaľ má jazdiť cez Nový most na Malú scénu, na autobusovú stanicu a pokračovať bude po súčasnej trase. Celková trasa sa tak predĺži o približne jeden kilometer. Linka nebude zastavovať na Šafárikovom námestí.

SkryťVypnúť reklamu

Zákaz vstupu

Kovalčík tvrdí, že výluka MHD zo Starého mosta je nevyhnutné opatrenie. „Nemôžeme riskovať životy občanov alebo že bude prerušená plavba po Dunaji, preto je nutné most zatvoriť," hovorí Kovalčík. Ľuďom zatiaľ ostane lávka, na mostovku bude zákaz vstupu. „Bude tam brána, ako je na železničnej časti, chodci sa tam normálne nedostanú." Ráta sa však aj s tým, že keď sa na moste začne pracovať, uzatvoria aj lávku pre chodcov.

Starý most má byť súčasťou trasy električky do Petržalky. Pôvodne sa mal rekonštruovať a spevniť. Teraz sa bude musieť odstrániť mostovka a skontrolovať konštrukcia. Potom sa prijmú opatrenia.

mostnohy_res.jpg

Lávka pre peších je vraj zatiaľ bezpečná, ľudia po nej môžu chodiť. Keď sa však začne na moste pracovať, potom ju uzatvoria.
FOTO SME - VLADIMÍR ŠIMÍČEK

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  2. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  3. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  4. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  5. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  6. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  7. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  8. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  1. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  2. Záver vojny bol pre mnohých Slovákov životnou skúškou
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá
  4. LESY SR otvorili Poľanu: Nová cesta pre ľudí aj prírodu
  5. Tatra banka uvádza nový produkt Digitálna hypotéka
  6. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  7. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  8. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 15 489
  2. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 8 024
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 5 119
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 3 614
  5. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 % 3 297
  6. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu 2 727
  7. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas? 2 402
  8. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody 2 145
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 24 939
  2. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 15 692
  3. Matúš Paculík: Podvodníci na Bazoši majú nový trik, zneužívajú pri tom Alzu 9 040
  4. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 8 739
  5. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 7 755
  6. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka. 7 248
  7. Tadeáš Ďurica: Igor sa vracia 5 360
  8. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 4 847
  1. Roman Kebísek: Láska mladej Timravy k dvom bratom
  2. Radko Mačuha: Cintula chcel Fica zavraždiť, pretože chce Mier.
  3. Tupou Ceruzou: Za čiarou
  4. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky
  5. Marian Nanias: Richard L. Garwin: Génius, ktorý formoval jadrovú éru a bránil mier.
  6. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka.
  7. Věra Tepličková: Dnes by sme mali byť ticho
  8. Marcel Rebro: Hanbím sa za to, že som Slovák!
SkryťZatvoriť reklamu