SME

Cepit vo Vajnoroch ešte stavať nezačali

Začiatok výstavby vedecko-technologického parku Cepit stále nie je známy.

Obava z dopravných obmedzení vo Vajnoroch počas výstavby nie je podľa investora na mieste.Obava z dopravných obmedzení vo Vajnoroch počas výstavby nie je podľa investora na mieste. (Zdroj: VIZUALIZÁCIA - CEPIT MANAGEMENT)

Začiatok výstavby vedecko-technologického parku Cepit stále nie je známy.

VAJNORY. Projekt Cepit pri Rybničnej ulici vo Vajnoroch má stavebné povolenie na vodu, kanalizáciu a prístupovú cestu. „Začiatok výstavby je závislý od konania stavebného úradu Vajnory," povedala Tatiana Mikušová z firmy Cepit Management.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

O začiatku výstavby technologického parku sa hovorí niekoľko rokov. Investor štart výstavby ohlasoval a menil už viackrát. Stavať sa malo začať do konca roku 2008, vlani na jar mali byť hotové prvé cesty.

SkryťVypnúť reklamu

Ďalšia infraštruktúra podľa Mikušovej čaká na povolenie od mája minulého roka. Mikušová tvrdí, že keď budú právoplatné všetky stavebné povolenia, investor je pripravený budovať siete a komunikácie.

Nikto nevie, na čo sa narazí

Celý projekt má podľa nej stáť okolo 1,2 miliardy eur. Plán výstavby je rozdelený na štyri etapy počas pätnástich rokov. Každá stavba má svoje samostatné stavebné a územné povolenie, hovorí starosta Vajnôr Ján Mrva. „Povolenia budú vydávané pre jednotlivé objekty. Nikto nevie, na čo sa pri projekte narazí." Mrva tvrdí, že investor požiadal mestskú časť o stavebné povolenie na vnútroareálovú komunikáciu pre prvú etapu a inžinierske siete.

„Najprv sa začne budovať odbočovací pruh na Rybničnej, až potom sa môže začať s výstavbou cesty a infraštruktúry," povedal Mrva. Prvá etapa zahŕňa aj viaceré výskumné centrá a školu. Podľa starostu by mohla byť hotová do roku 2016.

SkryťVypnúť reklamu

Chcú polia

Obyvatelia Vajnôr sa obávajú dopadov na životné prostredie, vplyvu na prírodnú rezerváciu Šúr, na spodné vody a dopravu. „Pokračujeme v aktivite pripomienkovaním výstavby a správy o posudzovaní vplyvov na životné prostredie," povedal Vajnorčan Ján Mihálik. Občania podľa neho žiadajú nulový variant pre Cepit, čiže aby tam ostali polia. Budeme pripomienkovať aj zmenu územného plánu."

Pripomienkovať bude aj mestská časť. Podľa Mrvu pôjde o organizáciu dopravy počas výstavby prvej etapy, prúdenie spodnej vody a od investora budú žiadať kompenzácie formou príspevku na nejakú prospešnú vec pre obec.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Union drží prvenstvo v dostupnosti zdravotnej starostlivosti
  2. Praskajúca stena nie je len estetický problém. Čo je za tým?
  3. Naši starí rodičia si peniaze zakopávali do zeme
  4. Prvý mobil ako skúška dôvery medzi rodičom a dieťaťom
  5. Rozvrh hodín s kalendárom prázdnin v denníkoch SME a Korzár
  6. Na potulkách chuťami: od zemiakov po syry, všetko je doma
  7. Na toto by ste sa mali vo svojej obľúbenej krčme opýtať
  8. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia
  1. Naši starí rodičia si peniaze zakopávali do zeme
  2. Zuzana Porubjaková a Miro Jaroš v naozaj otvorených rozhovoroch
  3. Na potulkách chuťami: od zemiakov po syry, všetko je doma
  4. Prvý mobil ako skúška dôvery medzi rodičom a dieťaťom
  5. Rozvrh hodín s kalendárom prázdnin v denníkoch SME a Korzár
  6. Prvý mobil je tu: tipy, ako ho využiť zodpovedne
  7. Na toto by ste sa mali vo svojej obľúbenej krčme opýtať
  8. Dieťa, ktoré cíti záujem, má odvahu učiť sa
  1. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni 9 850
  2. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus 6 011
  3. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú 5 606
  4. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí 4 756
  5. Na začiatku ledva naškrabali 700 eur, dnes majú miliónové tržby 4 717
  6. Na toto by ste sa mali vo svojej obľúbenej krčme opýtať 4 607
  7. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia 3 856
  8. Skládky nechceme, no moderných riešení sa obávame 3 386
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Radko Mačuha: "Maskovacie prvky" auta šéfa SIS 12 905
  2. Ivan Mlynár: Je Šutaj Eštok úplný kretén ? Nie, je to génius. Ak to niekto nechápe, je to jeho problém. 10 593
  3. Rado Surovka: Matovičove bomby sú späť 8 766
  4. Radoslav Záhumenský: Rozhľadňa, ktorú takmer nikto nepozná, a pritom z nej Malá Fatra ukazuje svoju pravú krásu! 8 068
  5. Daniel Guľaš: Svetový šašo 6 442
  6. Ján Šeďo: To dopravní inžinieri všetko posr**i ! 5 123
  7. Ján Valchár: Ešte jeden večerný blog 4 641
  8. Matej Galo: List Robertovi Ficovi: Režim, ktorý obdivujete, za korupciu popravuje! 3 742
  1. Marian Nanias: Jadrové zariadenia, doteraz použité na Mesiaci.
  2. Post Bellum SK: Začiatok konca pre desaťtisíce slovenských Židov: 9. september 1941
  3. Radko Mačuha: Pre Ficových šimpanzizantov.
  4. Marcel Rebro: Diplomacia podľa Fica: úsmevy v Pekingu a Užhorode, dym v Kyjive
  5. Marian Nanias: Jadrové reaktory použité v kozmickom prieskume.
  6. Radko Mačuha: Fico nás posiela na výlet do Číny.
  7. Marian Nanias: Atómová elektráreň na Mesiaci?
  8. Věra Tepličková: Naša Cecilia, že nie je naša Cecília?
SkryťZatvoriť reklamu