SME

Staré „kačice“ sa lúčili s Bratislavou

Po 41 rokoch sa cestujúci a nadšenci hromadnej dopravy lúčili s typom električiek K2. Oddnes už po bratislavských tratiach jazdia len ich mladšie sestry.

Kádvojky (vľavo) postupne nahradil typ K2S (vpravo). Posledná „kačica“ premávala po Bratislave v nedeľu.Kádvojky (vľavo) postupne nahradil typ K2S (vpravo). Posledná „kačica“ premávala po Bratislave v nedeľu. (Zdroj: – IMHD. SK)

BRATISLAVA. Rovnako ako pred dvoma rokmi opustili ulice staré autobusy „harmoniky" Ikarus, ani električky „kádvojky", nazývané kačice už oddnes po Bratislave nejazdia.

Cez víkend sa mohli s týmito veteránmi tratí rozlúčiť nadšenci pre hromadnú dopravu. V hlavnom meste jazdili 41 rokov. „Bola to taká symbolická generačná výmena," povedal Peter Pankrác z Dopravného podniku.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Posledná K2 sa v nedeľu prešla po tratiach liniek číslo 3, 14 a 5, kde zvykla pravidelne jazdiť. V Bratislave toto vozidlo vydržalo od roku 1977.

SkryťVypnúť reklamu

Patrili k mestu „K2 boli výrazné vozy, patrili už k Bratislave, rovnako ako staré autobusy Ikarus," povedal Pankrác. Spolu ich od 70. rokov jazdilo po meste 88 kusov, postupne sa sťahovali a nahrádzali modernejšími modelmi K2S.

Posledná „kádvojka" zostáva v Bratislave v depe, zatiaľ ako prevádzková záloha. Okrem nej sú v depe ešte ďalšie dve veteránky. Jedna sa dá do pôvodného stavu a bude slúžiť ako historické vozidlo, druhá bude určená na výcvik a možno ju odkúpi iné mesto a zmodernizuje ju. Alebo bude slúžiť na náhradné diely. Podľa Pankráca je to bežná prax.

Veterány vyraďujú Pred dvoma rokmi sa Bratislavčania za všeobecného veselia lúčili so starými autobusmi Ikarus, ktoré roky premávali do študentského mestečka v Mlynskej doline na linke 39. Lúčenie sprevádzalo hromadné fotografovanie autobusu a nostalgické označovanie lístkov v starých dierkovacích prístrojoch.

SkryťVypnúť reklamu

Vozový park Dopravný podnik teraz omladzuje, dva tendre by mali mestu spolu priniesť 140 nových autobusov ešte v tomto volebnom období.

Autor: Dorota Kraková, dagu

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Projekt, ktorý mení životy tisícke slovenských pacientov
  2. Od Araratu po Karibik. Tieto zájazdy prebudia chuť objavovať
  3. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  4. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia
  5. Andrej Viceník, VÚB: Samosprávy potrebujú partnera, nielen banku
  6. Keď sa z brigády stane kariéra
  7. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky
  8. Jesenný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  1. Projekt, ktorý mení životy tisícke slovenských pacientov
  2. Od Araratu po Karibik. Tieto zájazdy prebudia chuť objavovať
  3. Cédečka sa predávali ako teplé rožky. Prežili, lebo predvídajú.
  4. Po oslavách storočnice sa košický maratón pozerá do budúcnosti
  5. TIPOS pokračuje v spolupráci s Bratislavou
  6. IMPERIAL Gold… viac ako zlato...
  7. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia
  8. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  1. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia 10 184
  2. Keď sa z brigády stane kariéra 5 534
  3. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood 2 635
  4. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky 2 510
  5. Firma z Nitry robí miliónové projekty pre Teslu či TikTok 2 178
  6. Cédečka sa predávali ako teplé rožky. Prežili, lebo predvídajú. 1 486
  7. Od Araratu po Karibik. Tieto zájazdy prebudia chuť objavovať 1 446
  8. Fanúšikov dostanú na zápas 5 minút pred výkopom 1 425
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Kušnír: Prečo D2 každé ráno kolabuje
  2. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  3. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  4. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  5. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  6. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  7. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  8. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  1. Peter Franek: Zlá správa pre Uhríka s Mazurekom. 18 024
  2. Ivan Čáni: Súdruh Fico, ďakujem! Vďaka vám nezomriem sprostý ani naivný. 16 293
  3. Rado Surovka: Kto zožral Ficovu návnadu ? 14 279
  4. Radko Mačuha: Muž, ktorý nehajloval. 13 561
  5. Jan Dermek: 26.9. - Sviatok svätého Farizeja 12 585
  6. Monika Albertiová: Konsolidácia? Ľudia nemajú čo žrať, a Kuffa? Ide sa na gardistov hrať! 9 476
  7. Marian Faktor: Pravda o tom, kto zderie pracujúcich a kde naozaj skončia ich zdravotné odvody 5 352
  8. Rado Surovka: Vám, v parlamente, už naozaj hrabe.... 5 189
  1. Věra Tepličková: Keď vo filme hasiči, skĺznu dole po tyči,
  2. Marian Nanias: "Tí zlí Bruselskí úradníci....."
  3. Dušan Koniar: Za čem númera? vsjo jásno
  4. Roman Kebísek: Povstalec Šulek pred popravou r. 1848 poslal pozdrav sestre – starej mame Štefánika
  5. Dušan Koniar: Kam by chcel, tam ho nepozvú. Kam áno, tam nejde
  6. Věra Tepličková: Tam, kde ide o korytá, budúcnosť je neurčitá
  7. Dušan Koniar: Predčasniatka, kávičkári ako ja (Kávička na malíčka 2025)
  8. Marian Nanias: Dopláca Slovensko na členstvo v EÚ, alebo získava?
SkryťZatvoriť reklamu