SME

Developér nového mesta občanov nepresvedčil

V rozvojovej oblasti Chorvátskeho Grobu medzi časťami Čierna Voda a Triblavina v okrese Senec by malo vyrásť nové mesto pre 43.500 obyvateľov.

CHORVÁTSKY GROB. Developér zo spoločnosti Grunt, ktorá vlastní väčšinu pozemkov v celkovej rozlohe 193 hektárov, hodlá na zelenej lúke postaviť okolo 5000 bytových jednotiek vidieckeho i mestského charakteru, od jednopodlažných až po sedempodlažné budovy.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Projekty, pracovne nazvané City s prívlastkami Spark, Old, Park a iné, developér spolu s architektmi a projektantmi predstavil na verejnom zhromaždení obyvateľov Chorvátskeho Grobu, ktoré sa uskutočnilo z večera nadnes v priestoroch obecného úradu. Vo vecnej diskusii občania nenamietali proti architektonickej vizualizácii nových sídlisk, avšak jednoznačne dali najavo, že výstavba nového mesta je pre danú lokalitu premrštená a vážne naruší vidiecky charakter obce.

SkryťVypnúť reklamu

Developér ich nedokázal presvedčiť hneď v niekoľkých rovinách. Prvou bola predovšetkým dopravná infraštruktúra. Tá sa odvolávala na nultý diaľničný okruh D4 a jeho prepojenie na D1, južný vajnorský obchvat, diaľničnú križovatku na D1 s prípojmi na lokalitu v oblasti Triblavina, rekonštrukciu a rozšírenie starej Cesty na Senec, obchvat cestou II. triedy od Slovenského Grobu až po Bernolákovo a Ivanku pri Dunaji a dokonca aj prímestskou železničnou dopravou zo železničnej stanice vo Vajnoroch. Občania konštatovali, že na všetky tieto investície developér nemá dosah, lebo na ne má nezastupiteľný rozhodujúci podiel štát, Národná diaľničná spoločnosť, Slovenská správa ciest, Železnice SR, Bratislavský samosprávny kraj, hlavné mesto Bratislava a kontaktné obecné zastupiteľstvá. Preto občania vyslovili obavy, že ak by bolo vydané stavebné rozhodnutie a povolenie na výstavbu nového mesta, naďalej by zostala k dispozícii jediná príjazdová cesta z Vajnôr na Slovenský Grob, ktorá je už v súčasnosti dopravne preťažená.

SkryťVypnúť reklamu

Nie menšie výhrady mali aj proti systému odvodu dažďovej vody z rozsiahlej zastavanej plochy, ktorá by mala viesť do malého plytkého potoka Čierna Voda, čo by na stále podmočenom podloží hrozilo permanentnými záplavami. Nezanedbateľnou bola aj pripomienka ohrozenia blízkej Štátnej prírodnej rezervácie Šúr.

Petíciu proti zmene územného plánu zóny Chorvátskeho Grobu v časti Čierna Voda až Triblavina už vyhlásil Miestny úrad bratislavskej mestskej časti Vajnory. Lokalita je v smere medzi Bratislavou a Pezinkom dosiaľ sprístupnená prakticky jedinou úzkou cestou, ktorú denne už teraz využíva okolo 20.000 vodičov. "Tranzitne vedie historickým jadrom Vajnôr. Doprava na Roľníckej ulici pravidelne kolabuje v rannej a večernej špičke. Už sme tu mali tri smrteľné dopravné úrazy. Ako viem, ani samotní obyvatelia Chorvátskeho Grobu nesúhlasia s tým, aby sa rozsiahlou výstavbou zmenil vidiecky charakter obce na mestské sídlisko," uviedol pre TASR starosta Vajnôr Ján Mrva.

Nové realitné projekty

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Jeden stavbár, druhý mikrobiológ. Bratia zvalcovali trh
  2. Farba ju nezachráni. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina
  3. Objav prírodný ionťák, ktorý stojí za výkonom J. Slafkovského
  4. Union drží prvenstvo v dostupnosti zdravotnej starostlivosti
  5. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú
  6. Skládky nechceme, no moderných riešení sa obávame
  7. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v neznámom Bahrajne?
  8. Rozhovor: Slováci mohli žiť v Pacifiku. Štefánik im kúpil ostrov
  1. Objav prírodný ionťák, ktorý stojí za výkonom J. Slafkovského
  2. Union drží prvenstvo v dostupnosti zdravotnej starostlivosti
  3. Farba ju nezachráni. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina
  4. Skládky nechceme, no moderných riešení sa obávame
  5. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú
  6. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v neznámom Bahrajne?
  7. Jeden stavbár, druhý mikrobiológ. Bratia zvalcovali trh
  8. Rozhovor: Slováci mohli žiť v Pacifiku. Štefánik im kúpil ostrov
  1. Rozhovor: Slováci mohli žiť v Pacifiku. Štefánik im kúpil ostrov 18 651
  2. Skládky nechceme, no moderných riešení sa obávame 4 749
  3. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom 4 670
  4. Farba ju nezachráni. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina 4 451
  5. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v neznámom Bahrajne? 4 128
  6. Viacgeneračné rodiny: Slovenský recept na hádky? 3 671
  7. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú 3 081
  8. Osem destinácií, kam na last minute dovolenku v septembri 2 899
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Dušan Koniar: Puč na Slovensku 15 124
  2. Ivan Mlynár: Zábava Roberta Fica s riskovaním našich životov neberie konca. 15 062
  3. Radko Mačuha: "Maskovacie prvky" auta šéfa SIS 14 452
  4. Ján Šeďo: To dopravní inžinieri všetko posr**i ! 11 507
  5. Michal Porubän: Otvorený list vedeniu Slovenskej akadémie vied 9 825
  6. Blanka Ulaherová: Návrat po 46 rokoch 9 251
  7. Ján Valchár: Zaujímavé fakty okolo ruskej ropy. 9 019
  8. Ivan Mlynár: Je Šutaj Eštok úplný kretén ? Nie, je to génius. Ak to niekto nechápe, je to jeho problém. 7 335
  1. Radko Mačuha: Hory majú oči.
  2. Marcel Rebro: Fico v Pekingu: Európsky exot na Putinovej prehliadke
  3. Radko Mačuha: Podať si ruku s Putinom, nieje žiadne umenie.
  4. Marian Nanias: Jachtavý brat Lacko.
  5. Radko Mačuha: "Maskovacie prvky" auta šéfa SIS
  6. Věra Tepličková: Pali a jeho Bumblebee II. - jedno z možných objasnení
  7. Věra Tepličková: Pali a jeho Bumblebee
  8. Jiří Ščobák: Ako prísť o peniaze ľahko a rýchlo
SkryťZatvoriť reklamu