BRATISLAVA, RAJKA. „Ja jazdím aj v Turecku, ale takýto bordel som ešte nevidel," okomentoval vodič českého kamióna situáciu na hraničnom priechode v Rajke. V kolóne kamiónov čaká na registráciu do nášho mýtneho systému už hodiny. Nikde, kde sa dosiaľ zavádzalo mýto, neboli takéto problémy, hovorí.
Kolóna sa ťahá zhruba dva kilometre od našich hraníc. Za problémami je pritom pripravenosť nášho mýtneho systému, vyplýva zo slov maďarských policajtov. To, že samotná registrácia trvá aj štyri hodiny spôsobil prevádzkovateľ mýta, spoločnosť SkyToll. Okrem toho, že vodiči zahraničných kamiónov majú problém dohodnúť sa vo svojej reči, platby sa prijímajú len v hotovosti.
Ani tí, čo už palubnú jednotku majú, nemôžu plynulo prejsť na slovenské cesty ale musia si postáť v kolónach. Problém majú dokonca aj vodiči osobných áut. Okolo kamiónov sa dá ísť len v protismere, ak tam prechádzajú kamióny, funguje „pomyselný" stredový pruh. Ak si radu aj vodiči vystoja, stretajú sa s ďalšími problémami.
„Mám to ale nefunguje to. Nebliká mi to, nepípa, nič. Bol som na dvoch pumpách, povedali mi, že majú pokyny, nech sa riadim návodom a hotovo," hovorí ďalší vodič českého kamióna, ktorý prichádza zo slovenskej strany.
Hovorkyňa spoločnosti SkyToll Lenka Lendacká povedala, že pri takýchto problémoch majú vodiči kontaktovať call centrum spoločnosti. Pri chybových hláseniach by mali dostať kód, na základe ktorého by ich nemali pokutovať do vyriešenia problému. Vodiči však tieto problémy nahlasujú skôr médiám, skonštatovala Lendacká.