SME

Pre lepšiu dopravu v Bratislave treba koexistenciu vlaku a električky

Pre lepšiu dopravu v Bratislave a jej spádovej oblasti je nevyhnutná koexistencia modernej električkovej dopravy ako nosného systému (NS) MHD a modernej železničnej dopravy ako nosného systému regionálnej dopravy.

BRATISLAVA. Uvádza sa to okrem iného vo vyhlásení občianskej iniciatívy (OI) Lepšia doprava k budovaniu nosného dopravného systému bratislavskej MHD, s ktorým dnes oboznámili médiá jej predstavitelia Martin Fundárek, Martin Matala a Vratislav Vingálik. OI vznikla v novembri ako voľné združenie deviatich odborníkov v doprave s odborným vzdelaním a praktickým skúsenosťami.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Je potrebné vytvoriť v Bratislave niekoľko prestupných miest, podľa možnosti takých, aby k jednému nástupišťu prichádzal z jednej strany vlak a z druhej električka," povedal pre TASR Vingálik, ktorý je odborným radcom na Úrade pre reguláciu železničnej dopravy.

SkryťVypnúť reklamu

V diskusii o riešení nosného systému dopravy v hlavnom meste chýbajú podľa neho vecné technické argumenty. "Rozprávať o tom, čo urobím, je pekné, ale my musíme povedať, za čo to urobíme. Ide o to, aby sa financie využili čo najrozumnejšie, s najväčším efektom," konštatoval Vingálik.

Vo vyhlásení sa ďalej uvádza, že samotná železničná doprava nie je schopná plniť úlohu NS MHD, ale nosným systémom pre vnútromestskú dopravu musí byť električková doprava.

Absolvent Vysokej školy dopravy a spojov v Žiline Martin Fundárek o výstavbe električkovej trate do zadunajskej mestskej časti Petržalka pre TASR uviedol, že je jednoduchšie a technicky skôr realizovateľné napojiť Petržalku "na jestvujúci dopravný systém v oblasti Šafárikovho námestia cez Starý most".

SkryťVypnúť reklamu

Ďalej je treba pokračovať v riešení, ktoré už Bratislava raz prijala za svoje. Využiť električku s rozchodom 1000 mm a pokračovať vo výstavbe električkových tratí smerom na Petržalku a vytvoriť tam tzv. dopravnú chrbticu, ktorá by viedla celou mestskou časťou. Inou otázkou je, že ak už bude existovať napojenie pre električku, či tam nezaviesť aj trojlebusy pre obsluhu vzdialených oblasti Petržalky, uzavrel Fundárek.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Fanúšikov dostanú na zápas 5 minút pred výkopom
  2. Trojuholník, ktorý šetrí čas aj kroky
  3. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky
  4. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood
  5. Jesenný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  6. Blíži sa dvanásty ročník filmovej prehliadky Be2Can
  7. Jesenné MUST-TRY dobroty, ktoré potešia vaše chuťové poháriky
  8. Spoločnosť EY Slovensko vyhlásila jubilejný 20.ročník súťaže EY
  1. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky
  2. Fanúšikov dostanú na zápas 5 minút pred výkopom
  3. Trojuholník, ktorý šetrí čas aj kroky
  4. Tienenie? Áno! Profirol dotácie™ pre veľký úspech pokračujú
  5. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood
  6. Jesenný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  7. Blíži sa dvanásty ročník filmovej prehliadky Be2Can
  8. Jesenné MUST-TRY dobroty, ktoré potešia vaše chuťové poháriky
  1. J&T GRANT Jeden Team umožní trénovať až 15 000 deťom ročne 7 540
  2. Známy operátor opäť prekvapuje: Prináša internet 2500 Mbit/s 3 933
  3. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood 3 338
  4. Hodnotenie profesionála: Dovolenka v Katare plnom kontrastov 2 788
  5. Slováci vytvorili mlieko, ktoré nemá obdobu v celej Európe 2 368
  6. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia 2 131
  7. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni 2 102
  8. Bez nich by elektrina netiekla. 1 696
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Kušnír: Prečo D2 každé ráno kolabuje
  2. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  3. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  4. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  5. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  6. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  7. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  8. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  1. Radko Mačuha: Takto sa to robí, do Šimečkovej matere. 20 772
  2. Ivan Čáni: Súdruh Fico, ďakujem! Vďaka vám nezomriem sprostý ani naivný. 15 292
  3. Rado Surovka: Kto zožral Ficovu návnadu ? 11 199
  4. Daniel Guľaš: Všetko dobré, Ľuboš. 9 874
  5. Ivan Čáni: Kolaborant a vlastizradca Blaha sa už aj strihá kvôli Rusom. 9 769
  6. Jaroslav Liptak: Kto stojí za 708 firmami? Robert Fico? Nie... hádajte znova. Kto je pani Ficová? 9 460
  7. Otilia Horrocks: Keď Monika Beňová moralizuje z miesta pre ZŤP 8 879
  8. Martin Ondráš: Zákon čo legalizuje podvod? Alebo ako Slovensko stratí kontrolu nad pôdou 7 443
  1. Radko Mačuha: Muž, ktorý nehajloval.
  2. Marian Nanias: Problémy na tureckej JE Akkuyu.
  3. Radko Mačuha: Začnú nás stíhať za porušovanie národnej identity?
  4. Radko Mačuha: Už aj Verejné záchody chráni Ústava Slovenskej Republiky.
  5. Tupou Ceruzou: Neotravujte
  6. INESS: Socializmus skončil, ale láska k štátnemu stále žije
  7. Tupou Ceruzou: Iný
  8. Věra Tepličková: Keď zavolá rodina, vycestuje Martina
SkryťZatvoriť reklamu