SME

Štát chce obojakú električku

Rezort dopravy preferuje rozkývaný variant petržalskej električky, teda trať sčasti nad zemou, pod zemou aj na povrchu.

Dnes už existuje návrh trasy budúcej električky, mala by ísť od Starého mosta na koniec Petržalky popri Chorvátskom ramene.Dnes už existuje návrh trasy budúcej električky, mala by ísť od Starého mosta na koniec Petržalky popri Chorvátskom ramene. (Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME - PAVOL FUNTÁL)

PETRŽALKA. Na tom, aká električka bude v Petržalke, by sa mali zhodnúť všetky strany. Oznámilo to ministerstvo dopravy. Týka sa to teda samosprávy, ministerstva aj železníc - na výber je variant pod zemou, nad ňou, po povrchu alebo by električka mohla byť polozapustená.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Električka sa pripravuje od Šafárikovho námestia cez Starý most a viesť by mala ďalej až na koniec Petržalky. Ako povedal Stanislav Jurikovič, hovorca ministra dopravy, mesto, železnica aj ministerstvo už spolu jednali. „Zatiaľ je zhoda len v tom, že by to mal byť variant vedenia trate s využitím terénu, teda rozkývaný variant," povedal.

SkryťVypnúť reklamu

Mesto sa zatiaľ nevyjadrilo, svoj názor prezentovali poslanci Petržalky. Ich názor sa odlišuje od názoru primátora aj od toho, čo preferuje ministerstvo. Chcú trať pod povrchom, aby električku bolo čo najmenej vidieť a aby sa podobala skôr metru.

Podľa primátora Andreja Ďurkovského je to ale najdrahšia možnosť a mesto na to nemá peniaze. Povedal, že ak bude Petržalka ďalej trvať na tomto variante, môže celý projekt stopnúť.

Hovorca Jurikovič tvrdí, že dôležité je aj to, čo si myslí Petržalka. „Naším partnerom je za verejnú správu, samozrejme, hlavné mesto, ale nemôžeme opomenúť ani názor Petržalky, na ktorej území sa bude stavba robiť," povedal.

Rozkývaný variant podľa splnomocnenca primátora pre dopravné systémy Tomáša Fabora ráta sčasti aj s traťou pod zemou. „Ani jeden z variantov nie je stopercentný podľa svojho názvu. Napríklad podpovrchový variant má len 70 percent trate pod zemou." Rozkývaný variant vyšiel ako najlepší aj z EIA, teda štúdie o vplyvoch výstavby na životné prostredie, ktorá sa vypracúvala v roku 2006.

SkryťVypnúť reklamu

Jednotné stanovisko teda nie je, ako však povedal starosta Petržalky Milan Ftáčnik, mestská časť nemá ambíciu povedať, čo je definitívne, diskusia by mala pokračovať na meste.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Osadili štadióny špeciálnymi turniketmi
  2. IMPERIAL Gold… viac ako zlato...
  3. Čakala voľnosť, prišla prázdnota. Ako ženy zvládajú odchod detí?
  4. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  5. Andrej Viceník, VÚB: Samosprávy potrebujú partnera, nielen banku
  6. Keď sa z brigády stane kariéra
  7. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky
  8. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood
  1. Po oslavách storočnice sa košický maratón pozerá do budúcnosti
  2. TIPOS pokračuje v spolupráci s Bratislavou
  3. IMPERIAL Gold… viac ako zlato...
  4. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  5. Čakala voľnosť, prišla prázdnota. Ako ženy zvládajú odchod detí?
  6. Firma z Nitry robí miliónové projekty pre Teslu či TikTok
  7. Rezidencia Rúrky: Prvý bytový dom skolaudovali, ďalší už stavajú
  8. Andrej Viceník, VÚB: Samosprávy potrebujú partnera, nielen banku
  1. Čakala voľnosť, prišla prázdnota. Ako ženy zvládajú odchod detí? 7 554
  2. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood 3 669
  3. Známy operátor opäť prekvapuje: Prináša internet 2500 Mbit/s 2 937
  4. Keď sa z brigády stane kariéra 2 342
  5. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky 1 897
  6. Hodnotenie profesionála: Dovolenka v Katare plnom kontrastov 1 746
  7. Bez nich by elektrina netiekla. 1 619
  8. Jesenné MUST-TRY dobroty, ktoré potešia vaše chuťové poháriky 1 339
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Kušnír: Prečo D2 každé ráno kolabuje
  2. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  3. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  4. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  5. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  6. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  7. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  8. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  1. Ivan Čáni: Súdruh Fico, ďakujem! Vďaka vám nezomriem sprostý ani naivný. 15 936
  2. Peter Franek: Zlá správa pre Uhríka s Mazurekom. 15 160
  3. Rado Surovka: Kto zožral Ficovu návnadu ? 13 757
  4. Radko Mačuha: Muž, ktorý nehajloval. 12 546
  5. Martin Ondráš: Zákon čo legalizuje podvod? Alebo ako Slovensko stratí kontrolu nad pôdou 11 350
  6. Daniel Guľaš: Všetko dobré, Ľuboš. 9 991
  7. Otilia Horrocks: Keď Monika Beňová moralizuje z miesta pre ZŤP 9 361
  8. Rastislav Puchala: Veľký deň slovenskej diplomacie 6 875
  1. Marian Nanias: Na členstvo v EÚ Slovensko dopláca, alebo získava?
  2. Věra Tepličková: Viac šťastia ako rozumu
  3. Marian Nanias: Problémy na maďarskej jadrovej elektrárni Paks II.
  4. Marian Nanias: Nezvyčajná jadrová investícia – Maďarská JE Paks II.
  5. Anna Brawne: Džemy, hady, nebojte sa, dobre bude!
  6. Radko Mačuha: Muž, ktorý nehajloval.
  7. Marian Nanias: Problémy na tureckej JE Akkuyu.
  8. Radko Mačuha: Začnú nás stíhať za porušovanie národnej identity?
SkryťZatvoriť reklamu