SME

Ftáčnik: Ďurkovský zavádza v projekte električkovej trate v Petržalke

Petržalský starosta Ftáčnik považuje za nekorektné, ak primátor Ďurkovský bez akýchkoľvek dôkazov obviňuje petržalskú samosprávu z ohrozenia projektu nosného dopravného systému.

BRATISLAVA. Petržalský starosta Milan Ftáčnik žiada primátora hlavného mesta Bratislavy Andreja Ďurkovského, aby prestal šíriť na verejnosti zavádzajúce a nepravdivé informácie o možnej výstavbe nosného dopravného systému v Petržalke. Uvádza sa to v stanovisku, ktoré dnes agentúre SITA poskytol hovorca Petržalky Ľubomír Andrassy.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Podľa Ftáčnika Ďurkovský tému nosného dopravného systému svojvoľne zužuje iba na budovanie novej električkovej trate. "Považujem za veľmi nekorektné, ak primátor Ďurkovský bez akýchkoľvek dôkazov obviňuje petržalskú samosprávu z ohrozenia projektu, ktorý aj my považujeme za strategický z hľadiska riešenia každodenných problémov spojených s fungovaním verejnej dopravy v mestskej časti i meste, " píše Ftáčnik. Agentúra SITA v tejto súvislosti oslovila bratislavský magistrát, hovorkyňa Eva Chudinová vyjadrenie primátora Ďurkovského prisľúbila.

SkryťVypnúť reklamu

Primátor Ďurkovský koncom októbra pre SITA uviedol, že Petržalka by mohla svojím rozhodnutím "totálne" zastaviť projekt plánovanej električky, lebo preferuje prioritne podpovrchový variant, mesto sa však prikláňa k pozemnému variantu. Ak primátor Ďurkovský hovorí o tom, že „mesto sa prikláňa k pozemnému variantu“, mal by podľa Ftáčnika prestať stotožňovať seba s mestom, ako to robí pri všetkých veľkých projektoch v Bratislave.

"Vyzývam pána primátora, aby predstúpil pred poslancov mestského zastupiteľstva s návrhom stanoviska mesta k technicko-ekonomickej štúdii, s návrhom postupu pri výstavbe nosného dopravného systému v Petržalke a návrhom financovania," píše petržalský starosta. Podľa neho je najvyšší čas skončiť s tridsaťročným teoretizovaním a prikročiť k praktickým krokom. Petržalka je pripravená hľadať spoločné stanovisko s mestom.

SkryťVypnúť reklamu

Na otázku, či je v prípade "odobrenia" pozemného variantu reálny rok 2011 ako termín spustenia električky zo Šafárikovho námestia cez opravený Starý most do Petržalky primátor Ďurkovský odpovedal nedávno kladne. "Termín je reálny, pokiaľ budeme mať reálne stanoviská všetkých inštitúcií. Veľmi záleží od rozhodnutia poslancov mestskej časti," dodal Ďurkovský. Splnomocnenec primátora pre dopravné systémy Tomáš Fabor sa však nedávno vyjadril, že je ťažké hovoriť o konkrétnom termíne spustenia.

Celý proces zdržalo zistenie havarijného stavu Starého mosta. K tomu sa pridalo Ministerstvo kultúry SR rozhodovaním o tom, ktoré časti mosta by mohli byť vyhlásené za pamiatku. Sklz v plánoch spôsobilo podľa neho aj to, že sa po ankete neujalo perforované rebro ako možný budúci vzhľad Starého mosta. Okrem toho by mal byť technologický postup opravy mosta a následné osadenie električkových koľají známe najskôr v decembri. Vtedy by mala byť vypracovaná dokumentácia pre územné rozhodnutie, po jeho vydaní bude nasledovať stavebné konanie.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Osadili štadióny špeciálnymi turniketmi
  2. Čakala voľnosť, prišla prázdnota. Ako ženy zvládajú odchod detí?
  3. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  4. Andrej Viceník, VÚB: Samosprávy potrebujú partnera, nielen banku
  5. Keď sa z brigády stane kariéra
  6. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky
  7. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood
  8. Jesenný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  1. Po oslavách storočnice sa košický maratón pozerá do budúcnosti
  2. TIPOS pokračuje v spolupráci s Bratislavou
  3. IMPERIAL Gold… viac ako zlato...
  4. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  5. Čakala voľnosť, prišla prázdnota. Ako ženy zvládajú odchod detí?
  6. Firma z Nitry robí miliónové projekty pre Teslu či TikTok
  7. Rezidencia Rúrky: Prvý bytový dom skolaudovali, ďalší už stavajú
  8. Andrej Viceník, VÚB: Samosprávy potrebujú partnera, nielen banku
  1. Čakala voľnosť, prišla prázdnota. Ako ženy zvládajú odchod detí? 7 668
  2. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood 3 693
  3. Známy operátor opäť prekvapuje: Prináša internet 2500 Mbit/s 2 834
  4. Keď sa z brigády stane kariéra 2 477
  5. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky 1 921
  6. Hodnotenie profesionála: Dovolenka v Katare plnom kontrastov 1 697
  7. Bez nich by elektrina netiekla. 1 538
  8. Jesenné MUST-TRY dobroty, ktoré potešia vaše chuťové poháriky 1 339
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Kušnír: Prečo D2 každé ráno kolabuje
  2. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  3. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  4. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  5. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  6. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  7. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  8. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  1. Ivan Čáni: Súdruh Fico, ďakujem! Vďaka vám nezomriem sprostý ani naivný. 15 975
  2. Peter Franek: Zlá správa pre Uhríka s Mazurekom. 15 497
  3. Rado Surovka: Kto zožral Ficovu návnadu ? 13 790
  4. Radko Mačuha: Muž, ktorý nehajloval. 12 674
  5. Martin Ondráš: Zákon čo legalizuje podvod? Alebo ako Slovensko stratí kontrolu nad pôdou 11 226
  6. Daniel Guľaš: Všetko dobré, Ľuboš. 9 994
  7. Otilia Horrocks: Keď Monika Beňová moralizuje z miesta pre ZŤP 9 380
  8. Jan Dermek: 26.9. - Sviatok svätého Farizeja 7 524
  1. Marian Nanias: Na členstvo v EÚ Slovensko dopláca, alebo získava?
  2. Věra Tepličková: Viac šťastia ako rozumu
  3. Marian Nanias: Problémy na maďarskej jadrovej elektrárni Paks II.
  4. Marian Nanias: Nezvyčajná jadrová investícia – Maďarská JE Paks II.
  5. Anna Brawne: Džemy, hady, nebojte sa, dobre bude!
  6. Radko Mačuha: Muž, ktorý nehajloval.
  7. Marian Nanias: Problémy na tureckej JE Akkuyu.
  8. Radko Mačuha: Začnú nás stíhať za porušovanie národnej identity?
SkryťZatvoriť reklamu