SME

Horiaci autobus bol z najnovších

V nedeľu popoludní opäť horel v meste autobus. Pokračuje vyšetrovanie, dopravný podnik nechce zverejniť, čo sa stalo, ani koľko mal autobus rokov.

Ikarus, ktorý horel v Petržalke, bol z roku 1998. To bola posledná dodávka kĺbových autobusov v dopravnom podniku.Ikarus, ktorý horel v Petržalke, bol z roku 1998. To bola posledná dodávka kĺbových autobusov v dopravnom podniku. (Zdroj: – TASR)

PETRŽALKA. Autobus linky 83, ktorý v nedeľu horel pri Novom moste na zastávke Dvory, mal problémy s motorom. To sú zatiaľ jediné známe informácie o Ikaruse, ktoré dopravný podnik zverejnil.

O požiari hovorca podniku Peter Kavecký nechcel zverejniť nijaké podrobnosti. „Vec je v štádiu vyšetrovania, informácie poskytneme až po jeho skončení," odpovedal na všetky otázky vrátane tej, aké staré vozidlo bolo.
„Všetky autobusy v bratislavskej hromadnej doprave chodia riadne na všetky kontroly," povedal. Ikarus teda mal byť formálne v poriadku.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Združenie imhd.sk informovalo, že Ikarus bol z roku 1998. Nič novšie podľa nich dopravný podnik medzi kĺbovými autobusmi nemá - ak nerátame požičané vozidlá v prenájme a najdlhší autobus na svete Mercedes, ktorý je len jeden. Ikarus bol z poslednej veľkej dodávky kĺbových autobusov.

Autobusy postupne menia

Problémy Ikarusu súvisia s prestarnutým vozovým parkom. Asi polovica všetkých vozidiel je po čase životnosti.

Už pred týždňom predseda predstavenstva podniku Branislav Zahradník pripustil, že kĺbové vozidlá sú staršie, a preto vo zvýšenej miere prichádzajú do úvahy technické problémy.

Park sa postupne obnovuje, podniku sa zatiaľ nedarí získať novšie kĺbové vozidlá. Megatender na 240 autobusov zrušil Úrad pre verejné obstarávanie vo februári. Dopravný podnik sa potom rozhodol súťaž nahradiť troma menšími tendrami, dva už vypísal.

SkryťVypnúť reklamu

Čo sa stalo

Ikarus začal horieť v nedeľu o 14.34 h v priestore motora. Keďže sa to stalo pri zastávke, všetci cestujúci hneď vystúpili a nikomu sa nič nestalo. Na miesto prišli dve hasičské autá a pomohli vodičovi oheň uhasiť. Ten sa totiž ihneď po vzplanutí vozidla pokúsil dostať oheň pod kontrolu pomocou hasiaceho prístroja. Zatiaľ ani nie je známe, aká je škoda na vozidle, zničená je zadná časť vrátane poškodenia interiéru.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Chcete dobrý chlieb? Nezačína pri pekárovi, ale ešte skôr
  2. Hodnotenie profesionála: Maldivy sú mimo sezóny oázou pokoja
  3. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri
  4. Táto firma úspešne digitalizuje dopravné riešenia na Slovensku
  5. Moderné okuliare: technológia, ktorá vám uľahčuje život
  6. Nutričný odborník varuje: Syry nie sú to, čo si myslíte
  7. Rodina ako opatrovatelia: Slovákov straší nesebestačnosť
  8. Hanba bokom, je čas tancovať. Tieto karnevaly Európy treba zažiť
  1. Chcete dobrý chlieb? Nezačína pri pekárovi, ale ešte skôr
  2. Hodnotenie profesionála: Maldivy sú mimo sezóny oázou pokoja
  3. Rady pre začínajúcich podnikateľov: na čo nezabudnúť pri štarte
  4. Filantropia slovenských milionárov s tichým vplyvom
  5. Špeciálna krížovkárska príloha v denníkoch SME a Korzár
  6. LESY SR otvorili novú predajňu Lesníckych pochúťok
  7. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri
  8. Táto firma úspešne digitalizuje dopravné riešenia na Slovensku
  1. Nutričný odborník varuje: Syry nie sú to, čo si myslíte 14 207
  2. Chcete dobrý chlieb? Nezačína pri pekárovi, ale ešte skôr 10 026
  3. Moderné okuliare: technológia, ktorá vám uľahčuje život 7 600
  4. Táto firma úspešne digitalizuje dopravné riešenia na Slovensku 4 890
  5. Hodnotenie profesionála: Maldivy sú mimo sezóny oázou pokoja 4 272
  6. Rodina ako opatrovatelia: Slovákov straší nesebestačnosť 3 773
  7. Hanba bokom, je čas tancovať. Tieto karnevaly Európy treba zažiť 2 968
  8. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri 2 753
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Kušnír: Prečo D2 každé ráno kolabuje
  2. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  3. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  4. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  5. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  6. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  7. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  8. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  1. Anna Brawne: Pán riaditeľ SIS, klamete alebo máte problémy s pamäťou? 14 420
  2. Rado Surovka: Prečo Fico vyhrá voľby v r.2027. 11 716
  3. Ján Valchár: Čo to, čo to? Žeby ďalšia rafinéria? 6 803
  4. Veronika Michalčíková: S KST na neprístupných miestach Belianskych Tatier. Sú to celkom fajn ľudia 5 981
  5. Ján Valchár: Palivová kríza v Rusku bujnie 5 429
  6. Angelika Herčková: V sociálnych službách nás majú za handry nielen vládni predstavitelia, ale aj rodinní príbuzní? 5 428
  7. Juraj Sališ: Klasický dôchodcovský systém nie je nič iné ako šikovný podvod. 4 785
  8. Ján Valchár: Základný stavebný kameň každej ideológie: STRACH 4 462
  1. Radko Mačuha: Herné automaty do každej tradičnej rodiny.
  2. Radko Mačuha: Desať prikázaní Glücka.
  3. Marcel Rebro: Týždeň ticha uprostred vojny
  4. Roman Kebísek: Timravinu novelu Hrdinovia uhorské úrady scenzurovali. Rukopis je nezvestný
  5. Věra Tepličková: Aj ja som za bundy alebo Ako Glück riešil, riešil, až vyriešil kriminalitu
  6. Radko Mačuha: Skúsme pochopiť Slovensko.
  7. Dušan Koniar: Ak je Únia v prdeli, kto je tá šťastná mrľa z nej trčiaca?
  8. Marcel Rebro: Pošli Vianoce deťom do ostreľovaného mesta
SkryťZatvoriť reklamu