SME

Bratislavské Mlynské nivy rátajú s autobusmi aj vlakmi

Nová autobusová stanica by sa mohla prepojiť s budúcou železničnou zastávkou.

Súčasná autobusová stanica na Mlynských nivách pôsobí ošumelo. Nie je isté, kedy ju nahradí nová.Súčasná autobusová stanica na Mlynských nivách pôsobí ošumelo. Nie je isté, kedy ju nahradí nová. (Zdroj: SME - PETER ŽÁKOVIČ)

RUŽINOV. Cestovanie z autobusovej stanice na Mlynských nivách by mohlo byť v budúcnosti jednoduchšie, má byť na výber viacero možností prepravy.

Popod toto územie má totiž viesť aj železničná trať, ktorá bude súčasťou prepojenia železničných koridorov TEN-T. Oznámil to Roman Karabelli, hovorca spoločnosti HB Reavis Group, ktorá chce stavať autobusovú stanicu ako súčasť novej štvrte Twin City.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Súčasnú stanicu má nahradiť nová, s veľkou časťou nástupíšť a výstupíšť v podzemí. Mohla by sa prepojiť so železničnou zastávkou, ktorá by mala byť 26 až 30 metrov pod zemou.

SkryťVypnúť reklamu

Výťahy a eskalátory

„Projekty sú skoordinované tak, aby si neprekážali. Nemusí byť medzi nimi ani časová nadväznosť," povedal Karabelli. Dodal, že ak by stanica vznikla prvá, prepojenie na železnicu by sa dalo urobiť bez väčšieho obmedzenia prevádzky výťahmi alebo eskalátormi.

„Uvažovať o tom je logické, na stanici sa dnes vystrieda 30-tisíc ľudí. Určite by využívali aj vlakové spojenie."

Developer čaká na plán

Termín výstavby autobusovej stanice je však už dlhšie neistý. Pôvodne sa práce mali začať vlani. Investor doteraz čaká na záväzné stanovisko mesta, bez ktorého nedostane územné rozhodnutie. Karabelli to dáva do súvislosti s pripravovanými zmenami a doplnkami územného plánu.

Viceprimátor Tomáš Korček povedal, že mestskí poslanci by sa k ich schvaľovaniu mohli dostať v prvom štvrťroku 2010. Vydávanie záväzných stanovísk sa vraj nezastavilo a žiadosti investorov magistrát posudzuje podľa terajšieho územného plánu.

SkryťVypnúť reklamu

Nové železničné prepojenie má spojiť železničnú stanicu Predmestie s Petržalkou. Trať bude súčasťou magistrály Paríž - Štrasburg - Stuttgart - Viedeň - Bratislava. Zmeny v územnom pláne pre tento zámer schválili poslanci vlani. Petra Pauerová za projektanta stavby Dopravoprojekt povedala, že prebiehajú územné konania a príprava dokumentácie pre stavebné povolenie.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood
  2. Jesenný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  3. Jesenné MUST-TRY dobroty, ktoré potešia vaše chuťové poháriky
  4. Blíži sa dvanásty ročník filmovej prehliadky Be2Can
  5. Spoločnosť EY Slovensko vyhlásila jubilejný 20.ročník súťaže EY
  6. Pridaj sa do komunity, ktorá ťa posunie
  7. Známy operátor opäť prekvapuje: Prináša internet 2500 Mbit/s
  8. Hodnotenie profesionála: Dovolenka v Katare plnom kontrastov
  1. Jesenný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  2. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood
  3. Blíži sa dvanásty ročník filmovej prehliadky Be2Can
  4. Slovensko na nohách. Začína 10. ročník Európskeho týždňa športu
  5. Jesenné MUST-TRY dobroty, ktoré potešia vaše chuťové poháriky
  6. Spoločnosť EY Slovensko vyhlásila jubilejný 20.ročník súťaže EY
  7. Bez nich by elektrina netiekla.
  8. Pridaj sa do komunity, ktorá ťa posunie
  1. J&T GRANT Jeden Team umožní trénovať až 15 000 deťom ročne 7 499
  2. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia 4 056
  3. Slováci vytvorili mlieko, ktoré nemá obdobu v celej Európe 3 915
  4. Známy operátor opäť prekvapuje: Prináša internet 2500 Mbit/s 3 245
  5. Hodnotenie profesionála: Neďaleko Hurghady sú „egyptské Benátky“ 2 928
  6. Hodnotenie profesionála: Dovolenka v Katare plnom kontrastov 2 421
  7. Prekvapenie na čele. Sem budú Slováci cestovať v roku 2026 2 164
  8. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni 2 093
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Kušnír: Prečo D2 každé ráno kolabuje
  2. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  3. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  4. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  5. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  6. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  7. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  8. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  1. Radko Mačuha: Takto sa to robí, do Šimečkovej matere. 21 754
  2. Vladimír Zervan: Ficov úpadok 14 809
  3. Ivan Mlynár: Pán Peter Tkačenko, na samozvaného šerifa sa hráte vy a nie Štefan Hamran. 11 674
  4. Daniel Guľaš: Všetko dobré, Ľuboš. 9 767
  5. Ivan Čáni: Kolaborant a vlastizradca Blaha sa už aj strihá kvôli Rusom. 9 454
  6. Jaroslav Liptak: Kto stojí za 708 firmami? Robert Fico? Nie... hádajte znova. Kto je pani Ficová? 9 137
  7. Otilia Horrocks: Keď Monika Beňová moralizuje z miesta pre ZŤP 8 225
  8. Martin Ondráš: Zákon čo legalizuje podvod? Alebo ako Slovensko stratí kontrolu nad pôdou 6 966
  1. Radko Mačuha: Začnú nás stíhať za porušovanie národnej identity?
  2. Radko Mačuha: Už aj Verejné záchody chráni Ústava Slovenskej Republiky.
  3. Tupou Ceruzou: Neotravujte
  4. INESS: Socializmus skončil, ale láska k štátnemu stále žije
  5. Tupou Ceruzou: Iný
  6. Věra Tepličková: Keď zavolá rodina, vycestuje Martina
  7. Karol Galek: 5 klamstiev ministerky Sakovej o energopomoci
  8. Marian Nanias: Unikátna jadrová investícia – Turecká JE Akkuyu.
SkryťZatvoriť reklamu