SME

Mesto overí možné jednosmerky

Preťaženie ciest autami chce mesto zmierniť zjednosmerňovaním.

Mesto chce vedieť, kde by bolo výhodné urobiť jednosmerky. Na Mickiewiczovej by to predražili trolejbusy.Mesto chce vedieť, kde by bolo výhodné urobiť jednosmerky. Na Mickiewiczovej by to predražili trolejbusy. (Zdroj: SME - VLADIMÍR ŠIMÍČEK)

BRATISLAVA. Zdržanie v zápchach a takmer istota, že zelená naskočí niekoľkokrát, kým sa auto dostane cez križovatku - taká je realita v bratislavskej dopravnej špičke. Magistrát chce narastajúce zaťaženie ciest I. a II. triedy, ktoré spravuje, riešiť ich zjednosmernením.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Námestník primátora Milan Cílek hovorí, že výrazné zlepšenie dopravy budovaním mimoúrovňových križovatiek či estakád nie je v ďalších 20 až 30 rokoch reálne. Zjednosmerňovanie považuje za lacnejší a rýchlejší spôsob.

Konkrétne cesty, kde by sa urobila zmena, má ujasniť analýza. Magistrát plánuje jej dodávateľa hľadať medzi firmami, ktoré majú skúsenosť s podobnou organizáciou dopravy v zahraničí. Kapacita ciest v Bratislave sa doteraz zvyšovala skôr pridávaním pruhov, výstavbou kruhových objazdov a semaformi.

SkryťVypnúť reklamu

Cena analýzy by podľa Cíleka nemala presiahnuť 30-tisíc eur. Výsledok by malo mesto dostať v budúcom roku. Vyhodnotí potom, či si navrhnuté úpravy môže dovoliť. „Mickiewiczova by sa napríklad hodila na jednosmerku, ale v oboch pruhoch premávajú trolejbusy, prekládka trakčného vedenia by bola príliš drahá."

Problém je na križovatkách

Vladimír Mikuš z dopravného oddelenia magistrátu povedal, že sa chcú sústrediť hlavne na úpravu križovatiek. Ovplyvňujú totiž kapacitu celej komunikačnej siete, najviac sa na nich ukazuje preťaženie.

„Ak už len jedno rameno križovatky bude jednosmerné, zníži sa počet kolíznych bodov a budeme môcť posilniť preferované smery." Dodal, že okrem jednosmeriek by malo k spriechodneniu ciest prispieť aj zrušenie niektorých menej významných smerov križovatiek.

SkryťVypnúť reklamu

Odbočiť sa nemusí dať všade

Ako by to mohlo fungovať, vysvetlil na lokalite medzi ulicami Mlynské nivy, Košická, Landererova, Karadžičova a Dostojevského rad. V rannej špičke tadiaľ v súčasnosti prejde 9400 áut. Malo by ich pribúdať, v okolí sa má vo veľkom stavať.

Mikuš povedal, že doprava by tam mohla byť plynulá a málokedy by autá prešli cez križovatku na druhý cyklus aj pri počte 19­tisíc za hodinu. Takéto odľahčenie križovatiek by sa dosiahlo zrušením niektorých ľavých odbočení.

Bratislava

Súvisiace témy: Doprava v Bratislave
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Praskajú vám steny? Nie vždy ide len o chybu omietky
  2. Ich drony lietali na koncerte Rammsteinu
  3. Chcete investovať? Začína sa predaj dlhopisov pre Istropolis
  4. Objavuj, cestuj, zaži – tu a TEAZZ!
  5. Prekvapenie na čele. Sem budú Slováci cestovať v roku 2026
  6. TOP exotické destinácie na dosah: Ktorú si vyberiete?
  7. Plaza View v Dúbravke štartuje predpredaj bytov s výhľadom
  8. Takáto Čína sa bude páčiť aj Slovákom
  1. Prekvapenie na čele. Sem budú Slováci cestovať v roku 2026
  2. Objavuj, cestuj, zaži – tu a TEAZZ!
  3. TOP exotické destinácie na dosah: Ktorú si vyberiete?
  4. Chcete investovať? Začína sa predaj dlhopisov pre Istropolis
  5. HAUS - Môžeš za to, že veci fungujú
  6. Plaza View v Dúbravke štartuje predpredaj bytov s výhľadom
  7. Známy operátor opäť prekvapuje: Prináša internet 2500 Mbit/s
  8. Takáto Čína sa bude páčiť aj Slovákom
  1. Toto bude cestovateľský hit roka 2026 28 934
  2. BUBO zverejnilo všetky termíny - exotika za polovicu 25 338
  3. Ľuboš Fellner otvorene 8 049
  4. Dvanásť tipov, kam cestovať cez jesenné prázdniny 6 350
  5. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia 4 931
  6. Cestovateľský hit desaťročí leží v Ázii – s 55% zľavou 3 568
  7. Takáto Čína sa bude páčiť aj Slovákom 3 545
  8. Plaza View v Dúbravke štartuje predpredaj bytov s výhľadom 3 298
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Kušnír: Prečo D2 každé ráno kolabuje
  2. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  3. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  4. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  5. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  6. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  7. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  8. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  1. Radko Mačuha: Nepríjemná správa pre Fica a Uhríka. 102 509
  2. Pavol Návrat: Žiadosť občanov Slovenskej republiky o zlúčenie s Českou republikou 45 355
  3. Monika Albertiová: Facka Ficovi. Slovensko sa prebúdza! 21 316
  4. Martin Sukupčák: Otvorený list ministrovi Blanárovi 10 351
  5. Monika Albertiová: Ďakujeme, Smer. Vianoce zrušené, odvody zvýšené, a vy voliči žerte seno. Tak vám treba! 6 804
  6. Ján Kušnír: Prečo D2 každé ráno kolabuje 6 772
  7. Otilia Horrocks: Akcia "Hromžia celé Košice" v plnom prúde 6 493
  8. Radoslav Záhumenský: Celé Slovensko v mini verzii? Park, kde prejdete celé Slovensko za pár minút! 6 099
  1. Marcel Rebro: Ak sa má uzdraviť dieťa, potrebuje zdravú mamu
  2. Věra Tepličková: Pravdepodobná reakcia Smeru na vylúčenie z PES alebo Načo mi je perie?
  3. Radko Mačuha: Dôležitá je miera demokracie.
  4. Věra Tepličková: A je to tu: Mars útočí
  5. Radko Mačuha: Dobrá správa pre Fica a Uhríka.
  6. Marian Nanias: Čerenkovovo žiarenie v ľudskom tele.
  7. Věra Tepličková: Keby sme my vedeli...
  8. Roman Kebísek: Teoretik moci Machiavelli: Je rozdiel medzi tým, aký by mal život byť a aký naozaj je
SkryťZatvoriť reklamu