SME

Mesto sa zohrieva, MHD zvlášť

Plne klimatizované vozidlo v Bratislave jazdí len jedno, nekupoval ho ale dopravný podnik. Vodiči sa zotavujú, vo vozidlách je plno.

Cez prázdniny jazdia autobusy menej často, cestujúci sa v špičke viac tlačia. Klimatizácia bude až v nových autobusoch.Cez prázdniny jazdia autobusy menej často, cestujúci sa v špičke viac tlačia. Klimatizácia bude až v nových autobusoch. (Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME - MIROSLAVA CIBULKOVÁ)

BRATISLAVA. V lete nebýva v MHD teplejšie len pre vyššie teploty vonku, ale aj pre redší prázdninový grafikon. Vozidlá jazdia ešte plnšie ako obvykle.

Klimatizácia chýba nielen cestujúcim, ale aj viac než polovici vodičov. „Celkovo je klimatizáciou pre vodičov vybavených takmer štyridsať percent vozidiel," povedal Branislav Zahradník, predseda predstavenstva dopravného podniku. „Klimatizácia v celom vozidle sa doposiaľ v dopravnom podniku nezakupovala."

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Jediné vozidlo, v ktorom by sa v lete ľudia potiť nemali, je veľkokapacitný autobus Mercedes Capa City. Nekupoval ho však dopravný podnik, ale súkromná firma, aby sa zlepšila doprava k nákupnému centru.

SkryťVypnúť reklamu

Oslobodení od nohavíc

Začiatkom júna zavádzal dopravný podnik aj rovnošaty pre šoférov MHD. Nosiť uniformu je odvtedy pracovnou povinnosťou každého vodiča.

Výnimku dostali tí, ktorí vo svojich vodičských kabínkach nemajú klimatizáciu. Ak teplota stúpne nad 25 stupňov, môžu dlhé nohavice vymeniť za krátke.

Týka sa to viac než 60 percent vodičov, ktorí klimatizáciu vo svojej kabíne nemajú.

Vzduch vo vozidlách stojí

Hoci je začiatok tohto leta viac daždivý ako slnečný, vo vozidlách MHD je teplo. Vzduch tam totiž stojí.
„Nastúpil som do električky a nedalo sa dýchať," hovorí jeden z mladých cestujúcich. „Keď prší, ľudia majú pozatvárané okná, aby nezmokli."

Situáciu ešte zhoršili prázdniny. Od 1. júla totiž MHD začala jazdiť podľa voľnejšieho grafikonu.

SkryťVypnúť reklamu

„Nechápem tieto úpravy, keď cestujem z práce, je ľudí strašne veľa. Ubudlo len detí, no tie zo školy jazdievali skôr než väčšina zamestnaných," sťažovala sa nám pani Marta čakajúca na zastávke.


Zahradník tvrdí, že redším grafikonom dopravný podnik reaguje na pokles počtu cestujúcich. Dôvodom sú prázdniny a dovolenky. Toto leto jazdí v MHD asi o desať percent menej vozidiel. Grafikon vraj rozvrhli tak, aby cestujúcich nadmerne nezaťažoval.

Vodiči sa zotavujú

„Mimo špičky, v nočnej a vo víkendovej doprave vozidlá chodia takmer bezo zmeny," povedal Zahradník. „Určitá redukcia je v špičke, keď nie je potrebné prepraviť taký počet cestujúcich ako počas bežného roka." Intervaly dopravný podnik predĺžil o jednu až tri minúty, zrušil školské spoje a posilnil prázdninovú dopravu - na Devín, do Čunova a na Železnú studienku.

SkryťVypnúť reklamu

Leto v MHD je vraj aj časom údržby a opráv vozidiel. „Vodiči si zároveň čerpajú zákonné dovolenky na zotavenie," hovorí Zahradník.

Ochladí sa aj v MHD

Cestovanie počas leta by sa malo čiastočne zlepšiť po nákupe veľkokapacitných kĺbových vozidiel. Mali by byť plne klimatizované.

Tender na 40 nízkopodlažných autobusov za približne 20 miliónov eur dopravný podnik vypísal v máji.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Jeden stavbár, druhý mikrobiológ. Bratia zvalcovali trh
  2. Farba ju nezachráni. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina
  3. Objav prírodný ionťák, ktorý stojí za výkonom J. Slafkovského
  4. Union drží prvenstvo v dostupnosti zdravotnej starostlivosti
  5. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú
  6. Skládky nechceme, no moderných riešení sa obávame
  7. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v neznámom Bahrajne?
  8. Rozhovor: Slováci mohli žiť v Pacifiku. Štefánik im kúpil ostrov
  1. Objav prírodný ionťák, ktorý stojí za výkonom J. Slafkovského
  2. Union drží prvenstvo v dostupnosti zdravotnej starostlivosti
  3. Farba ju nezachráni. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina
  4. Skládky nechceme, no moderných riešení sa obávame
  5. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú
  6. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v neznámom Bahrajne?
  7. Jeden stavbár, druhý mikrobiológ. Bratia zvalcovali trh
  8. Rozhovor: Slováci mohli žiť v Pacifiku. Štefánik im kúpil ostrov
  1. Rozhovor: Slováci mohli žiť v Pacifiku. Štefánik im kúpil ostrov 18 435
  2. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom 4 756
  3. Skládky nechceme, no moderných riešení sa obávame 4 676
  4. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v neznámom Bahrajne? 3 895
  5. Viacgeneračné rodiny: Slovenský recept na hádky? 3 790
  6. Farba ju nezachráni. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina 3 284
  7. Osem destinácií, kam na last minute dovolenku v septembri 3 006
  8. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú 2 847
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Dušan Koniar: Puč na Slovensku 15 095
  2. Ivan Mlynár: Zábava Roberta Fica s riskovaním našich životov neberie konca. 14 995
  3. Radko Mačuha: "Maskovacie prvky" auta šéfa SIS 13 939
  4. Michal Porubän: Otvorený list vedeniu Slovenskej akadémie vied 13 070
  5. Ján Šeďo: To dopravní inžinieri všetko posr**i ! 11 192
  6. Blanka Ulaherová: Návrat po 46 rokoch 9 144
  7. Ján Valchár: Zaujímavé fakty okolo ruskej ropy. 8 918
  8. Radoslav Záhumenský: Skrytý hrad na Slovensku, ktorý väčšina ľudí nikdy nenavštívi 7 012
  1. Radko Mačuha: Hory majú oči.
  2. Marcel Rebro: Fico v Pekingu: Európsky exot na Putinovej prehliadke
  3. Radko Mačuha: Podať si ruku s Putinom, nieje žiadne umenie.
  4. Marian Nanias: Jachtavý brat Lacko.
  5. Radko Mačuha: "Maskovacie prvky" auta šéfa SIS
  6. Věra Tepličková: Pali a jeho Bumblebee II. - jedno z možných objasnení
  7. Věra Tepličková: Pali a jeho Bumblebee
  8. Jiří Ščobák: Ako prísť o peniaze ľahko a rýchlo
SkryťZatvoriť reklamu