SME

Mesto sa zohrieva, MHD zvlášť

Plne klimatizované vozidlo v Bratislave jazdí len jedno, nekupoval ho ale dopravný podnik. Vodiči sa zotavujú, vo vozidlách je plno.

Cez prázdniny jazdia autobusy menej často, cestujúci sa v špičke viac tlačia. Klimatizácia bude až v nových autobusoch.Cez prázdniny jazdia autobusy menej často, cestujúci sa v špičke viac tlačia. Klimatizácia bude až v nových autobusoch. (Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME - MIROSLAVA CIBULKOVÁ)

BRATISLAVA. V lete nebýva v MHD teplejšie len pre vyššie teploty vonku, ale aj pre redší prázdninový grafikon. Vozidlá jazdia ešte plnšie ako obvykle.

Klimatizácia chýba nielen cestujúcim, ale aj viac než polovici vodičov. „Celkovo je klimatizáciou pre vodičov vybavených takmer štyridsať percent vozidiel," povedal Branislav Zahradník, predseda predstavenstva dopravného podniku. „Klimatizácia v celom vozidle sa doposiaľ v dopravnom podniku nezakupovala."

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Jediné vozidlo, v ktorom by sa v lete ľudia potiť nemali, je veľkokapacitný autobus Mercedes Capa City. Nekupoval ho však dopravný podnik, ale súkromná firma, aby sa zlepšila doprava k nákupnému centru.

SkryťVypnúť reklamu

Oslobodení od nohavíc

Začiatkom júna zavádzal dopravný podnik aj rovnošaty pre šoférov MHD. Nosiť uniformu je odvtedy pracovnou povinnosťou každého vodiča.

Výnimku dostali tí, ktorí vo svojich vodičských kabínkach nemajú klimatizáciu. Ak teplota stúpne nad 25 stupňov, môžu dlhé nohavice vymeniť za krátke.

Týka sa to viac než 60 percent vodičov, ktorí klimatizáciu vo svojej kabíne nemajú.

Vzduch vo vozidlách stojí

Hoci je začiatok tohto leta viac daždivý ako slnečný, vo vozidlách MHD je teplo. Vzduch tam totiž stojí.
„Nastúpil som do električky a nedalo sa dýchať," hovorí jeden z mladých cestujúcich. „Keď prší, ľudia majú pozatvárané okná, aby nezmokli."

Situáciu ešte zhoršili prázdniny. Od 1. júla totiž MHD začala jazdiť podľa voľnejšieho grafikonu.

SkryťVypnúť reklamu

„Nechápem tieto úpravy, keď cestujem z práce, je ľudí strašne veľa. Ubudlo len detí, no tie zo školy jazdievali skôr než väčšina zamestnaných," sťažovala sa nám pani Marta čakajúca na zastávke.


Zahradník tvrdí, že redším grafikonom dopravný podnik reaguje na pokles počtu cestujúcich. Dôvodom sú prázdniny a dovolenky. Toto leto jazdí v MHD asi o desať percent menej vozidiel. Grafikon vraj rozvrhli tak, aby cestujúcich nadmerne nezaťažoval.

Vodiči sa zotavujú

„Mimo špičky, v nočnej a vo víkendovej doprave vozidlá chodia takmer bezo zmeny," povedal Zahradník. „Určitá redukcia je v špičke, keď nie je potrebné prepraviť taký počet cestujúcich ako počas bežného roka." Intervaly dopravný podnik predĺžil o jednu až tri minúty, zrušil školské spoje a posilnil prázdninovú dopravu - na Devín, do Čunova a na Železnú studienku.

SkryťVypnúť reklamu

Leto v MHD je vraj aj časom údržby a opráv vozidiel. „Vodiči si zároveň čerpajú zákonné dovolenky na zotavenie," hovorí Zahradník.

Ochladí sa aj v MHD

Cestovanie počas leta by sa malo čiastočne zlepšiť po nákupe veľkokapacitných kĺbových vozidiel. Mali by byť plne klimatizované.

Tender na 40 nízkopodlažných autobusov za približne 20 miliónov eur dopravný podnik vypísal v máji.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Chcete dobrý chlieb? Nezačína pri pekárovi, ale ešte skôr
  2. Hodnotenie profesionála: Maldivy sú mimo sezóny oázou pokoja
  3. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri
  4. Táto firma úspešne digitalizuje dopravné riešenia na Slovensku
  5. Moderné okuliare: technológia, ktorá vám uľahčuje život
  6. Nutričný odborník varuje: Syry nie sú to, čo si myslíte
  7. Rodina ako opatrovatelia: Slovákov straší nesebestačnosť
  8. Hanba bokom, je čas tancovať. Tieto karnevaly Európy treba zažiť
  1. Chcete dobrý chlieb? Nezačína pri pekárovi, ale ešte skôr
  2. Hodnotenie profesionála: Maldivy sú mimo sezóny oázou pokoja
  3. Rady pre začínajúcich podnikateľov: na čo nezabudnúť pri štarte
  4. Filantropia slovenských milionárov s tichým vplyvom
  5. Špeciálna krížovkárska príloha v denníkoch SME a Korzár
  6. LESY SR otvorili novú predajňu Lesníckych pochúťok
  7. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri
  8. Táto firma úspešne digitalizuje dopravné riešenia na Slovensku
  1. Nutričný odborník varuje: Syry nie sú to, čo si myslíte 13 654
  2. Moderné okuliare: technológia, ktorá vám uľahčuje život 7 259
  3. Chcete dobrý chlieb? Nezačína pri pekárovi, ale ešte skôr 6 787
  4. Táto firma úspešne digitalizuje dopravné riešenia na Slovensku 4 760
  5. Hanba bokom, je čas tancovať. Tieto karnevaly Európy treba zažiť 3 963
  6. Rodina ako opatrovatelia: Slovákov straší nesebestačnosť 3 452
  7. Hodnotenie profesionála: Maldivy sú mimo sezóny oázou pokoja 3 211
  8. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri 2 538
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Kušnír: Prečo D2 každé ráno kolabuje
  2. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  3. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  4. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  5. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  6. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  7. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  8. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  1. Anna Brawne: Pán riaditeľ SIS, klamete alebo máte problémy s pamäťou? 13 947
  2. Rado Surovka: Prečo Fico vyhrá voľby v r.2027. 11 598
  3. Ivan Čáni: Súdruh Blaha nie je rozhodne žiadne neviniatko, ale toto si ani on nezaslúži. 7 206
  4. Veronika Michalčíková: S KST na neprístupných miestach Belianskych Tatier. Sú to celkom fajn ľudia 5 772
  5. Anna Brawne: Drahý Peter, v každej normálnej krajine, by ste vy, tým vedcom, nemohli robiť ani vrátnika! 5 649
  6. Ján Valchár: Čo to, čo to? Žeby ďalšia rafinéria? 5 433
  7. Angelika Herčková: V sociálnych službách nás majú za handry nielen vládni predstavitelia, ale aj rodinní príbuzní? 5 371
  8. Ján Valchár: Palivová kríza v Rusku bujnie 5 358
  1. Radko Mačuha: Desať prikázaní Glücka.
  2. Marcel Rebro: Týždeň ticha uprostred vojny
  3. Roman Kebísek: Timravinu novelu Hrdinovia uhorské úrady scenzurovali. Rukopis je nezvestný
  4. Věra Tepličková: Aj ja som za bundy alebo Ako Glück riešil, riešil, až vyriešil kriminalitu
  5. Radko Mačuha: Skúsme pochopiť Slovensko.
  6. Dušan Koniar: Ak je Únia v prdeli, kto je tá šťastná mrľa z nej trčiaca?
  7. Marcel Rebro: Pošli Vianoce deťom do ostreľovaného mesta
  8. Roman Kebísek: Ako sa správa stoický filozof? Marcus Aurelius o tom písal pri Hrone
SkryťZatvoriť reklamu