SME

Tunel uzavreli, cesta električkou trvá dlhšie

Odvčera sa už nejazdí električkami cez tunel, rekonštrukcia sa začala. Cestujúci si zvykajú na nový spoj, ktorý nahrádza dve linky a dlhšiu cestu.

Tunelom už električky nejazdia, začína sa jeho rekonštrukcia.Tunelom už električky nejazdia, začína sa jeho rekonštrukcia. (Zdroj: SME - VLADIMÍR ŠIMÍČEK)

BRATISLAVA. Cestujúci, ktorí chodia do práce električkami a zabudli na opravu tunela, mohli včera ráno zažiť nepríjemné prekvapenie. Časť spojov totiž pre odstávku tunela jazdí inak. Vznikla aj nová linka 16, ktorá jazdí namiesto električiek číslo 11 a 14.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Typické, chodí si to, ako chce," mrmlala staršia pani v električke číslo 5, keď v rannej špičke odbočila nie do tunela, ale na nábrežie. Dopravný podnik tvrdí, že to chce čas. „Nedá sa to zariadiť, aby zmenu nik nepocítil. Rekonštrukcia tunela už bola nutná," povedal Branislav Zahradník, predseda predstavenstva podniku.
Úsek nábrežia, kadiaľ teraz električky odkláňajú, dopravný podnik monitoruje. „Ak by sa niečo na trati stalo, sme pripravení nasadiť autobusy." Pred odstávkou prekontrolovali celú trať na nábreží.

SkryťVypnúť reklamu

Rok, koľko má rekonštrukcia trvať, je podľa Zahradníka dlhý čas. „Inak by sme nepristúpili k vytvoreniu novej linky," komentoval vznik spoja číslo 16. „Dôvodom je, aby to ľudí nemýlilo," povedal Zahradník. K zníženiu komfortu cestujúcich by podľa neho dôjsť nemalo. Zmena v trase bola nutná vraj preto, lebo svetelná križovatka na Štúrovej - Jesenského nepojme viac spojov, ktoré pre výluku tunela tadiaľ jazdia.

So zmenami jazdia aj spoje číslo 1, 5 a 9. Tunel obchádzajú po nábreží. Podľa paragonu trvá obchádzka 10 minút, Zahradník povedal, že rozdiel je len niekoľko minút. Ako dodal, sťažnosti cestujúcich nezaznamenali. „Aj vďaka akcii s historickými električkami sa výluka dostala do povedomia ľudí."

Zmeny v MHD

  • Linka 16: z Rače cez Obchodnú a Špitálsku do Ružinova.

SkryťVypnúť reklamu
  • Linka 1 a 9: cez Špitálsku a Jesenského, linka 9 do Ružinova cez Šafárikovo nám. po Štúrovej a Špitálskej.

  • Linka 5: do Dúbravky cez Nám. SNP na Jesenského, do Rače cez Šafárikovo nám. a Štúrovu.

Autor: Dorota Kraková

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Rodina ako opatrovatelia: Slovákov straší nesebestačnosť
  2. METRO na Slovensku podporuje gastro a obchod už 25 rokov
  3. First minute 2026: Rezervujte si dovolenku s extra bonusmi
  4. Slovenské firmy šetria a hľadajú flexibilné riešenia
  5. Chcete dobrý chlieb? Nezačína pri pekárovi, ale ešte skôr
  6. Hodnotenie profesionála: Maldivy sú mimo sezóny oázou pokoja
  7. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri
  8. Táto firma úspešne digitalizuje dopravné riešenia na Slovensku
  1. METRO na Slovensku podporuje gastro a obchod už 25 rokov
  2. Slovenské firmy šetria a hľadajú flexibilné riešenia
  3. First minute 2026: Rezervujte si dovolenku s extra bonusmi
  4. Chcete dobrý chlieb? Nezačína pri pekárovi, ale ešte skôr
  5. Hodnotenie profesionála: Maldivy sú mimo sezóny oázou pokoja
  6. Rady pre začínajúcich podnikateľov: na čo nezabudnúť pri štarte
  7. Filantropia slovenských milionárov s tichým vplyvom
  8. Špeciálna krížovkárska príloha v denníkoch SME a Korzár
  1. Chcete dobrý chlieb? Nezačína pri pekárovi, ale ešte skôr 11 824
  2. Nutričný odborník varuje: Syry nie sú to, čo si myslíte 8 144
  3. Hodnotenie profesionála: Maldivy sú mimo sezóny oázou pokoja 6 470
  4. Moderné okuliare: technológia, ktorá vám uľahčuje život 6 215
  5. Táto firma úspešne digitalizuje dopravné riešenia na Slovensku 5 259
  6. Rodina ako opatrovatelia: Slovákov straší nesebestačnosť 4 673
  7. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri 3 630
  8. Hanba bokom, je čas tancovať. Tieto karnevaly Európy treba zažiť 1 325
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Kušnír: Prečo D2 každé ráno kolabuje
  2. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  3. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  4. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  5. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  6. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  7. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  8. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  1. Sebastian Drobný: Ďalšia mladá puška Smeru 15 683
  2. Rado Surovka: Prečo Fico vyhrá voľby v r.2027. 9 205
  3. Anna Brawne: Pán riaditeľ SIS, klamete alebo máte problémy s pamäťou? 8 190
  4. Ján Valchár: Čo to, čo to? Žeby ďalšia rafinéria? 7 694
  5. Veronika Michalčíková: S KST na neprístupných miestach Belianskych Tatier. Sú to celkom fajn ľudia 6 482
  6. Angelika Herčková: V sociálnych službách nás majú za handry nielen vládni predstavitelia, ale aj rodinní príbuzní? 5 944
  7. Ján Valchár: Palivová kríza v Rusku bujnie 5 832
  8. Ivan Mlynár: S klesajúcimi preferenciami, Robert Fico pripomína už len vyťahanú gumu v starých teplákoch. 5 164
  1. Radko Mačuha: Šimečkova matka okradla štát o 232 EUR.
  2. Radko Mačuha: Herné automaty do každej tradičnej rodiny.
  3. Radko Mačuha: Desať prikázaní Glücka.
  4. Marcel Rebro: Týždeň ticha uprostred vojny
  5. Roman Kebísek: Timravinu novelu Hrdinovia uhorské úrady scenzurovali. Rukopis je nezvestný
  6. Věra Tepličková: Aj ja som za bundy alebo Ako Glück riešil, riešil, až vyriešil kriminalitu
  7. Radko Mačuha: Skúsme pochopiť Slovensko.
  8. Dušan Koniar: Ak je Únia v prdeli, kto je tá šťastná mrľa z nej trčiaca?
SkryťZatvoriť reklamu