SME

Bratislavčania sa lúčili s tunelom, staré električky to v ňom vytúrovali

Dopravný podnik pripravil pred rekonštrukciou a ročnou odstávkou tunelu symbolickú poslednú jazdu, premávalo sa v historických vozidlách.

Tunel vznikol vo vojnových rokoch. Dnes krátko pred uzavretím ním jazdili historické električky.Tunel vznikol vo vojnových rokoch. Dnes krátko pred uzavretím ním jazdili historické električky. (Zdroj: SME - VLADIMÍR ŠIMÍČEK)

Bratislavčania sa lúčili s tunelom, staré električky to v ňom vytúrovali.

STARÉ MESTO. Desiatky nadšencov dopravy sa dnes popoludní prišlo rozlúčiť s električkovým tunelom popod hradné bralo. Dopravný podnik pripravil pred jeho rekonštrukciou a ročnou odstávkou symbolickú poslednú jazdu, premávalo sa v historických vozidlách.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„To je iná hrkotačka," sťažoval sa s úsmevom kameraman televízie pri snímaní interiéru električky. Vyrobili ju v roku 1948, v Bratislave premávala v 50. rokoch. Druhé vozidlo bolo novšie.

SkryťVypnúť reklamu

Turistické sprievodkyne, ktoré jazdu tunelom „moderovali" a pasažierom objasňovali historické súvislosti, museli občas svoj výklad prerušiť. „Hrkotačky" to v tuneli, kde sú rovné koľaje, občas vytúrovali až tak, že nebolo počuť ani slovo. „Pôvodne slúžil pre peších a autá, bol to cestný tunel, aj keď vznikol počas druhej svetovej vojny a využíval sa aj ako protilietadlový kryt," hovorila sprievodkyňa do prestávok v hluku.

Do električiek sa tešili hlavne rodičia s deťmi a milovníci starých vozidiel. Na už nefunkčnej zastávke Kapucínska tesne pred tunelom čakali na príchod električky aj pol hodinu. „Je to taká zaujímavosť, takéto električky sú oveľa krajšie ako tie moderné. Je to výborné pre turistov, mohli by s nimi cez tunel jazdiť aj po jeho oprave," povedal Ondrej Mojžiš. Na poslednú jazdu starým tunelom prišiel aj s deťmi Monikou a Ondrejom.

SkryťVypnúť reklamu

Martin Žarnovický prišiel hlavne pre historické električky, svoje okolie ohuroval vedomosťami o nich vrátane plných názov konkrétneho typu. „Venujem sa tomu už skoro sedem rokov," povedal 11-ročný chlapec. Spolu s ním viacerí nadšenci využili poslednú možnosť nafotiť si tunel ešte v pôvodnom stave.

Tunel má byť zavretý od zajtra približne rok. Je v zlom stave, presakuje doň voda a nespĺňa už ani dnešné bezpečnostné kritériá. Počas rekonštrukcie budú električky číslo 1 a 9 jazdiť po nábreží a Špitálskej, číslo 5 pôjde po Obchodnej a Jesenského ulici.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Bez nich by elektrina netiekla.
  2. Spoločnosť EY Slovensko vyhlásila jubilejný 20.ročník súťaže EY
  3. Pridaj sa do komunity, ktorá ťa posunie
  4. J&T GRANT Jeden Team umožní trénovať až 15 000 deťom ročne
  5. Známy operátor opäť prekvapuje: Prináša internet 2500 Mbit/s
  6. Hodnotenie profesionála: Dovolenka v Katare plnom kontrastov
  7. Prečo milionári nevypínajú ani na vrchole?
  8. Signature vône podľa osobnosti
  1. Spoločnosť EY Slovensko vyhlásila jubilejný 20.ročník súťaže EY
  2. Bez nich by elektrina netiekla.
  3. Pridaj sa do komunity, ktorá ťa posunie
  4. Taký obrovský úver ich mohol úplne položiť
  5. Hodnotenie profesionála: Dovolenka v Katare plnom kontrastov
  6. J&T GRANT Jeden Team umožní trénovať až 15 000 deťom ročne
  7. Známy operátor opäť prekvapuje: Prináša internet 2500 Mbit/s
  8. Signature vône podľa osobnosti
  1. Slováci vytvorili mlieko, ktoré nemá obdobu v celej Európe 11 818
  2. Prekvapenie na čele. Sem budú Slováci cestovať v roku 2026 11 216
  3. J&T GRANT Jeden Team umožní trénovať až 15 000 deťom ročne 6 884
  4. Hodnotenie profesionála: Neďaleko Hurghady sú „egyptské Benátky“ 6 067
  5. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia 4 077
  6. Od dnes len 3 dni – exotika s BUBO s 55% zľavou 3 598
  7. Z akcie pre kolegov spravil známy moderátor úspešný biznis 3 593
  8. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni 2 960
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Kušnír: Prečo D2 každé ráno kolabuje
  2. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  3. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  4. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  5. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  6. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  7. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  8. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  1. Radko Mačuha: Takto sa to robí, do Šimečkovej matere. 19 990
  2. Vladimír Zervan: Ficov úpadok 14 283
  3. Ivan Mlynár: Pán Peter Tkačenko, na samozvaného šerifa sa hráte vy a nie Štefan Hamran. 11 082
  4. Martin Sukupčák: Otvorený list ministrovi Blanárovi 9 999
  5. Radko Mačuha: Rusko má všetky predpoklady na dobytie Ukrajiny. 7 778
  6. Elena Antalová: Zvyšok života si nepokazím 7 415
  7. Jaroslav Liptak: Kto stojí za 708 firmami? Robert Fico? Nie... hádajte znova. Kto je pani Ficová? 6 978
  8. Ľuboslav Farkaš: Ďalšie, von oknom vyhodené peniaze Matúša Šutaja Eštoka 5 228
  1. Marcel Rebro: Internetová diskusia podľa SMERu: Putin svätý, Západ fašista a USA môže aj za vaše hemoroidy
  2. Dušan Koniar: Štátne sviatky a iné generálne štrajky
  3. Tupou Ceruzou: Konsolidácia na salaši
  4. Radko Mačuha: Takto sa to robí, do Šimečkovej matere.
  5. Věra Tepličková: Malí živnostníci = veľkí daromníci
  6. Věra Tepličková: Ajejeje, niečo sa dejejeje
  7. Dušan Koniar: Svet podľa Fica: velebiť Dubčeka a konať ako Biľak
  8. Tupou Ceruzou: Konsolidácia
SkryťZatvoriť reklamu