SME

Pre nebezpečné priecestie upravili MHD

Autobus 67 jazdí po upravenej trase, linku 61 dopravný podnik zatiaľ nezmenil. Osádzať sa má semafor

Pri nehode autobusu a vlaku sa nikto nezranil. Vodič sediaci vo vozidle stihol pred zrážkou vyskočiť. Autobus bol úplne zničený, škoda je tristotisíc eur.Pri nehode autobusu a vlaku sa nikto nezranil. Vodič sediaci vo vozidle stihol pred zrážkou vyskočiť. Autobus bol úplne zničený, škoda je tristotisíc eur. (Zdroj: TASR)

.

RUŽINOV. Piatkovú zrážku autobusu MHD s vlakom ešte vyšetrujú. Dopravný podnik na nehodu zareagoval okamžitou úpravou trasy autobusu 67. Linka nebude obsluhovať zastávky Slowackého, Galvaniho, Stará Ivanská, Pri zvonici, Bulharská a Rádiová. Autobus 61, ktorý cez nebezpečné priecestie na Ivanskej ceste takisto prechádza, zatiaľ nezmenia. Jazdí totiž na rozdiel od 67 po hlavnej.

Škoda na vozidle autobusu je podľa Branislava Zahradníka, predsedu predstavenstva dopravného podniku, totálna, čiže 300-tisíc eur. „Išlo o plynový autobus typu Karosa B z roku 1992, ktorý pred dvomi rokmi prešiel komplexnou generálnou opravou,“ tvrdí Zahradník.

Zničený autobus podrobia expertíze, ktorá má celú nehodu objasniť. „Naše vozidlo má palubný počítač, porovnáme to s výstupmi železníc,“ povedal Zahradník.

Vypol mu motor

K nehode služobnej jazdy autobusu, v ktorom sa v tom čase okrem vodiča nikoho neviezol, prišlo v piatok krátko pred piatou rannou hodinou na Ivanskej ceste. Autobus vošiel na priecestie a odbočoval na Vrakunskú cestu, pričom mu však samovoľne vypol motor. „Kĺbom autobusu ostal vodič stáť v priecestí,“ hovorí Zahradník.

O dve minúty na to prišlo k zrážke s vlakom, vodič však predtým stihol z vozidla vyskočiť. Čo sa dialo behom týchto dvoch minút, sa teraz podľa Zahradnika nedá povedať. Vodič autobusu MHD vypovedal, že na priecestie podľa signalizácie vojsť mohol.

Veľa nehôd

Priecestie na Ivanskej patrí k trom najnehodovejším miestam na Slovensku. V minulosti tu boli závory, dnes ich železnica vraj pre časté poškodzovanie idúcimi autami zrušila. Zahradník tvrdí, že dopravný podnik o celej zmene tunajšej dopravnej obsluhy s magistrátom už rokoval. „Má tadeto viesť medzinárodný koridor,“ povedal. „Celú dopravnú ťarchu potom asi preberie Galvaniho ulica.“

„Rokovali sme s magistrátom a jediné možné riešenie je osadenie cestnej svetelnej signalizácie, ktorá by fungovala v súčinnosti so signalizáciu pri železničnom priecestí, “ povedala hovorkyňa železníc Martina Pavlíková.

Osadenie signalizácie si však vyžiada rozšírenie Trnavskej ulice. „Takéto riešenie bude stáť niekoľko miliónov korún, ktoré momentálne hlavné mesto nemá plánované vo svojom rozpočte,“ dodala Mária Račková z magistrátu.

Práve pre tento projekt a pre zvýšenie bezpečnosti na tomto kolíznom úseku chce námestník primátora Milan Cílek predložiť na júnovom alebo júlovom zastupiteľstve návrh na zmenu rozpočtu.

Plány sú

Frekventovaná križovatka Ivanská – Trnavská, ktorou prechádza železničná trať, robí problémy aj chodcom. Veľakrát prechádzajú popri križovatke.

Mesto do budúcnosti počíta s mimoúrovňovým prepojením Vrakunskej a Galvaniho ulice, ktoré má viesť ponad železničnú trať. „Toto prepojenie je riešené v územnom pláne a reálne by táto investícia mala vzniknúť v súvislosti s realizáciou projektu Letisko-západ,“ dodala Račková.

Pre dnešnú nehodu museli pozastaviť aj dopravu. Medzinárodné rýchliky IC do Viedne boli presmerované cez Devínsku Novú Ves a Marchegg. Ak by vyšetrovanie nehody zistilo chybu pri plynovom pohone autobusu, Zahradník prisľúbil skontrolovanie aj ďalších podobných vozov.

Stop priecestie

  • Vodič nesmie vojsť na priecestie, ak striedavo blikajú červené svetlá, ktoré dávajú signál.
  • Keď počuť výstrahu – prerušované zvuky húkačky, zvončeka.
  • Keď vidí alebo počuje vlak.
  • Ak sa spúšťajú, sú spustené alebo sa dvíhajú závory.
  • Ak zamestnanec dráhy dáva znamenie na zastavenie krúžením červenou alebo žltou zástavkou, alebo červeným svetlom.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 18 745
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 554
  3. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 11 073
  4. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 919
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 624
  6. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 9 419
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 8 115
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 074
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  2. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  3. Irena Šimuneková: Čriepky z Bratislavy - Keď utícha ruch veľkomesta...
  4. Radko Mačuha: Ako fénix z popola.
  5. Radko Mačuha: Praskliny na Bratislavskom hrade.
  6. Radko Mačuha: Budova, ktorá dala celému námestiu skutočný význam. (cyklus Bratislavská krutosť)
  7. Ľuboš Vodička: Prešporskí báječní muži na lietajúcich strojoch: Ján Bahýľ
  8. Radko Mačuha: Prešporská kasáreň maľovaná (cyklus Bratislavská krutosť)
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 47 298
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 686
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 496
  4. Juraj Kumičák: Kolaborant 11 164
  5. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 432
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 399
  7. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 7 387
  8. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 7 153
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu