SME

Rakúšania: Kontrola autobusov bola bežná záležitosť

Rakúšania tvrdia, že kontrola súvisela s kapacitou autobusu. Ambasáda hovorí, že situácia nemá nič spoločné so vzájomnými vzťahmi, ktoré sú dobré.

Predĺženú linku 901 spustili v sobotu. Počas prvého dňa previezla do Hainburgu a späť asi šesťtisíc ľudí. Rakúšania konanie a zásah  polície v autobuse vysvetľujú rôzne.Predĺženú linku 901 spustili v sobotu. Počas prvého dňa previezla do Hainburgu a späť asi šesťtisíc ľudí. Rakúšania konanie a zásah polície v autobuse vysvetľujú rôzne. (Zdroj: SME - VLADIMÍR ŠIMÍČEK)

Rakúšania tvrdia, že kontrola súvisela s kapacitou autobusu. Ambasáda hovorí, že situácia nemá nič spoločné so vzájomnými vzťahmi, ktoré sú dobré.

BRATISLAVA, HAINBURG. Proti kontrolám rakúskej polície autobusov do Hainburgu, ktorá cestujúcich legitimovala, ostro protestuje minister vnútra Robert Kaliňák.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Žiada vysvetlenie od rakúskej kolegyne Marie Theresie Fekterovej. Takéto konanie považuje naše ministerstvo za neadekvátne a necitlivé. „Je to v rozpore s myšlienkami Schengenu. Žiadame vysvetlenie,“ povedal Kaliňák.

SkryťVypnúť reklamu

Rainer Bierbaumer z rakúskej ambasády hovorí, že išlo o bezpečnostné kontroly pre podozrenie, že autobusy boli preplnené. „Vysvitlo ale, že ľudí v nich bolo presne toľko, ako je povolené,“ tlmočil stanovisko rakúskeho ministerstva vnútra. „Doklady však treba mať so sebou aj napriek Schengenu.“

Ambasáda sa vyjadrila, že jej je situácie ľúto a nemá nič spoločné so vzájomnými vzťahmi, ktoré sú dobré. Ministerstvo podľa Bierbaumera oznámilo, že hoci išlo o bezpečnosť cestujúcich, bude robiť kontroly citlivejšie.

Zdroj z miestnej polície v Bergu oznámil, že kontroly zo soboty boli v rámci Schengenu rutinné a nemali žiaden skrytý zámer. „Robíme ich vždy aj so slovenskými kolegami pre jazykovú bariéru.“

Iných nezastavovali

Udalosti zo soboty sa dovčera na linke 901 zatiaľ nezopakovali. „Určite by sme nechceli, aby takto fungovala doprava,“ povedal Branislav Zahradník, predseda predstavenstva dopravného podniku. „Zaujímavé je, že autobusy iných prepravcov cez víkend kontrolované neboli.“

SkryťVypnúť reklamu

Neprimerané kontroly kazili vraj ľuďom dojem z celého dňa, počas ktorého autobusy na tejto trase premávali po prvýkrát.

„Keďže sa do toho vložilo ministerstvo vnútra, rátame s tým, že príde oficiálne vyjadrenie,“ dodal Zahradník. „Počkáme, ako to dopadne. Na uvádzaní 901-ky vyjadrovala hainburská samospráva oficiálnu podporu celému projektu. „Preto nás sobotné udalosti ešte viac prekvapili,“ reagoval Zahradník.

Hainburg neprispieva

Autobus, ktorý do minulého týždňa premával len do Wolfsthalu, Rakúšania finančne nepodporujú. Predĺženie jeho trasy a získanie licencie až do Hainburgu trvalo dva roky.

„Spolufinancovanie autobusu zo strany Rakúska bude možno ďalším krokom, ale to je len moja úvaha,“ povedal Peter Lizák, slovenský veľvyslanec v Rakúsku. „Do budúcna to považujem za logické.“

SkryťVypnúť reklamu

Zahradník tvrdí, že dopravný podnik pripravuje rokovania s komerčnými subjektmi, ktoré by autobus mohli podporiť. Má ísť o obchodné domy, ktoré profitujú zo slovenských návštevníkov.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Firma z Nitry robí miliónové projekty pre Teslu či TikTok
  2. Spoločnosť EY Slovensko vyhlásila jubilejný 20.ročník súťaže EY
  3. IMPERIAL Gold… viac ako zlato...
  4. Čakala voľnosť, prišla prázdnota. Ako ženy zvládajú odchod detí?
  5. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  6. Andrej Viceník, VÚB: Samosprávy potrebujú partnera, nielen banku
  7. Keď sa z brigády stane kariéra
  8. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky
  1. Po oslavách storočnice sa košický maratón pozerá do budúcnosti
  2. TIPOS pokračuje v spolupráci s Bratislavou
  3. IMPERIAL Gold… viac ako zlato...
  4. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  5. Čakala voľnosť, prišla prázdnota. Ako ženy zvládajú odchod detí?
  6. Firma z Nitry robí miliónové projekty pre Teslu či TikTok
  7. Rezidencia Rúrky: Prvý bytový dom skolaudovali, ďalší už stavajú
  8. Andrej Viceník, VÚB: Samosprávy potrebujú partnera, nielen banku
  1. Čakala voľnosť, prišla prázdnota. Ako ženy zvládajú odchod detí? 7 211
  2. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood 3 638
  3. Známy operátor opäť prekvapuje: Prináša internet 2500 Mbit/s 3 091
  4. Keď sa z brigády stane kariéra 2 113
  5. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky 1 852
  6. Hodnotenie profesionála: Dovolenka v Katare plnom kontrastov 1 825
  7. Bez nich by elektrina netiekla. 1 727
  8. Jesenné MUST-TRY dobroty, ktoré potešia vaše chuťové poháriky 1 337
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Kušnír: Prečo D2 každé ráno kolabuje
  2. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  3. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  4. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  5. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  6. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  7. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  8. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  1. Ivan Čáni: Súdruh Fico, ďakujem! Vďaka vám nezomriem sprostý ani naivný. 15 907
  2. Peter Franek: Zlá správa pre Uhríka s Mazurekom. 14 939
  3. Rado Surovka: Kto zožral Ficovu návnadu ? 13 725
  4. Radko Mačuha: Muž, ktorý nehajloval. 12 436
  5. Martin Ondráš: Zákon čo legalizuje podvod? Alebo ako Slovensko stratí kontrolu nad pôdou 11 298
  6. Daniel Guľaš: Všetko dobré, Ľuboš. 9 986
  7. Otilia Horrocks: Keď Monika Beňová moralizuje z miesta pre ZŤP 9 338
  8. Ivan Čáni: Kolaborant a vlastizradca Blaha sa už aj strihá kvôli Rusom. 7 278
  1. Věra Tepličková: Viac šťastia ako rozumu
  2. Marian Nanias: Problémy na maďarskej jadrovej elektrárni Paks II.
  3. Marian Nanias: Nezvyčajná jadrová investícia – Maďarská JE Paks II.
  4. Anna Brawne: Džemy, hady, nebojte sa, dobre bude!
  5. Radko Mačuha: Muž, ktorý nehajloval.
  6. Marian Nanias: Problémy na tureckej JE Akkuyu.
  7. Radko Mačuha: Začnú nás stíhať za porušovanie národnej identity?
  8. Radko Mačuha: Už aj Verejné záchody chráni Ústava Slovenskej Republiky.
SkryťZatvoriť reklamu