SME

Pre tender si vymenili funkcie

Róbert Kadnár odišiel z funkcie na vlastnú žiadosť. Príčinou bol zrušený tender na kĺbové autobusy. V dopravnom podniku ostáva naďalej.

V MHD je viac než polovica vozidiel po životnosti. Vlani prebehla rozlúčka s dlhými autobusmi Ikarus 280.V MHD je viac než polovica vozidiel po životnosti. Vlani prebehla rozlúčka s dlhými autobusmi Ikarus 280. (Zdroj: SME - PETER ŽAKOVIČ)



BRATISLAVA. Dopravný podnik včera oznámil personálnu zmenu vo svojom manažmente. Generálneho riaditeľa Róberta Kadnára vymenil Pavol Derkay, doterajší riaditeľ divízie autobusov dopravného podniku.

Kadnár požiadal o odvolanie pre zrušený tender na nové kĺbové autobusy, ktorý Úrad pre verejné obstarávanie nariadil vo februári zrušiť.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Podľa vedenia dopravného podniku tak Kadnár prevzal osobnú zodpovednosť za výsledky výberového konania. Išlo o dodávku 240 veľkokapacitných autobusov za približne 83 miliónov eur (2,5 miliardy korún). Kadnár bol generálnym riaditeľom dopravného podniku od roku 2007. „Zo spoločnosti neodídem, prejdem na funkciu riaditeľa divízie autobusov,“ povedal Kadnár.

SkryťVypnúť reklamu

Derkay je najlepší

Pavol Derkay bude zastávať post generálneho riaditeľa na návrh Branislava Zahradníka, predsedu predstavenstva dopravného podniku. „Je najlepším kandidátom. Je to skúsený manažér z vnútra podniku, ktorý zabezpečí kontinuitu riadenia,“ tvrdí Zahradník. „Má prax aj skúsenosti. Chceme, aby personálne zmeny prebehli bez problémov.“

O ďalšom postupe v súvislosti s najväčším tendrom v mestskej dopravnej histórii sa Zahradník vyjadrovať nechcel. „V stredu má zasadať predstavenstvo, vyjadríme sa koncom týždňa.“ Pripustil však vypísanie novej súťaže. Tender má byť vraj vyhlásený v modifikovanej podobe.

Zúčastniť sa ho chce aj vylúčený účastník súťaže, spoločnosť Mercedes-Benz Sloviakia, ktorá podala námietku voči súťaži dopravného podniku s tvrdením, že podmienky splnila.

SkryťVypnúť reklamu

Tender zrušili pre neúplnosť

Podľa Zahradníka je prioritou dopravného podniku nakúpiť nové kĺbové autobusy čo najskôr. „Chceme, aby časové oneskorenie bolo čo najmenšie.“ Dnes totiž premáva v mestskej hromadnej doprave viac než polovica vozidiel po svojej životnosti. Najstarší jazdiaci autobus je z roku 1990.

Úrad pre verejné obstarávanie zrušenie tendra na kĺbové autobusy zdôvodňoval tým, že súťažné podklady neobsahovali jasný a úplný opis predmetu zákazky. Dopravný podnik tiež neuviedol požadovaný počet rôznych druhov autobusov.

V čase, keď úrad nariadil zrušenie tendra, boli v súťaži len dvaja uchádzači. Okrem vylúčeného Mercedes-Benz Slovakia firma Auto-Impex .

Dodávka kĺbových autobusov mala viesť k zjednoteniu vozového parku, v ktorom sú vozidlá od siedmich rôznych výrobcov. Podľa vedenia dopravného podniku je tento stav neúnosný z hľadiska logistiky. Zjednotením by vraj mohol aj výrazne ušetriť.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Cédečka sa predávali ako teplé rožky. Prežili, lebo predvídajú, čo ľudia budú chcieť
  2. Od Araratu po Karibik. Tieto zájazdy prebudia chuť objavovať
  3. Projekt, ktorý mení životy tisícke slovenských pacientov
  4. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia
  5. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  6. Andrej Viceník, VÚB: Samosprávy potrebujú partnera, nielen banku
  7. Keď sa z brigády stane kariéra
  8. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky
  1. Projekt, ktorý mení životy tisícke slovenských pacientov
  2. Od Araratu po Karibik. Tieto zájazdy prebudia chuť objavovať
  3. Cédečka sa predávali ako teplé rožky. Prežili, lebo predvídajú.
  4. Po oslavách storočnice sa košický maratón pozerá do budúcnosti
  5. TIPOS pokračuje v spolupráci s Bratislavou
  6. IMPERIAL Gold… viac ako zlato...
  7. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia
  8. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  1. Projekt, ktorý mení životy tisícke slovenských pacientov 12 538
  2. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia 11 130
  3. Keď sa z brigády stane kariéra 5 855
  4. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky 2 752
  5. Od Araratu po Karibik. Tieto zájazdy prebudia chuť objavovať 2 736
  6. Firma z Nitry robí miliónové projekty pre Teslu či TikTok 2 212
  7. Cédečka sa predávali ako teplé rožky. Prežili, lebo predvídajú. 2 186
  8. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood 1 480
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Kušnír: Prečo D2 každé ráno kolabuje
  2. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  3. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  4. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  5. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  6. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  7. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  8. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  1. Peter Franek: Zlá správa pre Uhríka s Mazurekom. 18 990
  2. Ján Valchár: Fantastické správy z Ukrajiny (a Ruska, hahaha!) 16 960
  3. Radko Mačuha: Muž, ktorý nehajloval. 13 809
  4. Rado Surovka: Kto zožral Ficovu návnadu ? 12 894
  5. Jan Dermek: 26.9. - Sviatok svätého Farizeja 12 719
  6. Monika Albertiová: Konsolidácia? Ľudia nemajú čo žrať, a Kuffa? Ide sa na gardistov hrať! 9 828
  7. Ivan Čáni: Súdruh Fico, ďakujem! Vďaka vám nezomriem sprostý ani naivný. 5 930
  8. Ján Valchár: Niečo k situácii v Slavjansku a ruským ponorkám 4 910
  1. Roman Kebísek: Vincent van Gogh kreslil steblami trstiny, ktoré sám zbieral a orezával
  2. Věra Tepličková: Keď vo filme hasiči, skĺznu dole po tyči,
  3. Marian Nanias: "Tí zlí Bruselskí úradníci....."
  4. Dušan Koniar: Za čem númera? vsjo jásno
  5. Roman Kebísek: Povstalec Šulek pred popravou r. 1848 poslal pozdrav sestre – starej mame Štefánika
  6. Dušan Koniar: Kam by chcel, tam ho nepozvú. Kam áno, tam nejde
  7. Věra Tepličková: Tam, kde ide o korytá, budúcnosť je neurčitá
  8. Dušan Koniar: Predčasniatka, kávičkári ako ja (Kávička na malíčka 2025)
SkryťZatvoriť reklamu