SME

Na novej linke do Rajky si ľudia priplatia

Od septembra by mala premávať nová medzinárodná linka MHD medzi Bratislavou a Rajkou. Mesto sa na nákladoch má podieľať len piatimi percentami. Autobus do Maďarska podľa mesta nedopadne ako linka do Wolfsthalu.

Do maďarskej obce Rajka, kde žije viac Slovákov ako v Čunove, by mala premávať nová autobusová linka. Má mať číslo 801 a jazdiť začne asi od septembra.Do maďarskej obce Rajka, kde žije viac Slovákov ako v Čunove, by mala premávať nová autobusová linka. Má mať číslo 801 a jazdiť začne asi od septembra. (Zdroj: SITA)

Od septembra by mala premávať nová medzinárodná linka MHD medzi Bratislavou a Rajkou. Mesto sa na nákladoch má podieľať len piatimi percentami.
BRATISLAVA. Obyvatelia Rajky sa do Bratislavy dostanú čoskoro aj autobusom. Od septembra by mala totiž začať premávať nová linka MHD. Rozhodli o tom jednomyseľne mestskí poslanci na minulotýždňovom rokovaní.
Nová linka bude mať číslo 801 a premávať má od nového národného divadla na Pribinovej cez Jarovce, Rusovce a Čunovo až do Rajky a späť.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nový autobus nemá slúžiť len pre obyvateľov Rajky, ale má posilniť aj dopravu v Jarovciach, Rusovciach a Čunove. Linka by tak mala zlepšiť cestovanie pre takmer sedemtisíc ľudí.

SkryťVypnúť reklamu

Medzinárodný autobus bude súčasťou mestskej hromadnej dopravy. Od novej budovy divadla, odkiaľ má autobus vyraziť, až do Čunova bude na cestu stačiť platný lístok alebo električenka.

Od Čunova do Rajky si však cestujúci priplatia. „Na týchto päť kilometrov bude cestovné 0,6 eura," povedal Róbert Kadnár, generálny riaditeľ Dopravného podniku Bratislava.

Podľa Kadnára je to preto, aby mala linka medzi Čunovom a Rajkou rentabilitu. Kadnár poukázal na to, že každá linka v mestskej hromadnej doprave je stratová.

Nie peniaze mesta

Linka vznikla v rámci projektu medzinárodnej dopravy v prihraničnej oblasti. Celkové náklady na jej zavedenie a prevádzku sú odhadované na 397 066 eur (11,9 milióna korún).

Mesto sa na jej výdavkoch bude podieľať len piatimi percentami, čo predstavuje sumu 19 853 eur (598 091 korún). Zvyšných 95 percent nákladov sa má pokryť z Programu cezhraničnej spolupráce Maďarská republika - Slovenská republika 2007 - 2013 a zo štátneho rozpočtu.

SkryťVypnúť reklamu

Sľúbili posilu

Samospráva a obyvatelia maďarskej obce Rajka za novú linku verejne poďakovali. Pridala sa aj starostka Čunova Gabriela Ferenčáková. „Je tu viac slovenských obyvateľov ako v Čunove a ľudia nemajú inú možnosť dostať sa do práce a do školy ako autom."

Medzi obyvateľmi Bratislavy sa však našli aj kritické ohlasy. Podľa Kadnára ľudia namietali, že aj v okrajových častiach mesta, a to najmä na sídliskách, je doprava nepostačujúca. „Chceme dopravne prehodnotiť aj tieto oblasti, keďže sa tu v poslednom čase rozšírila výstavba," sľúbil Kadnár.

Po minuloročnom zavedení medzinárodnej linky do Wolfsthalu, o ktorej zrušení sa teraz uvažuje, zaznamenal dopravný podnik nárast žiadostí od obyvateľov z pohraničných oblastí. „Nebola to len Rajka, ale napríklad aj Kittsse, Neusiedler See alebo Mosonmagyaróvár," povedal Kadnár. Mesto vraj nemá peniaze na zavedenie týchto liniek.

SkryťVypnúť reklamu

Vyťaženosť nateraz otáznej linky do Wolfsthalu dopravný podnik teraz zverejniť nechce, predpokladá sa, že nová linka do Rajky by mala byť viac využívaná, posilňuje totiž aj spoje Bratislavy.

Linka v číslach

nová autobusová linka by mala slúžiť 7000 obyvateľom:

1199 obyvateľov z Jaroviec,

1922 obyvateľov z Rusoviec,

911 obyvateľov z Čunova,

3000 obyvateľov z Rajky,

odhadované náklady sú 397 066 eur (11,9 milióna korún),

19 853 eur (598 091 korún) zaplatí mesto ­ je to päť percent z celkových nákladov,

0,6 eura (18,08 koruny) je cena lístka z Čunova do Rajky,

801 má byť číslo novej linky,

61 poslancov bolo za zavedenie autobusu do Rajky. Návrh prijali jednomyseľne.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Chcete dobrý chlieb? Nezačína pri pekárovi, ale ešte skôr
  2. Hodnotenie profesionála: Maldivy sú mimo sezóny oázou pokoja
  3. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri
  4. Táto firma úspešne digitalizuje dopravné riešenia na Slovensku
  5. Moderné okuliare: technológia, ktorá vám uľahčuje život
  6. Nutričný odborník varuje: Syry nie sú to, čo si myslíte
  7. Rodina ako opatrovatelia: Slovákov straší nesebestačnosť
  8. Hanba bokom, je čas tancovať. Tieto karnevaly Európy treba zažiť
  1. Chcete dobrý chlieb? Nezačína pri pekárovi, ale ešte skôr
  2. Hodnotenie profesionála: Maldivy sú mimo sezóny oázou pokoja
  3. Rady pre začínajúcich podnikateľov: na čo nezabudnúť pri štarte
  4. Filantropia slovenských milionárov s tichým vplyvom
  5. Špeciálna krížovkárska príloha v denníkoch SME a Korzár
  6. LESY SR otvorili novú predajňu Lesníckych pochúťok
  7. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri
  8. Táto firma úspešne digitalizuje dopravné riešenia na Slovensku
  1. Nutričný odborník varuje: Syry nie sú to, čo si myslíte 13 626
  2. Moderné okuliare: technológia, ktorá vám uľahčuje život 7 232
  3. Chcete dobrý chlieb? Nezačína pri pekárovi, ale ešte skôr 6 647
  4. Táto firma úspešne digitalizuje dopravné riešenia na Slovensku 4 757
  5. Hanba bokom, je čas tancovať. Tieto karnevaly Európy treba zažiť 4 025
  6. Rodina ako opatrovatelia: Slovákov straší nesebestačnosť 3 437
  7. Hodnotenie profesionála: Maldivy sú mimo sezóny oázou pokoja 3 154
  8. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri 2 527
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Kušnír: Prečo D2 každé ráno kolabuje
  2. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  3. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  4. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  5. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  6. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  7. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  8. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  1. Anna Brawne: Pán riaditeľ SIS, klamete alebo máte problémy s pamäťou? 13 915
  2. Rado Surovka: Prečo Fico vyhrá voľby v r.2027. 11 590
  3. Ivan Čáni: Súdruh Blaha nie je rozhodne žiadne neviniatko, ale toto si ani on nezaslúži. 7 274
  4. Veronika Michalčíková: S KST na neprístupných miestach Belianskych Tatier. Sú to celkom fajn ľudia 5 759
  5. Anna Brawne: Drahý Peter, v každej normálnej krajine, by ste vy, tým vedcom, nemohli robiť ani vrátnika! 5 723
  6. Ján Valchár: Čo to, čo to? Žeby ďalšia rafinéria? 5 395
  7. Angelika Herčková: V sociálnych službách nás majú za handry nielen vládni predstavitelia, ale aj rodinní príbuzní? 5 365
  8. Ján Valchár: Palivová kríza v Rusku bujnie 5 357
  1. Radko Mačuha: Desať prikázaní Glücka.
  2. Marcel Rebro: Týždeň ticha uprostred vojny
  3. Roman Kebísek: Timravinu novelu Hrdinovia uhorské úrady scenzurovali. Rukopis je nezvestný
  4. Věra Tepličková: Aj ja som za bundy alebo Ako Glück riešil, riešil, až vyriešil kriminalitu
  5. Radko Mačuha: Skúsme pochopiť Slovensko.
  6. Dušan Koniar: Ak je Únia v prdeli, kto je tá šťastná mrľa z nej trčiaca?
  7. Marcel Rebro: Pošli Vianoce deťom do ostreľovaného mesta
  8. Roman Kebísek: Ako sa správa stoický filozof? Marcus Aurelius o tom písal pri Hrone
SkryťZatvoriť reklamu