SME

Cestujúci si na lístky počkajú v rade

V meste funguje asi 335 au­to­matov s novou menou. Ľudia si však väčšinou kupujú predplatné lístky, ktorých cena sa nezmenila.

V predajni dopravného podniku na Hodžovom námestí sa v rade na lístky čakalo do dvadsať minút.V predajni dopravného podniku na Hodžovom námestí sa v rade na lístky čakalo do dvadsať minút. (Zdroj: SME – PETER ŽÁKOVIČ)

BRATISLAVA. Od začiatku roka platí nová cena lístkov na MHD aj ich časová platnosť. Zmena tarify a euro cestujúcim spôsobujú problémy. Mnohým prekáža, že s pätnásťminútovým lís­t­kom nemôžu prestupovať. Dopravný podnik tvrdí, že to má zabrániť zneužívaniu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Cestujúci majú viacero možností, ako si lístky zaobstarať. Hlavne mimo centra sa však môžu zháňať ťažšie až do druhej polovice januára.

Krátka jazda bez prestupu

Od Nového roka sa už v spojoch mestskej hromadnej dopravy jazdí na 15- a 60-minútové základné lístky. Z pôvodných bol prestupný aj desaťminútový, teraz to už platí len pre hodinový.

SkryťVypnúť reklamu

„Zmena tarifného systému vychádza zo stratégie nezdražovať MHD pre Bratislavčanov a pravidelných užívateľov, ktorých je viac ako 81 percent,“ povedal hovorca dopravného podniku Peter Kavecký. Dodal, že od roku 2004 udržali cenu električeniek.

„Pätnásťminútový lístok vychádzal z koncepcie lístka určeného na krátke trasy bez prestupu. Desaťminútový prestupný sa pravidelne zneužíval na dlhšie cestovanie.“ Nová tarifa má podľa neho zamedziť zneužívaniu a sprehľadniť systém.

Ani stánky, ani automaty

Novinový stánok na zastávke Štepná v Dúbravke neotvorí do 19. januára. Na zastávke Homolova má stánok predávať až od 17. januára.

„Automat z technických príčin mimo prevádzky. Ďakujeme za porozumenie,“ oznamujú tabuľky na dvoch automatoch na konečnej električiek Pri kríži. Nový automat sa včera ráno nedal použiť, blikala tam červená kontrolka. Za funkčným sa cestujúci musia prejsť až o zas­távku ďalej. Kavecký pre agentúru SITA 2. januára povedal, že všetky automaty by už mali pracovať.

SkryťVypnúť reklamu

V centre je to lepšie. Stánkari sa ale sťažujú, že zdvojená mena zdržuje. Upozorňujú, že zoberú buď eurá, alebo koruny. V stánku neďaleko Hlavnej stanice zase predávajú lístky po päť kusov. „Ľudia dlho vyberali drobné, kupovali väčšinou jeden-dva lístky,“ hovorí predavač. „Majiteľ zaviedol toto opatrenie, aby sa predaj urýchlil.“

Predavači zo stánkov v centre sa zhodujú, že ľudia nevykupujú lístky vo veľkom. „Je to porovnateľné s minulým rokom.“

Dopravný podnik: Cestujúci majú viac možností

Kavecký povedal, že predajne podniku predávajú všetky typy jednorazových cestovných lístkov. „Zmluvní predajcovia mali možnosť dostatočne sa predzásobiť.“ Pôvodné lístky platia ešte do konca tohto mesiaca. „K dispozícii je aj približne 335 automatov, ktoré pracujú s novou menou a možnosť kúpiť si sms lístok.“

SkryťVypnúť reklamu

Nefunkčné automaty pripisuje vandalom. „Celá sieť predajných automatov sa prerobila na novú menu,“ povedal. „Momentálne sa odstraňujú závažnejšie poškodenia asi tridsiatich automatov, spôsobené vandalizmom počas novoročných osláv.

Nákup so zdržaním

Problémy s lístkami sa začali ešte pred Silvestrom. Dopravný podnik spustil prerábanie automatov na euro, postupne ich vypínali. Posledné dni minulého roka však stánky väčšinou mohli ponúknuť len zľavnené alebo hodinové lístky.

„Obyčajne si kupujem sms lístok, ale vybil sa mi telefón,“ hovorí 29-ročný Martin. „Nechcel som riskovať.“ Nakoniec si na desaťminútovú jazdu musel kúpiť hodinový lístok, ktorý zohnal až na druhej zastávke.

Aj teraz je istejšie kúpiť si lístky dopredu, najlepšie v centre mesta. Cestujúci, ktorí si na to vyberú predajne dopravného podniku, musia rátať so zdržaním.

Ľudia si väčšinou kupujú predplatné lístky, ktorých cena sa nezmenila. Vystáť rad v predajni na Hodžovom námestí včera trvalo do 20 minút. Na Hlavnej stanici sa zástup ľudí tiahol až na vonkajšie schody.

„Predajne posilnili otváracie hodiny,“ povedal Kavecký. Pobočka na Hlavnej stanici počas pracovných dní funguje až do 21.00. „Začiatkom roka býva najväčší záujem o kúpu predplatných cestovných lístkov. Na všetkých predajniach ideme preto s maximálnou kapacitou.“

Výnimkou je predajné miesto na Obchodnej, ktoré od začiatku mesiaca zrušili. „Bola to duplicitná predajňa, v blízkosti je ďalšia v podchode na Hodžovom námestí. „Je tam viac okienok, čaká sa vo vnútri.“

Na otázku, či nebolo výhodnejšie predajňu zatvoriť až po novoročnom návale, povedal, že priestory rušili aj pre nevhodné pracovné podmienky. „Predavačky tam nemali sociálne zariadenie a bolo tam zlé vykurovanie.“

Predajne lístkov

Predajne dopravného podniku fungujú cez pracovné dni. V sobotu je otvorené len na Hlavnej stanici od 8.00 do 16.00

Mlynská dolina – Alibaba: od 8.00 do 16.30, obed: 12.30 až 13.00

Dúbravka - Schneidera Trnavského: od 7.00 do 17.30

Petržalka – Mlynarovičova: od 9.00 do 18.00

Rača – Detvianska: od 7.00 do 18.00

Gaštanový hájik: od 6.00 do 18.00

Olejkárska: od 10.00 do 18.00, obed: 12.30 až 13.00

Autobusová stanica Mlynské nivy: od 6.00 do 18.00

Hlavná stanica: od 5.30 do 21.00

Herlianska: od 7.00 do 17.30

Hodžovo námestie – podchod: od 6.00 do 19.00

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  2. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu
  3. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  4. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike?
  5. Dobrovoľníci, prihláste sa na Týždeň dobrovoľníctva
  6. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu?
  7. Green Corner: zelené bývanie blízko centra s prvou splátkou 10 %
  8. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky
  1. Jednoduché farebné premeny do bytu aj záhrady
  2. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii
  3. Zlatý sen vo vzduchu
  4. Sapara a Nagy povzbudzovali malých futbalistov a futbalistky
  5. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  6. Pozvánka, ktorá sa neodmieta: oslávte 25 rokov s Kauflandom
  7. Kaufland oslavuje 25 rokov a tvorí pilier slovenskej ekonomiky
  8. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia
  1. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike? 8 124
  2. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky 5 727
  3. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 5 614
  4. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu? 5 597
  5. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 4 561
  6. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 3 031
  7. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 2 907
  8. Slováci posielajú na MS mladíkov. Kedy hrajú a kde ich sledovať? 2 227
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Ivan Čáni: 9. máj 2025 – najhanebneší deň v dejinách Slovenska. 38 597
  2. Ivan Mlynár: Odpoveď Michalovi Šimečkovi na otázku, ktorú o Ficovi zrejme nikdy nepoloží 24 012
  3. Radko Mačuha: Šimečka má niečo, čo už Fico nikdy nebude mať? 20 608
  4. Teodor Pasternák: NAY už nie je „naj“ 13 096
  5. Vlado Jakubkovič: Vypískaný mr. Rudo a prezident mieru. 10 033
  6. Rastislav Puchala: Výzva od Ficina prijatá 8 491
  7. Ján Chomík: Liek na nespavosť 8 057
  8. Miroslav Galovič: Marečku, mohol si ostať legendou... (Mikroblog No 20) 6 986
  1. Věra Tepličková: Cesta slovenského Sizyfa do Moskvy alebo Nie je pre cholerika nič horšie, ako nemať možnosť ísť vyššie
  2. Roman Kebísek: Oslobodzujúci efekt Gauguinovej „lekcie maľovania“ na veko drevenej krabice
  3. Anna Brawne: Pridrahý Robert, najlepšia trasa z "Matičky Rusi" by bola cez Bermudy
  4. Marcel Rebro: Fico má strach z Ukrajiny, preto sa klania Putinovi
  5. Radko Mačuha: Fico ide na oslavu začiatku 3 svetovej vojny.
  6. Tupou Ceruzou: Dobre bude
  7. Post Bellum SK: Hlasy pamätníkov: Nedopusťme návrat vojny!
  8. Radko Mačuha: Hanba, uniklo ďalšie video Šimečkovej ženy.
SkryťZatvoriť reklamu