SME

Petržalská stanica nemá dobré spojenie

Cudzinci, ktorí vystúpia z vlaku na medzinárodnej železničnej stanici v Petržalke, sú zväčša zarazení. Ocitnú sa v priestore, kde nie je nič okrem bufetu, zastávky a novostavby Vienna gate.

Problémy na petržalskej stanici by mala riešiť mestská časť, Dopravný podnik i mestskí policajti.Problémy na petržalskej stanici by mala riešiť mestská časť, Dopravný podnik i mestskí policajti. (Zdroj: SME – PETER ŽÁKOVIČ)

PETRŽALKA. Okolie železničnej stanice Petržalka je nevľúdne, tvorí ho prázdne priestranstvo, zatiaľ pustá novostavba Vienna gate a pivný bufet. Zastávka MHD nemá prístrešok, stoja tam len dva autobusy – číslo 80, ktorý ide na Kollárovo námestie, a 99 pre Petržalčanov. Hoci má večer chodiť v 15­-minú­tovom intervale, spoj často vynecháva a nie je zladený s príchodom vlakov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Prosím vás, tá 99-tka chodí aj cez víkend?“ pýtal sa na zastávke mladý muž, po tom, čo márne hľadal grafikon linky. Zostali po ňom len stopy lepidla na stĺpe.

SkryťVypnúť reklamu

Linka vraj stačí, za ostatné môžu vandali

Pustý interiér stanice a tmavé okolie s pivným bufetom priťahuje agresívnych ľudí. Na zastávke aj v autobusoch sa odohralo už pár incidentov.

„Kapacita a interval linky 99 zatiaľ postačuje, lebo okrem tejto linky je možné do iných častí Petržalky cestovať linkou 91 a 93 z Panónskej ulice,“ povedal hovorca Dopravného podniku Peter Kavecký.

Grafikon podľa neho na zastávke chýba, lebo ho stŕhajú vandali. „To, že tu chýba prístrešok, je zložitejší problém a je to aj vecou mestskej časti Petržalka, nielen dopravného podniku.“

Ľubomír Andrassy, hovorca Petržalky argumentoval, že mestské časti prístrešky MHD nezabezpečujú. „Apelovali sme na dopravný podnik, aj vzhľadom na to, že prístrešok by nemal slúžiť len pre obyvateľov mestskej časti, ale aj pre turistov, ktorí prichádzajú zo železničnej stanice.“

SkryťVypnúť reklamu

Na očiach

Kavecký povedal, že problém je aj v tom, že ide o lokalitu, ktorá nie je ľuďom na očiach, a je pravdepodobné, že by prístrešok niekto rýchlo zničil.

Na otázku, či práve takúto lokalitu netreba zabezpečiť, odpovedal, že to je už vecou mestskej polície.

„Ak by k nejakým incidentom prišlo priamo v autobuse, vodiči majú tlačidlo, ktorým môžu privolať motorizovanú jednotku. Tá v prípade signálu hneď vyráža na miesto, platí ju dopravný podnik a zabezpečuje súkromná bezpečnostná služba,“ povedal Kavecký.

Dodal, že tento spôsob funguje od októbra vo všetkých vozidlách MHD a mesačne mala hliadka priemerne asi 90 výjazdov.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí
  2. Na Slovensku sú lídrom. Málo sa u nás stavia
  3. Ako zvládnuť prvý mobil a udržať si dôveru v rodine
  4. Hodnotenie profesionála: Maldivské rezorty do hodiny od letiska
  5. Na potulkách chuťami: od zemiakov po syry, všetko je doma
  6. Rozvrh hodín s kalendárom prázdnin v denníkoch SME a Korzár
  7. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia
  8. Na toto by ste sa mali vo svojej obľúbenej krčme opýtať
  1. Hodnotenie profesionála: Maldivské rezorty do hodiny od letiska
  2. Jesenné tvorenie pre krajší domov aj nápaditý šatník
  3. Na Slovensku sú lídrom. Málo sa u nás stavia
  4. AL-AUTO dokazuje, že špičkový autoservis môže byť women-friendly
  5. Naši starí rodičia si peniaze zakopávali do zeme
  6. Zuzana Porubjaková a Miro Jaroš v naozaj otvorených rozhovoroch
  7. Prvý mobil ako skúška dôvery medzi rodičom a dieťaťom
  8. Rozvrh hodín s kalendárom prázdnin v denníkoch SME a Korzár
  1. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni 7 878
  2. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus 6 067
  3. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí 5 397
  4. Na toto by ste sa mali vo svojej obľúbenej krčme opýtať 5 262
  5. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia 4 869
  6. Na začiatku ledva naškrabali 700 eur, dnes majú miliónové tržby 4 799
  7. Prvý mobil ako skúška dôvery medzi rodičom a dieťaťom 4 136
  8. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú 3 303
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Pavol Návrat: Žiadosť občanov Slovenskej republiky o zlúčenie s Českou republikou 34 314
  2. Rado Surovka: Matovičove bomby sú späť 11 151
  3. Radoslav Záhumenský: Rozhľadňa, ktorú takmer nikto nepozná, a pritom z nej Malá Fatra ukazuje svoju pravú krásu! 8 596
  4. Daniel Guľaš: Svetový šašo 6 545
  5. Ivan Mlynár: Je Šutaj Eštok úplný kretén ? Nie, je to génius. Ak to niekto nechápe, je to jeho problém. 5 957
  6. Radko Mačuha: "Maskovacie prvky" auta šéfa SIS 5 864
  7. Tomáš Csicsó: Ako školy vyberajú výpalné od študentov 5 186
  8. Ján Valchár: Ešte jeden večerný blog 4 828
  1. Věra Tepličková: ... a voľ nebyť, ako byť otrokom
  2. Igor Pogány: Nano Banana: Nová AI od Google premení vaše fotky na realitu (a splní sny)
  3. Marian Nanias: Jadrové zariadenia, doteraz použité na Mesiaci.
  4. Post Bellum SK: Začiatok konca pre desaťtisíce slovenských Židov: 9. september 1941
  5. Radko Mačuha: Pre Ficových šimpanzizantov.
  6. Marcel Rebro: Diplomacia podľa Fica: úsmevy v Pekingu a Užhorode, dym v Kyjive
  7. Marian Nanias: Jadrové reaktory použité v kozmickom prieskume.
  8. Radko Mačuha: Fico nás posiela na výlet do Číny.
SkryťZatvoriť reklamu