SME

Električky zo Starého Mesta nebudú premávať v tuneli do Petržalky

Bratislava 20. decembra (TASR) - Pod pojmom nosný dopravný systém v Bratislave sú dva odlišné projekty, ktoré sa zároveň dopĺňajú. Jedným je pokračovanie ...

Bratislava 20. decembra (TASR) - Pod pojmom nosný dopravný systém v Bratislave sú dva odlišné projekty, ktoré sa zároveň dopĺňajú. Jedným je pokračovanie električky zo Šafárikovho námestia do Janíkovho dvora, druhým prepojenie železničných koridorov TEN T-17 s tým, že na železničnej trati Bratislava-Predmestie až Bratislava-Petržalka bude pod riekou Dunaj odbočka do Petržalky.

Splnomocnenec bratislavského primátora pre dopravné systémy Tomáš Fabor pre TASR uviedol, že táto "odbočka pôjde do Petržalky a v podstate sa zaústi na Bosákovu ulicu a ďalej to pôjde ako združená investícia so Železnicami SR (ŽSR)". Zdôraznil, že električky zo Šafárikovho námestia v Starom Meste po Janíkov dvor v Petržalke nie sú konštrukčne riešené tak, aby mohli jazdiť v tuneli. Do Petržalky majú premávať železničné elektrické súpravy s dvoma až troma vozňami, ktoré sa budú spájať a rozpájať v dopravnej špičke.

SkryťVypnúť reklamu

Tento týždeň schválili mestskí poslanci zmeny a doplnky územného plánu, čím otvorili možnosti pre plánovanie prepojenia železničných koridorov TEN T-17 v hlavnom meste. Ďalej odsúhlasili Návrh zmluvy o uzavretí budúcich zmlúv pri spolupráci na zabezpečení združenej investície medzi mestom Bratislava, Železnicami SR a Ministerstvom dopravy, pôšt a telekomunikácií SR.

V zmluve je vyšpecifikované ako výstavba TEN T-17 zasiahne mesto a určili sa pravidlá združenej investície Bosákova ulica - Janíkov dvor, povedal Fabor s tým, že táto zmluva je konkrétnym naplnením memoranda medzi mestom, rezortom dopravy a ŽSR. "Minimálne je vyšpecifikovaná suma 1,35 miliardy Sk (44,81 milióna eur), ktorá bude uhradená z európskych fondov. Jej prijímateľom sú Železnice Slovenskej republiky," ozrejmil. Tieto peniaze sú určené na zaplatenie oprávnených nákladov napríklad na koľajovú trať či trakčné vedenie, ale nie na koľaj s rozchodom 1000 milimetrov, parkoviská, staničné budovy a zastávky.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  6. Do ZWIRN OFFICE sa sťahuje špičková zubná klinika 3SDent
  7. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  8. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  1. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  2. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  3. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Dobrovoľníci z MetLife vysadili nové stromy a kríky
  7. MISSia splnená. Projekt Kesselbauer ožíva spokojnými majiteľmi
  8. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 30 695
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 526
  3. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 15 377
  4. McDonald's reštaurácia Košice Jazero ukončuje svoju prevádzku 11 768
  5. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 676
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 9 983
  7. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 9 627
  8. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 384
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  2. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  3. Irena Šimuneková: Čriepky z Bratislavy - Keď utícha ruch veľkomesta...
  4. Radko Mačuha: Ako fénix z popola.
  5. Radko Mačuha: Praskliny na Bratislavskom hrade.
  6. Radko Mačuha: Budova, ktorá dala celému námestiu skutočný význam. (cyklus Bratislavská krutosť)
  7. Ľuboš Vodička: Prešporskí báječní muži na lietajúcich strojoch: Ján Bahýľ
  8. Radko Mačuha: Prešporská kasáreň maľovaná (cyklus Bratislavská krutosť)
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 45 092
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 456
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 334
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 12 230
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 341
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 329
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 7 695
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 415
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
  8. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
SkryťZatvoriť reklamu