BRATISLAVA. Projekt prepojenia železničných koridorov TEN-T 17, ktorý bude súčasťou magistrály Paríž-Štrasburg-Štutgart-Viedeň-Bratislava, sa opäť posunie. Mestské zastupiteľstvo dnes totiž schválilo prvé zmeny a doplnky územného plánu mesta, ktoré sa týkajú práve tohto projektu. Pre všetky stavby projektu sú už všetky materiály na štátnej expertíze, po ktorej bude nasledovať územné konanie. Doteraz sa čakalo práve na zmeny a doplnky územného plánu.
Prvú časť projektu TEN-T tvorí stavba od železničnej stanice Rača cez stanicu Predmestie a dnešné územie stanice Filiálka až po železničnú stanicu Petržalka. Trasa bude dlhá 6,88 km, z toho 6,43 km bude vedených v tuneloch. V okolí komplexu Eurovea by mala viesť až 40 metrov pod povrchom. Druhú časť projektu tvorí napojenie Letiska M. R. Štefánika.
Začiatok výstavby jednotlivých stavieb projektu je naplánovaný na rok 2010, respektíve 2011. Projekt by mal byť ukončený v roku 2015. Projekt TEN-T 17 bude financovaný zo štátneho rozpočtu a z peňazí EÚ. Predpokladané náklady na výstavbu zatiaľ známe nie sú. Tretiu časť projektu, ktorou je elektrifikácia trate Devínska Nová Ves – Marchegg, pozastavili. Rakúsko sa totiž rozhodlo zdvojkoľajniť železničnú trať, Slovensko plánuje jeho zámer napodobniť. Preto sa teraz čaká na začiatok prác na rakúskej strane, ktoré by sa mali začať v roku 2010.