SME

Tunel pod Hradom tento rok rekonštruovať nezačnú

Električkový tunel pod Bratislavským hradom sa tento rok rekonštruovať nezačne. Ak bude príprava na rekonštrukciu pokračovať optimálne, so stavebnými prácami za približne ...

BRATISLAVA. Električkový tunel pod Bratislavským hradom sa tento rok rekonštruovať nezačne. Ak bude príprava na rekonštrukciu pokračovať optimálne, so stavebnými prácami za približne 200 mil. korún (6,64 mil. €) by sa mohlo začať vo februári 2009.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dopravný podnik Bratislava (DPB) zároveň vyhlasuje tender na zhotoviteľa stavby. V rozhovore pre agentúru SITA to uviedol predseda predstavenstva DPB Branislav Zahradník. Dopravný podnik pritom ešte koncom roka 2007 hovoril o neustále sa zhoršujúcej situácii, čím argumentoval nevyhnutnosť začiatku opravy v čo najskoršom termíne. Tunel sa mal následne začať rekonštruovať na jeseň tohto roka.

SkryťVypnúť reklamu

"S tunelom sa trápime celý rok," priznal Zahradník. Dôrazne však odmieta kritiku, že sa rekonštrukcia odďaľuje. "Práce sa neprerušili, je to však komplikovaná téma. Keďže ide o veľmi špecifickú stavbu, venovali sme jej mimoriadnu pozornosť," povedal Zahradník. Práve preto podľa neho trvala príprava projektovej dokumentácie dlhšie, ako sa pôvodne predpokladalo. Prepracovával sa tiež projekt o bezpečnosti, ku ktorej sa vyjadroval aj Hasičský a záchranný zbor v Bratislave.

Tunel pochádza z obdobia 2. svetovej vojny, posledná veľká rekonštrukcia sa v tuneli robila v 80. rokoch minulého storočia. Počas približne polročných prác sa bude tunel rekonštruovať komplexne. Opravovať by sa mal koľajový zvršok či elektrorozvody. Obnovou by mal prejsť celý bezpečnostný systém, ktorý by sa mal priblížiť štandardom EÚ. Nastavený by mal byť tak, aby bola v prípade akejkoľvek krízovej situácie zaistená bezpečnosť cestujúcich. Pribudnúť by tak mal trvalý kamerový systém, osvetlenie tunela a moderný signalizačný systém.

SkryťVypnúť reklamu

Spriechodniť by sa mala úniková chodba smerom na Palisády, ktorá bude musieť byť vetraná a osvetlená. S Hasičským a záchranným zborom sa riešil scenár vjazdu záchranných vozidiel do tunela. Problematické vysokotlakové vodovodné potrubie, ktoré zásobuje vodou Staré Mesto, by malo byť umiestnené v špeciálnom podzemnom koridore pod električkovou traťou, nie na povrchu.

Ceny energií

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí
  2. Na Slovensku sú lídrom. Málo sa u nás stavia
  3. Ako zvládnuť prvý mobil a udržať si dôveru v rodine
  4. Hodnotenie profesionála: Maldivské rezorty do hodiny od letiska
  5. Na potulkách chuťami: od zemiakov po syry, všetko je doma
  6. Rozvrh hodín s kalendárom prázdnin v denníkoch SME a Korzár
  7. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia
  8. Na toto by ste sa mali vo svojej obľúbenej krčme opýtať
  1. Hodnotenie profesionála: Maldivské rezorty do hodiny od letiska
  2. Jesenné tvorenie pre krajší domov aj nápaditý šatník
  3. Na Slovensku sú lídrom. Málo sa u nás stavia
  4. AL-AUTO dokazuje, že špičkový autoservis môže byť women-friendly
  5. Naši starí rodičia si peniaze zakopávali do zeme
  6. Zuzana Porubjaková a Miro Jaroš v naozaj otvorených rozhovoroch
  7. Prvý mobil ako skúška dôvery medzi rodičom a dieťaťom
  8. Rozvrh hodín s kalendárom prázdnin v denníkoch SME a Korzár
  1. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni 7 878
  2. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus 6 067
  3. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí 5 397
  4. Na toto by ste sa mali vo svojej obľúbenej krčme opýtať 5 262
  5. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia 4 869
  6. Na začiatku ledva naškrabali 700 eur, dnes majú miliónové tržby 4 799
  7. Prvý mobil ako skúška dôvery medzi rodičom a dieťaťom 4 136
  8. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú 3 303
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Pavol Návrat: Žiadosť občanov Slovenskej republiky o zlúčenie s Českou republikou 34 314
  2. Rado Surovka: Matovičove bomby sú späť 11 151
  3. Radoslav Záhumenský: Rozhľadňa, ktorú takmer nikto nepozná, a pritom z nej Malá Fatra ukazuje svoju pravú krásu! 8 596
  4. Daniel Guľaš: Svetový šašo 6 545
  5. Ivan Mlynár: Je Šutaj Eštok úplný kretén ? Nie, je to génius. Ak to niekto nechápe, je to jeho problém. 5 957
  6. Radko Mačuha: "Maskovacie prvky" auta šéfa SIS 5 864
  7. Tomáš Csicsó: Ako školy vyberajú výpalné od študentov 5 186
  8. Ján Valchár: Ešte jeden večerný blog 4 828
  1. Věra Tepličková: ... a voľ nebyť, ako byť otrokom
  2. Igor Pogány: Nano Banana: Nová AI od Google premení vaše fotky na realitu (a splní sny)
  3. Marian Nanias: Jadrové zariadenia, doteraz použité na Mesiaci.
  4. Post Bellum SK: Začiatok konca pre desaťtisíce slovenských Židov: 9. september 1941
  5. Radko Mačuha: Pre Ficových šimpanzizantov.
  6. Marcel Rebro: Diplomacia podľa Fica: úsmevy v Pekingu a Užhorode, dym v Kyjive
  7. Marian Nanias: Jadrové reaktory použité v kozmickom prieskume.
  8. Radko Mačuha: Fico nás posiela na výlet do Číny.
SkryťZatvoriť reklamu