BRATISLAVA.
Práve táto výstavba podľa Mikuláša Hubu zo Spoločnosti pre trvalo udržateľný život v SR zlikvidovala veľkú časť historického jadra a oddelila hrad od centra mesta.
"Zničilo sa Podhradie, Rybné námestie, synagóga či Židovská ulica bez šance ich nejako v reálnom čase zrekonštruovať do pôvodnej podoby," uviedol pre agentúru SITA Mikuláš Huba.
Druhou časťou tragédie je nekoncepčné vtiahnutie automobilovej dopravy do stredu mesta. Za dopravno-technickú absurdnosť pritom označil nedoriešenie vyústenia dopravy z mosta, ktoré sa končí na jednosmernej Mýtnej ulici.
Aktivisti práve v riešení dopravy na Novom moste a Starom moste vidia akúsi analógiu. Navrhovaným riešením v prípade Starého mosta by sa totiž do centra mesta vtiahlo opäť množstvo áut.
"Obávame sa, že by takzvaná rekonštrukcia, ale v skutočnosti novostavba, mohla mať podobné následky ako Nový most, iba v ružovom," povedal Huba.
Lepším riešením by podľa neho bolo zachovať Starý most len pre peších, cyklistov a plánovanú električku. "Ten priestor v okolí Starého mosta by sa upokojil. Rehabilitovali by sme sa za Nový most a darovali by sme Bratislavčanom trocha kľudu tam, kde by sa naozaj hodila pešia zóna a solídna cyklotrasa," dodal Mikuláš Huba.
Aktivisti navrhujú vyhlásiť Starý most v Bratislave za kultúrnu pamiatku.