SME

Prístavný most už nestačí

Ak by sa Prístavný most rozširoval, musel by sa najskôr posilniť. Pomohlo by to len dočasne. Za tú cenu by postavili aj nový.

BRATISLAVA. Od zajtra do 18. augusta sa bude po Prístavnom moste jazdiť len v ľavom páse. Dostanú sa tam iba osobné vozidlá, pôjdu obojsmerne. Počas dvoch predchádzajúcich uzáver sa obmedzenie týkalo áut v smere na Žilinu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Už vtedy vodiči hovorili asi o 30-minútovom zdržaní v špičke. Teraz si možno počkajú dlhšie. Zmení sa aj cestovanie MHD.

Zápchy na moste nie sú neobvyklé, najhoršie bývajú pred víkendom a pri nehodách. Počet áut sa stále zvyšuje, kapacita mosta sa pritom ale nemení.

Pruhy nemôžu pridať len tak

SkryťVypnúť reklamu

Vodiči tlačia na to, aby sa rozšíril na tri pruhy. „Dali sme si vypracovať technickú štúdiu. Chceli sme nezávislý posudok na statiku, ktorý by ukázal, aké sú možnosti,“ povedal hovorca Národnej diaľničnej spoločnosti Marcel Jánošík. „V prvom rade potrebujeme vodičom zaistiť bezpečnosť.“

Ladislav Nagy za spoločnosť Dopravoprojekt, ktorá robila statický posudok povedal, že tretí jazdný pruh pri súčasnej konštrukcii mosta a možnej záťaži nemôže vzniknúť jednoduchým prekreslením jazdných pruhov.

„Na požiadavku Národnej diaľničnej spoločnosti na zosilnenie mosta sme navrhli päť variantov.“ Povedal, že asi ako jediné riešenie sa javí podporiť most pomocou pylónov nad ložiskami podpôr. „Hlavný nosník by bol zavesený systémom šiestich závesov, ktoré by boli symetricky umiestnené na každú stranu pylónov.“

SkryťVypnúť reklamu

Potom by sa mohol aj rozšíriť. Gabriel Koczkáš z Dopravoprojektu však upozorňuje, že by išlo len o dočasné riešenie. „Doprava na moste sa môže rozšírením pruhov zväčšiť o jednu tretinu,“ dodáva Nagy. „V skutočnosti to bude menšie zvýšenie.“ Autá by sa spomalili na príjazdných estakádach.

Výhodnejší by bol nový most

Za najvhodnejšie preto považujú vybudovať ďalší diaľničný most cez Dunaj na diaľnici D4 ako súčasť nultého obchvatu. Koczkáš hovorí, že tento projekt je v štádiu prípravy a nemá zatiaľ ani finančné krytie.

Jánošík povedal, že náklady na posilnenie a rozšírenie Prís­tavného mosta by vyšli približne rovnako ako stavba nového. Odhaduje, že by stál oveľa viac ako Most Apollo za asi 4,3 miliardy korún (142 miliónov eur). Povedal, že rozhodnutie je na ministerstve dopravy. Mária Cupáková z ministerstva tvrdí, že štúdiu zatiaľ nedostali. Odkázala na schválený program diaľnic do roku 2010.

SkryťVypnúť reklamu

Mestská hromadná dopravabude presmerovaná

Posledná etapa prác na Prís­tavnom moste vyvolá aj dočasné úpravy trás autobusov číslo 68, 87, 88, 96, 98.

Zastávka Most Apollo v smere z Petržalky do mesta bude pre autobusy 68, 87 a 88 zrušená bez náhrady.

Zastávka Prístavný most na Bajkalskej ulici v smere z Petržalky do mesta nebude obsluhovaná linkami č. 96 a 98, náhradné zastávky sú na Prievozskej resp. Bajkalskej ulici

Zastávka Bulíkova a Šustekova v smere z mesta nebudú obsluhované linkou č. 68, náhradou je zastávka Bosákova na ulici Šustekova

Linka č. 68

smer Trnavské mýto: zastávka Most Apollo bude zrušená a v oblasti Záhradníckej ulice bude zmenená trasa – Miletičova - Záhradnícka - Krížna – Trnavské mýto a naspäť cez Miletičovu na Košickú

v Petržalke, smer Holíčska medzi zastávkami Most Apollo a Lachova pôjde po pôvodnej trase, z Mosta Apollo doprava cez ulice Bosákova a Šustekova a obnoví sa zastávka Bosákova

Linka č. 87

smer Ružinov - Astronomická: zastávka Most Apollo zrušená

Linka č. 88

smer Autobusová stanica: zastávka Most Apollo zrušená

Linka č. 96

smer ŽST Nové Mesto: za zastávkou Ekonomická univerzita cez Most Apollo a Košickú, odbočí doprava na Prievozskú so zastavením na Miletičovej a napojením sa na stálu trasu linky od zastávky Prievozská, nachádzajúcej sa tesne za križovatkou s Bajkalskou ulicou

smer Petržalka – Prokofievova: po obchádzkovej trase cez Prístavnú ulicu a Most Apollo

Linka č. 98

smer OD Slimák, Kukučínova: za zastávkou Ekonomická univerzita jazdí cez Most Apollo, Košickú ulicu, odbočí na Prievozskú ul. so zastavením na zastávke Miletičova, doľava na Bajkalskú ulicu kde hneď za križovatkou zastaví na náhradnej zastávke a od zastávky Mliekarenská sa napojí na svoju stálu trasu

smer Petržalka - Jasovská: po obchádzkovej trase cez Prístavnú ulicu a Most Apollo

Prestupy

Prestup pre cestujúcich medzi dotknutými linkami sa odporúča na zastávke Ekonomická univerzita na Dolnozemskej ceste, resp. v uzle Prístavná.

(lut)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  6. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  7. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  8. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  1. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  2. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  3. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  4. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  5. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  6. Kam smerujú peniaze bohatých?
  7. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 13 125
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 6 581
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 090
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 4 223
  5. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas? 2 600
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 2 525
  7. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody 2 259
  8. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 2 233
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 27 993
  2. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 10 026
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 9 070
  4. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 8 702
  5. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka. 7 697
  6. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 6 736
  7. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 6 539
  8. Matúš Paculík: Podvodníci na Bazoši majú nový trik, zneužívajú pri tom Alzu 5 163
  1. Radko Mačuha: Rež a rúbaj do krve po Šimečkovej kotrbe, dokial Fico na Slovensku, pánom nebude.
  2. Věra Tepličková: Keď sa Lojza Hlinu bojí už aj generál
  3. Marcel Rebro: Aká krajina, taký hokej
  4. Tupou Ceruzou: Krížovka
  5. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť?
  6. Roman Kebísek: Láska mladej Timravy k dvom bratom
  7. Radko Mačuha: Cintula chcel Fica zavraždiť, pretože chce Mier.
  8. Tupou Ceruzou: Za čiarou
SkryťZatvoriť reklamu