SME

Chodci sa musia pretlačiť

Na niektorých zastávkach MHD neostáva dostatok priestoru pre tých, ktorí len prechádzajú okolo. Koľko centimetrov im musí stačiť hovoria normy.

Tesný priechod medzi zastávkou na Cintorínskej a domom ešte spĺňa normu.Tesný priechod medzi zastávkou na Cintorínskej a domom ešte spĺňa normu. (Zdroj: SME – PETER ŽÁKOVIČ)

BRATISLAVA. Okolo niektorých zastávok mestskej hromadnej dopravy sa chodci ledva pretlačia. Mesto, ktoré rozhoduje o ich umiestnení, tvrdí, že aj tak spĺňajú normy.

Príkladom je frekventovaná zastávka trolejbusov na Cintorínskej. Chodci sa buď prepletajú pomedzi čakajúcich pred prístreškom, alebo sa im vyhýbajú po ceste.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prešmyknúť sa môžu aj poza prístrešok. Stojí však tak tesne oproti budove, že uličkou niekedy sotva prejdú popri sebe dvaja ľudia. V ceste im často stoja tí, ktorí čakajú na spoj.

SkryťVypnúť reklamu

Aj úzke je normálne

„Norma stanovuje, že na jedného chodca musí ostať pás široký 0,75 metra, medzi budovou a zastávkou má byť dvojnásobný priestor,“ hovorí Mária Račková z magistrátu. Vzdialenosť medzi budovou a zastávkou na Cintorínskej je len o niekoľko centimetrov väčšia, ako určuje predpis. Tlačenica nastáva, keď sa z trolejbusu na konečnej vyhrnú ľudia. Smerujú k skleneným prístreškom nástupnej zastávky, kde sa takmer zrážajú s protiidúcimi.

Podobná situácia je na Šafárikovom námestí. Na chodníku sa miešajú prechádzajúci s čakajúcimi na spoj.

Rozostupy musia byť

Račková vysvetľuje, že v zastavanom území nemá prechod medzi zastávkami pešo trvať dlhšie ako desať minút.

Hovorca dopravného podniku Peter Kavecký povedal, že zastávky musia byť v určitých rozostupoch. „Niekedy je takéto umiestnenie najvhodnejšie, aj keď sa môže zdať natesno. Ide o zastávky, ktoré sú dôležitým prestupným uzlom alebo sú na tom istom mieste už dlho.“ Dodal, že ak by ich presunuli, mohli by protestovať cestujúci.

SkryťVypnúť reklamu

Autor: dagu

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Na začiatku ledva naškrabali 700 eur, dnes majú miliónové tržby
  2. Srí Lanka, Thajsko, Japonsko. Kde vás Ázia prekvapí najviac?
  3. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus
  4. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí
  5. Objav prírodný ionťák, ktorý stojí za výkonom J. Slafkovského
  6. Union drží prvenstvo v dostupnosti zdravotnej starostlivosti
  7. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni
  8. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú
  1. Na začiatku ledva naškrabali 700 eur, dnes majú miliónové tržby
  2. Srí Lanka, Thajsko, Japonsko. Kde vás Ázia prekvapí najviac?
  3. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus
  4. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí
  5. Zariskoval a poslal k vode Wolt. Prešiel testom lojality
  6. Sú prípravky na imunitu len vyhodené peniaze?
  7. FameL GmbH: Náhrada škody bez rizika nákladov
  8. Nové átrium aj učebňa. V Pečovskej Novej Vsi investujú do školy
  1. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni 9 120
  2. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú 5 789
  3. Rozhovor: Slováci mohli žiť v Pacifiku. Štefánik im kúpil ostrov 5 148
  4. Skládky nechceme, no moderných riešení sa obávame 5 084
  5. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v neznámom Bahrajne? 4 757
  6. Jeden stavbár, druhý mikrobiológ. Bratia zvalcovali trh 3 542
  7. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí 3 401
  8. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus 3 314
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Radko Mačuha: "Maskovacie prvky" auta šéfa SIS 19 204
  2. Dušan Koniar: Puč na Slovensku 15 144
  3. Ján Šeďo: To dopravní inžinieri všetko posr**i ! 12 533
  4. Ivan Mlynár: Je Šutaj Eštok úplný kretén ? Nie, je to génius. Ak to niekto nechápe, je to jeho problém. 11 661
  5. Daniel Guľaš: Svetový šašo 6 242
  6. Ivan Mlynár: Zábava Roberta Fica s riskovaním našich životov neberie konca. 6 147
  7. Blanka Ulaherová: Návrat po 46 rokoch 5 496
  8. Radoslav Záhumenský: Rozhľadňa, ktorú takmer nikto nepozná, a pritom z nej Malá Fatra ukazuje svoju pravú krásu! 4 935
  1. Marcel Rebro: Diplomacia podľa Fica: úsmevy v Pekingu a Užhorode, dym v Kyjive
  2. Marian Nanias: Jadrové reaktory použité v kozmickom prieskume.
  3. Radko Mačuha: Fico nás posiela na výlet do Číny.
  4. Marian Nanias: Atómová elektráreň na Mesiaci?
  5. Věra Tepličková: Naša Cecilia, že nie je naša Cecília?
  6. Věra Tepličková: Vírus vraj sa objavil, parlament nám zamoril
  7. Jiří Ščobák: Proč je boj Palestinců konfliktem mezi bohatými a chudými? A co s tím má F*co?
  8. Radko Mačuha: Ficova fotka s Putinom nakoniec nebude zadarmo.
SkryťZatvoriť reklamu