SME

Druhý katamarán príde do Bratislavy tento piatok

BRATISLAVA 15. mája (SITA) - Druhý rýchlostný katamarán Twin City Liner 2 zakotví prvýkrát v Bratislave už tento piatok. Ako pre agentúru SITA uviedla Vladimíra Kuvíčková zo spoločnosti Bratislava Media ...

BRATISLAVA 15. mája (SITA) - Druhý rýchlostný katamarán Twin City Liner 2 zakotví prvýkrát v Bratislave už tento piatok. Ako pre agentúru SITA uviedla Vladimíra Kuvíčková zo spoločnosti Bratislava Media House, a.s., predtým ho vo viedenskom prístave slávnostne pokrstí rakúsky prezident Heinz Fischer s manželkou. "Rakúsky prezident aj viedenský primátor Michael Häupl tak využijú prvú plavbu na oficiálnu návštevu Bratislavy," spresnila. Svoju pravidelnú linkovú prepravu, medzi Bratislavou a Viedňou, začne nový katamarán 31. mája. Počet denných odchodov sa tak s dvoma loďami zvýši z doterajších tri na päť. "Najmä pre slovenských pasažierov sa tak zlepší možnosť výberu, prvýkrát budú môcť využiť Twin City Liner aj na celodenný výlet do susednej Viedne," konštatovala Kuvičková a dodala, že rakúsky prevádzkovateľ, spoločnosť Central Danube, vyšiel v ústrety záujmu niektorých bratislavských škôl a do konca júna ponúka 50-percentnú zľavu pre koncoročné školské výlety do Viedne.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Takmer dvojtýždňová preprava novej lode z nórskej lodenice Batservice do materského prístavu vo Viedni sa začala 25. apríla v meste Mandal. "Keďže toto ľahké plavidlo je špeciálne vyvinuté a skonštruované pre plytké vody Dunajského kanála, bol prechod cez Severné more pomerne nebezpečný. Aby loď plavbu cez otvorené more prežila, nesmú vlny presiahnuť jeden meter," uviedla Kuvičková. Plánované dva dni plavby po Severnom mori smerom k nemeckému pobrežiu sa podľa nej predĺžili a Twin City Liner 2 musel pre vysoké vlny zakotviť na jeden deň v prístave Esberg. Odtiaľ pokračoval pozdĺž holandského pobrežia. Pri Amsterdame prešiel po 800 námorných míľach plavby z morských vôd do vnútrozemia a pokračoval holandským kanálovým systémom. Nemecké hranice prekročil pri meste Lobith, kde Twin City Liner 2 dostal licenciu pre vnútrozemskú dopravu. Ďalej pokračoval cez Nemecko až k Dunajskému kanálu pri Kehlheime. V riečnom systéme Rýn – Mohan – Dunaj prešiel 1 600 kilometrov a prekonal vyše 60 plavebných komôr. Do Viedne vplával nový katamarán v nedeľu 11. mája.

SkryťVypnúť reklamu

Prvý katamarán začal premávať medzi rakúskym a slovenským hlavným mestom v júni 2006. Odvtedy prepravil Twin City Liner takmer 190-tisíc pasažierov a po otvorení tohtoročnej sezóny sa očakáva dvestotisíc návštevníkov. Takmer 2 000-krát sa loď obrátila z Viedne do Bratislavy a naopak. Preplávala 120 000 kilometrov, čomu pre porovnanie zodpovedá trikrát cesta okolo Zeme. S novou loďou sa prevádzka rozšíri na päť odchodov z každého mesta. Katamarány majú symbolizovať prosperujúci región Viedeň - Bratislava.

Plavba s rýchlym katamaránom trvá 75 minút. Cena lístkov sa odvíja od hodiny a dňa plavby. Najlacnejší stojí 16 eur a najdrahší 28 eur. Twin City Liner bude počas hlavnej sezóny od konca marca premávať trikrát denne, od začiatku mája štyrikrát denne, od konca mája do konca septembra bude premávať päťkrát denne a potom do začiatku novembra štyrikrát denne. Neskôr sa počet jázd zníži, v zime je napokon krátka prestávka. Kapacita lode je 106 miest, pričom na Twin City Liner 2 bude na vrchnej palube aj VIP kabína pre osem osôb a pribudne aj ďalších 12 miest. Priemerná rýchlosť, ktorou sa loď môže plaviť, je približne 60 km/h, a tak patrí k najrýchlejším turistickým lodiam na Dunaji.

SkryťVypnúť reklamu

Za projekt zodpovedá spoločnosť Central-Danube-Gesellschaft, ktorú tvorí Wien-Holding a Raiffeisenlandesbank Niederösterreich-Wien.


Dunaj

Ilustračné foto

Ropa skončila zväčša v ochrannej bariére okolo lode.


TASR
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  2. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu
  3. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  4. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike?
  5. Dobrovoľníci, prihláste sa na Týždeň dobrovoľníctva
  6. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu?
  7. Green Corner: zelené bývanie blízko centra s prvou splátkou 10 %
  8. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky
  1. Jednoduché farebné premeny do bytu aj záhrady
  2. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii
  3. Zlatý sen vo vzduchu
  4. Sapara a Nagy povzbudzovali malých futbalistov a futbalistky
  5. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  6. Pozvánka, ktorá sa neodmieta: oslávte 25 rokov s Kauflandom
  7. Kaufland oslavuje 25 rokov a tvorí pilier slovenskej ekonomiky
  8. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia
  1. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike? 8 152
  2. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky 5 771
  3. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 5 640
  4. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu? 5 636
  5. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 4 715
  6. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 3 093
  7. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 2 909
  8. Slováci posielajú na MS mladíkov. Kedy hrajú a kde ich sledovať? 2 227
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Péter Hunčík.

Zverstvá na sklonku vojny sa často vymykali logike.


34
Hráči Slovenska sa radujú z gólu v zápase základnej A- skupiny Slovensko - Slovinsko na MS v hokeji 2025.

Súpera mohli doraziť, namiesto toho si skomplikovali život.


17
Nataša Holinová

Fico sa chystá zastaviť šírenie nenávisti. Konečne.


50
Lev XIII.

Lev XIII. bol druhým najdlhšie žijúcim pápežom vo funkcii.


8
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Ivan Čáni: 9. máj 2025 – najhanebneší deň v dejinách Slovenska. 38 615
  2. Ivan Mlynár: Odpoveď Michalovi Šimečkovi na otázku, ktorú o Ficovi zrejme nikdy nepoloží 24 031
  3. Radko Mačuha: Šimečka má niečo, čo už Fico nikdy nebude mať? 20 615
  4. Teodor Pasternák: NAY už nie je „naj“ 13 112
  5. Vlado Jakubkovič: Vypískaný mr. Rudo a prezident mieru. 9 617
  6. Rastislav Puchala: Výzva od Ficina prijatá 8 514
  7. Ján Chomík: Liek na nespavosť 8 059
  8. Miroslav Galovič: Marečku, mohol si ostať legendou... (Mikroblog No 20) 7 122
  1. Věra Tepličková: Cesta slovenského Sizyfa do Moskvy alebo Nie je pre cholerika nič horšie, ako nemať možnosť ísť vyššie
  2. Roman Kebísek: Oslobodzujúci efekt Gauguinovej „lekcie maľovania“ na veko drevenej krabice
  3. Anna Brawne: Pridrahý Robert, najlepšia trasa z "Matičky Rusi" by bola cez Bermudy
  4. Marcel Rebro: Fico má strach z Ukrajiny, preto sa klania Putinovi
  5. Radko Mačuha: Fico ide na oslavu začiatku 3 svetovej vojny.
  6. Tupou Ceruzou: Dobre bude
  7. Post Bellum SK: Hlasy pamätníkov: Nedopusťme návrat vojny!
  8. Radko Mačuha: Hanba, uniklo ďalšie video Šimečkovej ženy.
SkryťZatvoriť reklamu