SME

Most po oprave ostane aj pre autá

Projektanti navrhli, aby po vybudovaní rýchlodráhy pre električku zostala na Starom moste aj cestná doprava.

Aj po tom, čo na Starom moste pribudne električka, má tu zostať aj cestná doprava.Aj po tom, čo na Starom moste pribudne električka, má tu zostať aj cestná doprava. (Zdroj: SME – PAVOL FUNTÁL)

BRATISLAVA. Aj po rekonštrukcii Starého mosta tu zostane cesta pre autá. Takto rieši situáciu v štúdii spoločnosť Alfa 04, ktorá projektuje a bude aj zhotoviteľom dráhy rýchlej električky. Na moste má pribudnúť o vyše tri roky.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dráha rýchloelektričky je súčasťou návrhu nosného systému MHD. V prvej etape to má byť električka premávajúca po trase Šafárikovo námestie - Starý most - Bosákova. Príprava projektu dráhy má trvať ešte vyše roka, realizácia ďalšie dva.

„Nový“ Starý most

Na prvú etapu je z mestského rozpočtu vyčlenených 1,2 miliardy, v tejto sume nie je nákup vozidiel. Stavba dráhy na moste si vyžaduje jeho rekonštrukciu. Podľa projektantov bude okrem dopravného veľmi dôležité aj urbanistickoarchitektonické riešenie „nového“ Starého mosta.

SkryťVypnúť reklamu

Kým prvá etapa nosného systému MHD ráta len s výstavbou trate rýchlej električky po Bosákovu s využitím Starého mosta, po dokončení má trať pokračovať stredom Petržalky - popri Chorvátskom ramene do Janíkovho dvora.

Pribudnúť má aj dráha mestského vlaku, ktorá sa odkloní do tunela pod Dunajom, ktorý budú v rámci prepojenia železničných koridorov budovať železnice a budú v ňom premávať vlaky.

Duálny systém

Primátor mesta Andrej Ďurkovský v tejto súvislosti povedal, že má ísť o duálny systém. „Dobudujeme trať pre električku po Janíkov dvor a zároveň tu vybudujeme železničnú trakciu, ktorá sa odkloní do tunela a bude pokračovať na Filiálku,“ povedal. Podrobnosti by mali vyplynúť z technického riešenia.

Na mieste, kde stojí Starý most, bol v roku 1891 sprevádzkovaný prvý pevný most v Bratislave, montovaný železný Most Františka Jozefa. Pred koncom druhej svetovej vojny ho zničili fašistické vojská, v lete 1945 ho začala obnovovať Červená armáda, pri stavbe použili piliere pôvodného mosta.

SkryťVypnúť reklamu

Odvtedy most prešiel rôznymi opravami a kompletnou generálnou úpravou.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Na internáte skladali počítače pre spolužiakov. Dnes majú veľké showroomy aj hotel
  2. Od čoho závisí schopnosť prispôsobiť sa?
  3. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  4. Andrej Viceník, VÚB: Samosprávy potrebujú partnera, nielen banku
  5. Keď sa z brigády stane kariéra
  6. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky
  7. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood
  8. Jesenný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  1. Cédečka sa predávali ako teplé rožky. Prežili, lebo predvídajú.
  2. Po oslavách storočnice sa košický maratón pozerá do budúcnosti
  3. TIPOS pokračuje v spolupráci s Bratislavou
  4. IMPERIAL Gold… viac ako zlato...
  5. Od čoho závisí schopnosť prispôsobiť sa?
  6. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  7. Firma z Nitry robí miliónové projekty pre Teslu či TikTok
  8. Rezidencia Rúrky: Prvý bytový dom skolaudovali, ďalší už stavajú
  1. Od čoho závisí schopnosť prispôsobiť sa? 8 148
  2. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood 3 919
  3. Keď sa z brigády stane kariéra 3 531
  4. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky 2 109
  5. Známy operátor opäť prekvapuje: Prináša internet 2500 Mbit/s 2 096
  6. Fanúšikov dostanú na zápas 5 minút pred výkopom 1 394
  7. Jesenné MUST-TRY dobroty, ktoré potešia vaše chuťové poháriky 1 319
  8. Firma z Nitry robí miliónové projekty pre Teslu či TikTok 1 319
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Kušnír: Prečo D2 každé ráno kolabuje
  2. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  3. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  4. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  5. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  6. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  7. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  8. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  1. Peter Franek: Zlá správa pre Uhríka s Mazurekom. 16 986
  2. Ivan Čáni: Súdruh Fico, ďakujem! Vďaka vám nezomriem sprostý ani naivný. 16 135
  3. Rado Surovka: Kto zožral Ficovu návnadu ? 13 961
  4. Radko Mačuha: Muž, ktorý nehajloval. 12 869
  5. Jan Dermek: 26.9. - Sviatok svätého Farizeja 10 408
  6. Otilia Horrocks: Keď Monika Beňová moralizuje z miesta pre ZŤP 9 653
  7. Daniel Guľaš: Všetko dobré, Ľuboš. 9 380
  8. Martin Ondráš: Zákon čo legalizuje podvod? Alebo ako Slovensko stratí kontrolu nad pôdou 8 317
  1. Věra Tepličková: Tam, kde ide o korytá, budúcnosť je neurčitá
  2. Dušan Koniar: Predčasniatka, kávičkári ako ja (Kávička na malíčka 2025)
  3. Marian Nanias: Dopláca Slovensko na členstvo v EÚ, alebo získava?
  4. Věra Tepličková: Viac šťastia ako rozumu
  5. Marian Nanias: Problémy na maďarskej jadrovej elektrárni Paks II.
  6. Marian Nanias: Nezvyčajná jadrová investícia – Maďarská JE Paks II.
  7. Anna Brawne: Džemy, hady, nebojte sa, dobre bude!
  8. Radko Mačuha: Muž, ktorý nehajloval.
SkryťZatvoriť reklamu