SME

Poslanci BSK stiahli návrh podpory lodnej dopravy v kraji

BRATISLAVA 20. februára (SITA) - Návrh na podporu projektového zámeru lodnej prepravy v Bratislavskom samosprávnom kraji (BSK) a jej začlenení do systému Bratislavskej integrovanej dopravy (BID) poslanci ...

BRATISLAVA 20. februára (SITA) - Návrh na podporu projektového zámeru lodnej prepravy v Bratislavskom samosprávnom kraji (BSK) a jej začlenení do systému Bratislavskej integrovanej dopravy (BID) poslanci BSK stiahli z dnešného rokovania. Ako pre agentúru SITA povedal predseda BSK a predkladateľ návrhu Vladimír Bajan, s hlavným mestom a BID sa dohodli, že najskôr bude valná hromada, na ktorej zmenia obchodnú spoločnosť BID na akciovú spoločnosť a potom orgány tejto spoločnosti budú priamo rokovať o sprístupnení lodnej dopravy. "Je to technicky problém, ktorý chceme vyriešiť, nie vecný. Nikto nespochybnil, že lodná doprava by mala byť súčasťou BID," konštatoval. Ako ďalej uviedol, po dohode s bratislavským primátorom Andrejom Ďurkovským by túto zmenu chceli urobiť v prvej dekáde marca.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Ako Bajan tiež povedal, až po vyriešení inštitucionálneho usporiadania lodnej dopravy sa bude riešiť konkrétny projekt. "Tento návrh bol len naznačením toho, čo by mohlo slúžiť na Dunaji," doplnil. Keďže na uskutočnenie zámeru sa počíta s niekoľkými desiatkami miliónov korún, treba sa podľa Bajana projektom vecne zaoberať, a nie ho len tak schváliť. "Najskôr musíme usporiadať túto inštitúciu tak, aby lodná doprava bola legitímnou súčasťou BID," vysvetlil. Bajan je zároveň presvedčený, že na lodnú prepravu osôb po Dunaji bude viac ako jeden projekt. "Osobne si myslím, že akýkoľvek druh dopravy, ktorý pomôže Bratislavčanom, je dobrý. Tým skôr, že Dunaj ako veľtok hriešne zanedbávame," dodal.

Podľa materiálu bolo cieľom zriadiť a prevádzkovať rýchle lodné spojenie po rieke Dunaj medzi Devínom, centrom Bratislavy, Čunovom a Hamuliakovom v rámci dopravného systému Bratislavy a priľahlých častí BSK. Vznikla by tak nová kategória osobnej lodnej dopravy na Dunaji, dunajský lodný autobus alebo Dunajbus, ktorý by cestujúcim poskytol kvalitné a rýchle služby. Dve plavidlá a jedno náhradné by boli v prevádzke denne počas celého roka, výnimkou by boli dni či obdobia, v ktorých by pre zlé klimatické alebo hydrologické podmienky nebola doprava možná. Plavidlá by za deň prepravili až 1 500 cestujúcich. Kapacita jedného plavidla by bola približne 65 cestujúcich. Cena základného lístka na trase Devín – Bratislava centrum a na trase Bratislava centrum – Čunovo by sa pohybovala okolo 20 korún. Predpokladané náklady na uskutočnenie tohto investičného zámeru sú 71,5 milióna korún.

SkryťVypnúť reklamu

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. V ich džemoch je viac vitamínov ako v domácich
  2. Digitálne sebavedomie pre novú generáciu: kto sú digiPEERS?
  3. Od Araratu po Karibik. Tieto zájazdy prebudia chuť objavovať
  4. Projekt, ktorý mení životy tisícke slovenských pacientov
  5. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia
  6. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  7. Andrej Viceník, VÚB: Samosprávy potrebujú partnera, nielen banku
  8. Keď sa z brigády stane kariéra
  1. Digitálne sebavedomie pre novú generáciu: kto sú digiPEERS?
  2. V ich džemoch je viac vitamínov ako v domácich
  3. Najprv rozhadzovali, teraz drancujú. Koľko vám vzali?
  4. Fejtón o móde od Emmy Tekelyovej a TOP trendy na jeseň a zimu
  5. Od Araratu po Karibik. Tieto zájazdy prebudia chuť objavovať
  6. Projekt, ktorý mení životy tisícke slovenských pacientov
  7. Cédečka sa predávali ako teplé rožky. Prežili, lebo predvídajú.
  8. Po oslavách storočnice sa košický maratón pozerá do budúcnosti
  1. Projekt, ktorý mení životy tisícke slovenských pacientov 13 108
  2. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia 11 780
  3. Keď sa z brigády stane kariéra 6 088
  4. Cédečka sa predávali ako teplé rožky. Prežili, lebo predvídajú. 4 031
  5. Od Araratu po Karibik. Tieto zájazdy prebudia chuť objavovať 3 529
  6. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky 2 833
  7. Firma z Nitry robí miliónové projekty pre Teslu či TikTok 2 232
  8. Po oslavách storočnice sa košický maratón pozerá do budúcnosti 1 423
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Kušnír: Prečo D2 každé ráno kolabuje
  2. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  3. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  4. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  5. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  6. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  7. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  8. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  1. Ján Valchár: Fantastické správy z Ukrajiny (a Ruska, hahaha!) 19 879
  2. Peter Franek: Zlá správa pre Uhríka s Mazurekom. 18 902
  3. Jan Dermek: 26.9. - Sviatok svätého Farizeja 12 811
  4. Radko Mačuha: Muž, ktorý nehajloval. 11 545
  5. Monika Albertiová: Konsolidácia? Ľudia nemajú čo žrať, a Kuffa? Ide sa na gardistov hrať! 10 077
  6. Radoslav Záhumenský: Tento hrad je len hodinu od Bratislavy a patrí medzi najkrajšie zrúcaniny Slovenska! 🏰 5 882
  7. Ján Valchár: Niečo k situácii v Slavjansku a ruským ponorkám 5 004
  8. Ján Valchár: Gerasimova doktrína a jej posledná možná fáza 4 795
  1. Anna Brawne: Martinka Vzácna, vašim jediným úspechom je, že tá kultúra napriek vám stále žije!
  2. Roman Kebísek: Vincent van Gogh kreslil steblami trstiny, ktoré sám zbieral a orezával
  3. Věra Tepličková: Keď vo filme hasiči, skĺznu dole po tyči,
  4. Marian Nanias: "Tí zlí Bruselskí úradníci....."
  5. Dušan Koniar: Za čem númera? vsjo jásno
  6. Roman Kebísek: Povstalec Šulek pred popravou r. 1848 poslal pozdrav sestre – starej mame Štefánika
  7. Dušan Koniar: Kam by chcel, tam ho nepozvú. Kam áno, tam nejde
  8. Věra Tepličková: Tam, kde ide o korytá, budúcnosť je neurčitá
SkryťZatvoriť reklamu