SME

TEN–T má mať svoje infocentrum

Ministerstvo životného prostredia posudzovalo železničnú trať TEN-T.

BRATISLAVA. Ministerstvo životného prostredia odporúča zriadiť pre projekt TEN-T infocentrum, internetovú stránku a kanceláriu prvého kontaktu na prijímanie podnetov a sťažností verejnosti.

Zladenie trate s nosným systémom

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Žiada tiež spracovanie dopravno-urbanistickej štúdie, ktorá bude riešiť súlad železničnej trate s nosným systémom MHD. Plánované trate si niektorí ľudia zamieňajú.

TEN-T má prepojiť medzinárodné železničné koridory a prechádzať centrom mesta, zväčša v tuneli. V meste bude mať tri stanice – Predmestie, Filiálka a Petržalka, a dve zastávky – Nivy a Centrum. Tunelová trať má mať asi šesť kilometrov, pôjde od Predmestia v smere na Filiálku a Šancovú ulicu, potom popod Dunaj a von bude vychádzať za Einstei­novou ulicou.

SkryťVypnúť reklamu

Spoločný úsek

V úseku, kde povedie popod Dunaj, má premávať vo finálnej etape aj nosný systém MHD, ktorý pôjde stredom Petržalky popri Chorvátskom ramene na Šafárikovo námestie. Má však byť podľa plánov hotový v roku 2010, kým tunel železničnej trate o päť rokov neskôr. Dovtedy má premávať po Starom Moste. Zatiaľ čo v tuneli sa ráta s mest­skými vlakmi, v dočasnom riešení na Starom moste má ísť o električky.

Zladenie tratí má zatiaľ v Petržalke dve alternatívy. V jednej po rozplete koľají za riekou pokračuje TEN-T v jednom tuneli a MHD vo dvoch. V druhej je to naopak. Navzájom sa líšia aj polohou zastávok nosného systému.

Asanácie a vibrácie

Okrem prepojenia Predmestia a Petržalky zahŕňa projekt TEN-T aj elektrifikáciu trate Devínska Nová Ves – Marchegg a spojenie letiska so železničnou sieťou. Projekt napojenia letiska sa počas výstavby aj prevádzky výrazne dotkne obyvateľov. Medzi Ivanskou cestou a diaľnicou plánujú tunel popod záhradkárskou oblasťou. Tu má prísť aj k asanácii záhrad či niektorých rodinných domov.

SkryťVypnúť reklamu

Rozšírenie trate od stanice Nové Mesto smerom na letisko ráta s pridaním ďalšej koľaje ku trom už existujúcim. Obyvateľom ulice Na lánoch sa tak železnica priblíži k domom. Žiadajú protihlukové opatrenia a vibračnú štúdiu, pretože výrazné vibrácie cítia pri prechode vlakov aj v súčasnosti.

Podzemné vody, kolízie

Pri stavaní tunela, v ktorom povedie trať, vyťažia množstvo zeminy, čo môže mať vplyv na pôdu aj podzemné vody. Ministerstvo životného prostredia preto žiada podrobné hydrogeologické prieskumy.

V čas­ti, kde tunel povedie popod Dunaj, aj posudok vplyvu stavby na koryto. V Petržalke odporúča preveriť aj kolíziu razených tunelov so základmi mosta a dvoch lávok ponad diaľnicu či vplyv na jej hydraulickú ochranu.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Fit-out od M2C: Premena priestorov na kľúč
  2. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  3. Nová Kia Sportage zvládne každé dobrodružstvo aj životný štýl
  4. Metropola aj more. New York sa dá jednoducho spojiť s Karibikom
  5. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete
  6. Hirošima (reportáž Johna Herseyho) v denníkoch SME a Korzár
  7. V Maroku sa za pár dní ocitnete v horách, púšti aj pri oceáne
  8. Top dopravné stavby, ktoré menia Bratislavu a okolie
  1. Fit-out od M2C: Premena priestorov na kľúč
  2. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  3. Nová Kia Sportage zvládne každé dobrodružstvo aj životný štýl
  4. Metropola aj more. New York sa dá jednoducho spojiť s Karibikom
  5. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete
  6. Invázne rastliny ako superpotraviny
  7. Hirošima (reportáž Johna Herseyho) v denníkoch SME a Korzár
  8. Keď tankovaním získate viac než len plnú nádrž
  1. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete 7 705
  2. Nová Kia Sportage zvládne každé dobrodružstvo aj životný štýl 7 302
  3. Metropola aj more. New York sa dá jednoducho spojiť s Karibikom 5 103
  4. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 2 880
  5. Top dopravné stavby, ktoré menia Bratislavu a okolie 2 377
  6. V Maroku sa za pár dní ocitnete v horách, púšti aj pri oceáne 1 604
  7. Hirošima (reportáž Johna Herseyho) v denníkoch SME a Korzár 1 506
  8. Čistenie detských zubov ako boj? Rodičia opisujú, čo im pomohlo 1 428
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Martin Fronk: Objavil som kúpalisko za 2 eurá 76 220
  2. Ivan Čáni: Smer SSD sa definitívne sám spláchol na úplné morálne a ľudské dno, odkiaľ sa už nedá vynoriť. 13 159
  3. Grácz Ján: Krátky oznam pre všetkých národovcov. 9 829
  4. Martin Fronk: Divín: Obec, kde sa sprievodkyne červenajú a umenie visí aj na stenách, nielen vo vzduchu 9 046
  5. Věra Tepličková: Rýchla chôdza možno už len s evidenčným číslom 7 723
  6. Radko Mačuha: Slovenská kultúra musí byť proruská a žiadna iná. 7 392
  7. Ján Valchár: Nie až taký stres okolo Pokrovsku 5 504
  8. Ivan Mlynár: Matúš Šutaj Eštok, na konci dňa hlboké ospravedlnenie Hamranovi, Spišiakovi a čurillovcom stačiť nebude 4 721
  1. Marcel Rebro: Putinova "obrana" ruskojazyčných Ukrajincov pred "vyvražďovaním": vyvražďuje ich sám
  2. Radko Mačuha: Slovenská kultúra musí byť proruská a žiadna iná.
  3. Marcel Rebro: Rusofili nás posielajú na ukrajinský front. Ideme. Už zajtra. A radi
  4. Marcel Rebro: Summit na Aljaške: Trumpova show, Putinova propaganda, Ukrajina bokom
  5. Roman Kebísek: Slovák Pilárik vybudoval r. 1679 v Nemecku kostol pre exulantov. Stojí dosiaľ
  6. Věra Tepličková: Gruzínci sú už z obliga, za všetko teraz môžu Plaváková a Šimečka
  7. Igor Pogány: Týždenný prehľad noviniek zo sveta AI
  8. Igor Pogány: Tento prompt pre AI 10-násobne zlepší vaše schopnosti učenia
SkryťZatvoriť reklamu