SME

Stanici chýbajú papiere

Príprava projektu prestavby Predstaničného námestia trvá siedmy rok. Investor na jeseň tvrdil, že stavba sa začne začiatkom tohto roka. Stále však nezískal územné rozhodnutie.

O prestavbe stanice a predstaničného priestoru sa roky hovorilo, projekt pripravuje spoločnosť IPR Slovakia.O prestavbe stanice a predstaničného priestoru sa roky hovorilo, projekt pripravuje spoločnosť IPR Slovakia. (Zdroj: SME - MILAN DAVID)

BRATISLAVA. Prípravy na prestavbu okolia hlavnej stanice podľa zástupcov investora IPR Slovakia finišujú. Čaká sa už len na územné rozhodnutie stavebného úradu Staré Mesto.

„Územné konanie je prerušené, žiadali sme od investora o do­plnenie niektorých dokumentov, medzi nimi aj záväzné stanovisko magistrátu,“ povedala Alena Kopřivová, hovorkyňa Starého Mesta.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Problémom v tomto území je sklad číslo dva, v ktorom má priestory Dopravné múzeum a je pamiatkovo chránený. Investor rátal s jeho asanáciou a navrhol vyňatie zo zoznamu pamiatok. To však pamiatkari neodsúhlasili a sklad zostáva zachovaný aj v územnom pláne zóny.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa hovorkyne Starého Mesta Aleny Kopřivovej sa v súvislosti s vydaním rozhodnutia čaká aj na zohľadnenie zmien a doplnkov nového územného plánu mesta.

Prvá etapa sa mala začať minulý rok

Projekt prestavby Predstaničného námestia začala spoločnosť IPR Slovakia spracúvať pred siedmimi rokmi a podľa pôvodných plánov sa mala prvá etapa výstavby začať minulý rok.

Podľa Igora Balla, konateľa IPR Slovakia, výstavbu rozčlenia na niekoľko desiatok častí a mala by trvať asi 30 mesiacov. Stavebné povolenie bude musieť získať asi sto objektov. Projekt prestavby Predstaničného námestia vyvolal diskusiu verejnosti a protesty ochranárov. Vyčítali magistrátu, že pred vyhlásením súťaže na taký významný projekt nedal vypracovať územný plán zóny, ktorý by bol pre investora záväzný.

SkryťVypnúť reklamu

Prístavbu staničnej haly zbúrajú

Predstaničný priestor je ohra­ničený Šancovou ulicou, budovou prvej stanice parnej železnice, železničným násypom zo strany Pražskej ulice, budovou hlavnej železničnej stanice z roku 1848, upravenej do dnešnej podoby v roku 1889, a Žabotovou.

Investičný zámer rieši zásadnú prestavbu hlavnej stanice ako najdôležitejšej železničnej stanice Bratislavy pre medzinárodnú a diaľkovú dopravu. Po prestavbe má v tomto priestore byť obchodné centrum, dve administratívne centrá, hotel a nová staničná hala. Súčasnú predstavbu – staničnú halu ­ odstránia a tým zviditeľnia historickú budovu stanice.

Prestavba má pohltiť tenisové kurty a detské ihrisko na Žabotovej ulici, ráta s výrubom 609 stromov.

Zmeny v doprave

SkryťVypnúť reklamu

Súčasťou prestavby majú byť aj zmeny v doprave, vzniknúť má nové pripojenie z Pražskej na Žabotovu, zo Žabotovej mimoúrovňovým podjazdom na Štefanovičovu a vytvorenie centrálneho terminálu pre električky, autobusy a trolejbusy. Električkovú trať premiestnia pod pešiu pasáž.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Fit-out od M2C: Premena priestorov na kľúč
  2. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  3. Nová Kia Sportage zvládne každé dobrodružstvo aj životný štýl
  4. Metropola aj more. New York sa dá jednoducho spojiť s Karibikom
  5. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete
  6. Hirošima (reportáž Johna Herseyho) v denníkoch SME a Korzár
  7. V Maroku sa za pár dní ocitnete v horách, púšti aj pri oceáne
  8. Top dopravné stavby, ktoré menia Bratislavu a okolie
  1. Nový článokSpolupráca v oblasti lesnej pedagogiky v Bojniciach
  2. Dajte zabrať mozgu. V predaji je nové vydanie Tréningu pamäti
  3. Úver až do 40 000 € a každý rok nižšia úroková sadzba
  4. Fit-out od M2C: Premena priestorov na kľúč
  5. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  6. Nová Kia Sportage zvládne každé dobrodružstvo aj životný štýl
  7. Metropola aj more. New York sa dá jednoducho spojiť s Karibikom
  8. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete
  1. Nová Kia Sportage zvládne každé dobrodružstvo aj životný štýl 10 488
  2. Metropola aj more. New York sa dá jednoducho spojiť s Karibikom 5 806
  3. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 3 837
  4. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete 3 335
  5. Dajte zabrať mozgu. V predaji je nové vydanie Tréningu pamäti 2 508
  6. Úver až do 40 000 € a každý rok nižšia úroková sadzba 2 281
  7. Top dopravné stavby, ktoré menia Bratislavu a okolie 1 855
  8. V Maroku sa za pár dní ocitnete v horách, púšti aj pri oceáne 1 549
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Martin Fronk: Objavil som kúpalisko za 2 eurá 85 320
  2. Martin Kresák: Minimálna mzda 915 €: v Bratislave pohoda, v Gelnici pohroma 15 718
  3. Ivan Čáni: Smer SSD sa definitívne sám spláchol na úplné morálne a ľudské dno, odkiaľ sa už nedá vynoriť. 13 721
  4. Radko Mačuha: Slovenská kultúra musí byť proruská a žiadna iná. 9 673
  5. Michael Achberger: Supermarketové pasce: 10 "fitness" výrobkov, po ktorých priberáte 9 204
  6. Monika Albertiová: Balím kufre! Tu sa nedá žiť a minimálna mzda? Na smiech! 8 576
  7. Juraj Kumičák: Najväčšia tanková bitka v dejinách 7 443
  8. Věra Tepličková: Gruzínci sú už z obliga, za všetko teraz môžu Plaváková a Šimečka 4 664
  1. Radko Mačuha: Dnes je deň, keď nám Rusi znemožnili ísť čínskou cestou.
  2. Marcel Rebro: Od „dočasného pobytu“ k denacifikácii: dejiny sa opakujú
  3. Post Bellum SK: Keď sa lámal čas a charaktery
  4. Radko Mačuha: Politika, pred ktorou musia utekať už aj "dezoláti".
  5. Věra Tepličková: Maličkosti z temperamentovej poradne:Trump a Putin? Dva absolútne odlišné svety
  6. Marcel Rebro: Putinova "obrana" ruskojazyčných Ukrajincov pred "vyvražďovaním": vyvražďuje ich sám
  7. Radko Mačuha: Slovenská kultúra musí byť proruská a žiadna iná.
  8. Marcel Rebro: Rusofili nás posielajú na ukrajinský front. Ideme. Už zajtra. A radi
SkryťZatvoriť reklamu