SME

Rakúšania pripravujú projekt električky

Rakúšania plánujú obnoviť električku na trase Viedeň – Bratislava. Slovenskú stranu však ešte neoslovili.

Už čoskoro by sa mohli začať rokovania o trase električky z Viedne do Bratislavy. O jej obnovení uvažuje rakúska strana.

„Je stále viac Slovákov, ktorí sa usídľujú v Rakúsku a naopak,“ povedal Harald Brock, riaditeľ Viedenských lokál­nych dráh (Wiener Lokalbahnen).

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Iniciatíva Rakúšanov sa opiera o existenciu ľahkého vláčika, ktorý jazdil medzi oboma mestami približne pred sto rokmi.

Sedem kilometrov

Rakúska strana už má aj návrh, kadiaľ by trasa obnoveného spojenia mohla viesť. Najprv ho však chcú prejednať so starostami rakúskych obcí. Kontaktovať ich začnú už tento týždeň.

SkryťVypnúť reklamu

Obnoviť električkové spojenie nemusí byť podľa Viedenských lokál­nych dráh až také zložité. „Chýba len sedem kilometrov koľajníc,“ povedal Brock.

Na rakúskej strane existujú koľaje stále po Wolfstahl, odtiaľ by sa mohli predĺžiť. „Tento spoj by bol niečo podobné ako dnes jazdí z mesta Baden do Viedne, sčasti električka a sčasti ľahká železnica.“ Topograficky terén podľa neho nie je náročný. Rakúšania hovoria, že sa budú snažiť využiť starú strasu električky. Aj u susedov je však – rovnako ako v Petržalke – už sčasti zastavaná. Zvyšky koľajníc u nás dodnes vidieť na Bratskej ulici.

Zatiaľ len letmo

Na rakúskej strane už majú politickú podporu Viedne, otázne je však ešte Dolné Rakúsko a slovenská strana. Rakúšania zatiaľ so Slovákmi hovorili „len letmo“.

SkryťVypnúť reklamu

„Slovenskú stranu budeme kontaktovať, keď odprezentujeme našu predstavu trasy. Určite to nechceme robiť sami,“ povedal Brock. „Možno nájdeme nejakú spoločnú firmu, ktorá by túto trasu mohla sprevádzkovať. Je to ešte otvorené.“

O rozhovoroch o električke zatiaľ nič nevedia ani magistrát, ani kraj či železnice. Brock spomenul Romana Filisteina, ktorý je odborníkom v dopravnej komisii mesta, je v dozornej rade Bratislavskej integrovanej dopravy a predsedom predstavenstva Bratislavskej regionálnej koľajovej spoločnosti.

Náklady Rakúšania odhadujú na asi 75 miliónov eur, spojazdnenie električky na rok 2013. Je to však aj podľa Bro­cka „optimistický harmonogram“.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete
  2. V Maroku sa za pár dní ocitnete v horách, púšti aj pri oceáne
  3. Hirošima (reportáž Johna Herseyho) v denníkoch SME a Korzár
  4. Top dopravné stavby, ktoré menia Bratislavu a okolie
  5. Domáce poistenie v dobe nárastu extrémov počasia a škôd
  6. Urobte krok k štúdiu, ktoré premení vašu vášeň na profesiu.
  7. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje
  8. Čistenie detských zubov ako boj? Rodičia opisujú, čo im pomohlo
  1. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete
  2. Invázne rastliny ako superpotraviny
  3. Hirošima (reportáž Johna Herseyho) v denníkoch SME a Korzár
  4. Keď tankovaním získate viac než len plnú nádrž
  5. V Maroku sa za pár dní ocitnete v horách, púšti aj pri oceáne
  6. OTS: Stanovisko LESY SR k tvrdeniam politickej strany Demokrati
  7. Tento recept na svieže letné občerstvenie si nenechajte ujsť
  8. Top dopravné stavby, ktoré menia Bratislavu a okolie
  1. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 6 851
  2. Čistenie detských zubov ako boj? Rodičia opisujú, čo im pomohlo 6 435
  3. Ficova vláda extrémne zbrojí, u Kaliňáka kašlú na zákon 5 026
  4. V Maroku sa za pár dní ocitnete v horách, púšti aj pri oceáne 4 259
  5. Top dopravné stavby, ktoré menia Bratislavu a okolie 3 794
  6. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete 3 247
  7. Hirošima (reportáž Johna Herseyho) v denníkoch SME a Korzár 2 323
  8. Ako sa vyhnúť cukrovke 2. typu: Prvý krok urobte ešte dnes 1 836
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Elena Antalová: Takže k tým Rážovcom a nášmu skvelému životu 16 470
  2. Monika Albertiová: Máme po puči 13 862
  3. Ivan Mlynár: Matúš Šutaj Eštok, na konci dňa hlboké ospravedlnenie Hamranovi, Spišiakovi a čurillovcom stačiť nebude 12 432
  4. Ivan Čáni: V Smere seno nežerú. Tomu verím. 9 501
  5. Jozef Foltýn: Podpriemerný Slovan zaujal len arogantným trénerom 7 954
  6. Radko Mačuha: Viete, ako býva Šimečka a ako Fico? 7 878
  7. Ján Valchár: Keď Rusku ide karta, tak ešte jeden blog 6 514
  8. Viktor Pamula: Čurillovci 4 982
  1. Věra Tepličková: Rýchla chôdza možno už len s evidenčným číslom
  2. INESS: Čo priniesla konkurencia zdravotných poisťovní
  3. Radko Mačuha: Ruský Disneyland.
  4. Radko Mačuha: Padák - slovenský vynález.
  5. Radko Mačuha: Za neonacizmus na Ukrajine môže Putin.
  6. Marcel Rebro: Trump a Putin na Aljaške: Rokovanie o Ukrajine bez Ukrajiny
  7. Marcel Rebro: Rusko obkľúčené NATO? Skôr obkľúčené rozprávkami z Kremľa
  8. Věra Tepličková: Prirodzene k prirodzeniu (nevhodné pre deti a slabšie/citlivejšie povahy)
SkryťZatvoriť reklamu