SME

Na osvetlenie Mosta Apollo mesto nemá

Súčasné technické riešenie osvetlenia Mosta Apolloby sa malo nahradiť osvetlením s dlhšou životnosťou. Stálo by to šesť miliónov.

Na Moste Apollo je esteticky najpôsobivejšie práve nasvietenie oblúka. Je však čoraz tmavší.Na Moste Apollo je esteticky najpôsobivejšie práve nasvietenie oblúka. Je však čoraz tmavší. (Zdroj: SME - MILAN DAVID)

Osvetlenie oblúkov Mosta Apollo funguje len čiastočne. Jeho časti prestali svietiť už po štyroch mesiacoch od veľkolepého otvorenia.

Most spravuje mesto a svetelnú inštaláciu zabezpečovala firma ELZA, v súčasnosti sa o fungovanie osvetlenia stará firma Siemens. Hovorca spoločnosti Tomáš Kráľ povedal, že v prípade oblúkov ide o slávnostné osvetlenie. Siemens ho nerobil a bolo by treba zmeniť celú technológiu.

„Technické riešenie oblúka je estetické, nie je dôležité pre osvetlenie vozovky. Na kompletné sprevádzkovanie treba vymeniť časť osvetlenia uchyteného na mostnom oblúku, čo v súčasných klimatických pod­mienkach nie je možné. Súčasné technické riešenie by bolo vhodnejšie nahradiť iným s dlh­šou životnosťou, napríklad použitím led diód,“ povedal Kráľ.

Osvetlenie mosta, ktoré bolo inštalované pri jeho otvorení, malo určitú životnosť, ktorá sa už skončila, povedala Mária Račková z magistrátu. „Nové osvetlenie, ktorého životnosť bude 150-tisíc hodín, by stálo šesť miliónov korún. Financie naň zatiaľ nemáme,“ dodala.

Most Apollo otvorili v septembri 2005, hoci pôvodný termín bol máj. Mal stáť 3,6 miliardy korún, nakoniec si vyžiadal náklady 4,3 miliardy. Stavbu financovali zo štátneho rozpočtu, z úveru Európskej investičnej banky a z mestských peňazí.

Okrem samotnej stavby boli časové zdržania aj na rekonštrukciách križovatiek, ktoré na ňu nadväzovali. Spojazdnenie Prievozskej – Košickej – Sväto­plukovej sa odkladalo dvakrát. Križovatka mala byť hotová v októbri 2004, potom v novembri, otvorili ju až v decembri. Oneskorenie sa zdôvodňovalo nesúladom reálneho uloženia inžinierskych sietí s mapami.

Aj rekonštrukcia Miletičovej a jej križovatiek meškala o mesiac. Zdôvodnením bola neočakávaná nutná rekonštrukcia potrubia. Meškalo i rozšírenie Prístavnej ulice, ktorú otvorili na jeseň.

Technické riešenie oblúka je estetické, nie je dôležité pre osvetlenie vozovky.

Tomáš Kráľ, hovorca spoločnosti Siemens

Autor: lin

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 18 106
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 547
  3. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 15 509
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 989
  5. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 575
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 483
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 982
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 408
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  2. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  3. Irena Šimuneková: Čriepky z Bratislavy - Keď utícha ruch veľkomesta...
  4. Radko Mačuha: Ako fénix z popola.
  5. Radko Mačuha: Praskliny na Bratislavskom hrade.
  6. Radko Mačuha: Budova, ktorá dala celému námestiu skutočný význam. (cyklus Bratislavská krutosť)
  7. Ľuboš Vodička: Prešporskí báječní muži na lietajúcich strojoch: Ján Bahýľ
  8. Radko Mačuha: Prešporská kasáreň maľovaná (cyklus Bratislavská krutosť)
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 663
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 665
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 468
  4. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 389
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 381
  6. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 369
  7. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 8 359
  8. Juraj Kumičák: Kolaborant 6 717
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu