SME

Na osvetlenie Mosta Apollo mesto nemá

Súčasné technické riešenie osvetlenia Mosta Apolloby sa malo nahradiť osvetlením s dlhšou životnosťou. Stálo by to šesť miliónov.

Na Moste Apollo je esteticky najpôsobivejšie práve nasvietenie oblúka. Je však čoraz tmavší.Na Moste Apollo je esteticky najpôsobivejšie práve nasvietenie oblúka. Je však čoraz tmavší. (Zdroj: SME - MILAN DAVID)

Osvetlenie oblúkov Mosta Apollo funguje len čiastočne. Jeho časti prestali svietiť už po štyroch mesiacoch od veľkolepého otvorenia.

Most spravuje mesto a svetelnú inštaláciu zabezpečovala firma ELZA, v súčasnosti sa o fungovanie osvetlenia stará firma Siemens. Hovorca spoločnosti Tomáš Kráľ povedal, že v prípade oblúkov ide o slávnostné osvetlenie. Siemens ho nerobil a bolo by treba zmeniť celú technológiu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Technické riešenie oblúka je estetické, nie je dôležité pre osvetlenie vozovky. Na kompletné sprevádzkovanie treba vymeniť časť osvetlenia uchyteného na mostnom oblúku, čo v súčasných klimatických pod­mienkach nie je možné. Súčasné technické riešenie by bolo vhodnejšie nahradiť iným s dlh­šou životnosťou, napríklad použitím led diód,“ povedal Kráľ.

SkryťVypnúť reklamu

Osvetlenie mosta, ktoré bolo inštalované pri jeho otvorení, malo určitú životnosť, ktorá sa už skončila, povedala Mária Račková z magistrátu. „Nové osvetlenie, ktorého životnosť bude 150-tisíc hodín, by stálo šesť miliónov korún. Financie naň zatiaľ nemáme,“ dodala.

Most Apollo otvorili v septembri 2005, hoci pôvodný termín bol máj. Mal stáť 3,6 miliardy korún, nakoniec si vyžiadal náklady 4,3 miliardy. Stavbu financovali zo štátneho rozpočtu, z úveru Európskej investičnej banky a z mestských peňazí.

Okrem samotnej stavby boli časové zdržania aj na rekonštrukciách križovatiek, ktoré na ňu nadväzovali. Spojazdnenie Prievozskej – Košickej – Sväto­plukovej sa odkladalo dvakrát. Križovatka mala byť hotová v októbri 2004, potom v novembri, otvorili ju až v decembri. Oneskorenie sa zdôvodňovalo nesúladom reálneho uloženia inžinierskych sietí s mapami.

SkryťVypnúť reklamu

Aj rekonštrukcia Miletičovej a jej križovatiek meškala o mesiac. Zdôvodnením bola neočakávaná nutná rekonštrukcia potrubia. Meškalo i rozšírenie Prístavnej ulice, ktorú otvorili na jeseň.

Technické riešenie oblúka je estetické, nie je dôležité pre osvetlenie vozovky.

Tomáš Kráľ, hovorca spoločnosti Siemens

Autor: lin

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Jeden stavbár, druhý mikrobiológ. Bratia zvalcovali trh
  2. Farba ju nezachráni. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina
  3. Objav prírodný ionťák, ktorý stojí za výkonom J. Slafkovského
  4. Union drží prvenstvo v dostupnosti zdravotnej starostlivosti
  5. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú
  6. Skládky nechceme, no moderných riešení sa obávame
  7. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v neznámom Bahrajne?
  8. Rozhovor: Slováci mohli žiť v Pacifiku. Štefánik im kúpil ostrov
  1. Objav prírodný ionťák, ktorý stojí za výkonom J. Slafkovského
  2. Union drží prvenstvo v dostupnosti zdravotnej starostlivosti
  3. Farba ju nezachráni. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina
  4. Skládky nechceme, no moderných riešení sa obávame
  5. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú
  6. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v neznámom Bahrajne?
  7. Jeden stavbár, druhý mikrobiológ. Bratia zvalcovali trh
  8. Rozhovor: Slováci mohli žiť v Pacifiku. Štefánik im kúpil ostrov
  1. Rozhovor: Slováci mohli žiť v Pacifiku. Štefánik im kúpil ostrov 18 651
  2. Skládky nechceme, no moderných riešení sa obávame 4 749
  3. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom 4 670
  4. Farba ju nezachráni. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina 4 451
  5. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v neznámom Bahrajne? 4 128
  6. Viacgeneračné rodiny: Slovenský recept na hádky? 3 671
  7. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú 3 081
  8. Osem destinácií, kam na last minute dovolenku v septembri 2 899
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Dušan Koniar: Puč na Slovensku 15 124
  2. Ivan Mlynár: Zábava Roberta Fica s riskovaním našich životov neberie konca. 15 062
  3. Radko Mačuha: "Maskovacie prvky" auta šéfa SIS 14 452
  4. Ján Šeďo: To dopravní inžinieri všetko posr**i ! 11 507
  5. Michal Porubän: Otvorený list vedeniu Slovenskej akadémie vied 9 825
  6. Blanka Ulaherová: Návrat po 46 rokoch 9 251
  7. Ján Valchár: Zaujímavé fakty okolo ruskej ropy. 9 019
  8. Ivan Mlynár: Je Šutaj Eštok úplný kretén ? Nie, je to génius. Ak to niekto nechápe, je to jeho problém. 7 335
  1. Radko Mačuha: Hory majú oči.
  2. Marcel Rebro: Fico v Pekingu: Európsky exot na Putinovej prehliadke
  3. Radko Mačuha: Podať si ruku s Putinom, nieje žiadne umenie.
  4. Marian Nanias: Jachtavý brat Lacko.
  5. Radko Mačuha: "Maskovacie prvky" auta šéfa SIS
  6. Věra Tepličková: Pali a jeho Bumblebee II. - jedno z možných objasnení
  7. Věra Tepličková: Pali a jeho Bumblebee
  8. Jiří Ščobák: Ako prísť o peniaze ľahko a rýchlo
SkryťZatvoriť reklamu