SME

Poslanci schválili koncepciu obnovy vozového parku DPB

BRATISLAVA 13. decembra (SITA) – Bratislavskí mestskí poslanci na dnešnom zasadnutí zastupiteľstva zobrali na vedomie návrh koncepcie obnovy vozového parku Dopravného podniku Bratislava (DPB) na roky ...

BRATISLAVA 13. decembra (SITA) – Bratislavskí mestskí poslanci na dnešnom zasadnutí zastupiteľstva zobrali na vedomie návrh koncepcie obnovy vozového parku Dopravného podniku Bratislava (DPB) na roky 2008 až 2011. Vedenie podniku predpokladá, že plánovanými krokmi sa mu podarí počas najbližších štyroch rokov, teda do roku 2011, obnoviť viac ako 80 percent vozového parku v prípade autobusov, približne 68 percent vozového parku v prípade trolejbusov a viac ako 85 percent električiek.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V prvom kroku uvažuje s nákupom 18-metrových kĺbových autobusov, ktorých súčasný technický stav je najkritickejší. Následne by mala prísť na rad kúpa 12-metrových sólo vozidiel. V prípade trolejbusov sa najprv uvažuje o generálnych opravách, taktiež o kúpe minimálne jedného duobusu ako záložného vozidla. Dopravný podnik plánuje vypísanie výberového konania na dodávateľa vozidiel, uprednostňovať by sa pritom mali veľkokapacitné kĺbové vozidlá. V prípade električiek bude podľa vedenia podniku proces obnovy najkomplikovanejší, keďže ceny nových vozidiel sa pohybujú na úrovni niekoľko desiatok miliónov korún. DPB preto plánuje predovšetkým generálne opravy, ktoré by mali predĺžiť životnosť vozidiel rádovo o 15 až 20 rokov. Týka sa to najmä električiek typov K2. Na obnovu celého vozového parku chce DPB získať peniaze z úspor po reštrukturalizácii podniku.

SkryťVypnúť reklamu

V koncepcii sa taktiež uvádza, že v budúcnosti bude potrebné prehodnotenie poskytovania celoplošných zliav. V rámci Bratislavskej integrovanej dopravy je vraj potrebné začať diskutovať o spolufinancovaní zliav pre obyvateľov okolitých okresov zo strany VÚC, obcí a miest v regióne. DPB taktiež navrhuje oslobodenie od platenia spotrebnej dane z palív a uhľovodíkov, respektíve hľadanie inej formy dotácie, z ktorej by boli financované napríklad zľavy pre študentov vysokých škôl. Rovnako je vraj potrebné vyhodnotiť poskytovanie bezplatného cestovania vybraným skupinám obyvateľstva počas dopravnej špičky.

Ďalším zdrojom financovania by mala byť úprava cien za prepravu MHD. V súčasnosti sa predpokladá, že úprava by mohla byť aktuálna v troj- až štvorročných cykloch.

SkryťVypnúť reklamu

Dopravný podnik Bratislava

Zastávka električky po ukončení rekonštrukcie električkovej trate a jej okolia na Americkom námestí 14. decembra 2020.

Z Južného mesta premáva okružnou trasou, za zastávkou Blumentál cez Vazovovu.


TASR
Cabriobus prechádza cez Železnú studničku.

Týždeň mobility sa uskutoční od 16. do 22. septembra.


TASR 1

Investíciu financuje bratislavský mestský dopravca z úveru.


TASR 12
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Firma z Nitry robí miliónové projekty pre Teslu či TikTok
  2. Spoločnosť EY Slovensko vyhlásila jubilejný 20.ročník súťaže EY
  3. IMPERIAL Gold… viac ako zlato...
  4. Čakala voľnosť, prišla prázdnota. Ako ženy zvládajú odchod detí?
  5. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  6. Andrej Viceník, VÚB: Samosprávy potrebujú partnera, nielen banku
  7. Keď sa z brigády stane kariéra
  8. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky
  1. Po oslavách storočnice sa košický maratón pozerá do budúcnosti
  2. TIPOS pokračuje v spolupráci s Bratislavou
  3. IMPERIAL Gold… viac ako zlato...
  4. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  5. Čakala voľnosť, prišla prázdnota. Ako ženy zvládajú odchod detí?
  6. Firma z Nitry robí miliónové projekty pre Teslu či TikTok
  7. Rezidencia Rúrky: Prvý bytový dom skolaudovali, ďalší už stavajú
  8. Andrej Viceník, VÚB: Samosprávy potrebujú partnera, nielen banku
  1. Čakala voľnosť, prišla prázdnota. Ako ženy zvládajú odchod detí? 7 195
  2. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood 3 638
  3. Známy operátor opäť prekvapuje: Prináša internet 2500 Mbit/s 3 095
  4. Keď sa z brigády stane kariéra 2 110
  5. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky 1 851
  6. Hodnotenie profesionála: Dovolenka v Katare plnom kontrastov 1 826
  7. Bez nich by elektrina netiekla. 1 727
  8. Jesenné MUST-TRY dobroty, ktoré potešia vaše chuťové poháriky 1 337
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Kušnír: Prečo D2 každé ráno kolabuje
  2. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  3. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  4. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  5. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  6. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  7. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  8. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  1. Ivan Čáni: Súdruh Fico, ďakujem! Vďaka vám nezomriem sprostý ani naivný. 15 907
  2. Peter Franek: Zlá správa pre Uhríka s Mazurekom. 14 939
  3. Rado Surovka: Kto zožral Ficovu návnadu ? 13 725
  4. Radko Mačuha: Muž, ktorý nehajloval. 12 436
  5. Martin Ondráš: Zákon čo legalizuje podvod? Alebo ako Slovensko stratí kontrolu nad pôdou 11 298
  6. Daniel Guľaš: Všetko dobré, Ľuboš. 9 986
  7. Otilia Horrocks: Keď Monika Beňová moralizuje z miesta pre ZŤP 9 338
  8. Ivan Čáni: Kolaborant a vlastizradca Blaha sa už aj strihá kvôli Rusom. 7 278
  1. Věra Tepličková: Viac šťastia ako rozumu
  2. Marian Nanias: Problémy na maďarskej jadrovej elektrárni Paks II.
  3. Marian Nanias: Nezvyčajná jadrová investícia – Maďarská JE Paks II.
  4. Anna Brawne: Džemy, hady, nebojte sa, dobre bude!
  5. Radko Mačuha: Muž, ktorý nehajloval.
  6. Marian Nanias: Problémy na tureckej JE Akkuyu.
  7. Radko Mačuha: Začnú nás stíhať za porušovanie národnej identity?
  8. Radko Mačuha: Už aj Verejné záchody chráni Ústava Slovenskej Republiky.
SkryťZatvoriť reklamu