SME

Linka potrebuje licenciu

Bratislavský dopravný podnik chce zriadiť linku do Rakúska. Dopravný podnik však musí rozšíriť svoju činnosť o pravidelnú medzinárodnú dopravu.

Mesto sa pripravuje na zriadenie linky MHD do Rakúska.

Zastupiteľstvo schválilo, že dopravný podnik môže rozšíriť predmet svojej činnosti o pravidelnú autobusovú dopravu. Táto zmena je podmienkou získania licencie od spolkovej krajiny Dolné Rakúsko. Doteraz mal podnik povolenie na nepravidelnú medzinárodnú dopravu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Autobusová linka do Wolf­stahlu a Hainburgu by sa mala spustiť hneď po vstupe Slovenska do Schengenu, teda 21. decembra. Predseda predstavenstva dopravného podniku Branislav Zahradník povedal, že Bratislava je na spustenie linky pripravená.

SkryťVypnúť reklamu

Jazdiť tu budú krátke autobusy značky SOR, ktoré dnes vidno na linke do Devína. Ich výhodou je, že sa na nich dajú pohodlne prevážať bicykle. Očakáva sa totiž, že linku budú zo slovenskej strany využívať najmä cyklisti, ktorí dnes do Hainburgu chodievajú na výlety, kým z Rakúska ňou budú jazdiť ľudia za nákupmi.

Lístky nebudú dotované

Stále je otvorená cena lístka – naša strana navrhuje 1,2 eura, rakúska 4,4 eura, čo je podľa niektorých poslancov pre Slovákov veľa. Obe strany sa musia dohodnúť.

„Nedali by sa peniaze vložené do tohto projektu využiť radšej na riešenie dopravy v Bratislave?“ spýtala sa poslankyňa Ľudmila Farkašovská. „Chcete, aby sa bežné cestovné zvýšilo na 44 korún?“ odpovedal Cílek. Podľa neho dnes dopravný podnik dotuje 60 percent ceny bežných cestovných lístkov, čo nebude prípad linky do Hainburgu.

SkryťVypnúť reklamu

„Táto služba bude nad rámec výkonu vo verejnom záujme,“ pridal sa Zahradník. Reagoval tým na kritiku, že dopravný podnik nedokáže obslúžiť potrebu verejnej dopravy v meste a chystá sa premávať do zahraničia. „Projekt ani nezaťaží mestský rozpočet – zrealizujeme ho v rámci dnešnej kapacity,“ dodal Zahradník.

Nechcú konkurovať

Hovorilo sa aj o konkurencii slovenského dopravcu Slovak Lines. Ten podľa hovorkyne Evy Vozárovej prevádzkuje pravidelnú linku do Viedne, ktorá zastavuje aj vo Wolfstahli a v Hainburgu. „Rozdiel oproti MHD je v tom, že tam si treba lístok rezervovať,“ povedal Zahradník. Vozárová však hovorí, že lístky si možno kúpiť aj priamo u vodiča.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Hanba bokom, je čas tancovať. Tieto karnevaly Európy treba zažiť
  2. Technológiám z Nitry dôveruje Tesla aj TikTok.
  3. Máš jedno euro navyše? Pripoj sa do potravinovej zbierky
  4. S appkou Fumbi zvládneš do krypta investovať do pol hodiny
  5. Ako zohnať lístok na biznis event roka s Waynom Gretzkym
  6. Hudba, ktorá rozžiari váš event: Stavte na Abba show
  7. Slovenská značka získala Obal roka 2025
  8. Rýchla právna pomoc šetrí čas, nervy aj peniaze
  1. Hanba bokom, je čas tancovať. Tieto karnevaly Európy treba zažiť
  2. Technológiám z Nitry dôveruje Tesla aj TikTok.
  3. Máš jedno euro navyše? Pripoj sa do potravinovej zbierky
  4. Ako zohnať lístok na biznis event roka s Waynom Gretzkym
  5. S appkou Fumbi zvládneš do krypta investovať do pol hodiny
  6. Rýchla právna pomoc šetrí čas, nervy aj peniaze
  7. Slovenská značka získala Obal roka 2025
  8. Hudba, ktorá rozžiari váš event: Stavte na Abba show
  1. Ak máte ťažkosti s trávením, aj toto môže byť príčina 8 646
  2. Ako zohnať lístok na biznis event roka s Waynom Gretzkym 4 405
  3. Prečo sa Kallo opäť rozhodol pre franšízu Kinekusu 4 016
  4. Bratislava sa rozlietala. Karibik aj Ázia sú ešte dostupnejšie 3 984
  5. Technológiám z Nitry dôveruje Tesla aj TikTok. 3 401
  6. Hanba bokom, je čas tancovať. Tieto karnevaly Európy treba zažiť 3 145
  7. Je rozhodnuté. Ceny FéliX brali džemy, hoteliéri aj technológie 2 945
  8. Slovenská značka získala Obal roka 2025 2 465
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Kušnír: Prečo D2 každé ráno kolabuje
  2. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  3. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  4. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  5. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  6. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  7. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  8. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  1. Rastislav Puchala: Konečne dobrá správa o slovenskej ekonomike a spoločnosti vôbec 34 397
  2. Ivan Čáni: „Matovič, Lipšic a Naď už dávno mali sedieť v base.“ 19 554
  3. Jozef Černek: André Rieu – muž, umelec, megaloman, otec. Kráľ gýču. Alebo človek, ktorý spravil vážnu hudbu zábavnou. 14 680
  4. Martin Fronk: Slovenský "Mordor": Podzemný labyrint plný vína, bosoriek a atómových krytov, o ktorom vedel len málokto 11 372
  5. Anna Brawne: Drahý Peter, v každej normálnej krajine, by ste vy, tým vedcom, nemohli robiť ani vrátnika! 11 124
  6. Jozef Maťaše: Toto si Martin Benka nezaslúži! 8 121
  7. Ivan Čáni: Súdruh Blaha nie je rozhodne žiadne neviniatko, ale toto si ani on nezaslúži. 6 697
  8. Ján Valchár: Niet dňa bez rafinérie (alebo Pray for Hatatitla!) 6 307
  1. Radko Mačuha: Viete čo má spoločné Róbert Fico a Benito Mussolini?
  2. Věra Tepličková: Podobnosť čisto náhodná alebo Čo sa ti to deje, národ slovenský?
  3. Anna Brawne: Drahý Peter, v každej normálnej krajine, by ste vy, tým vedcom, nemohli robiť ani vrátnika!
  4. Věra Tepličková: Otvárajte kasíno, Huliak nie je diliiino
  5. Radko Mačuha: Ficove vlastenectvo je ako riedené mlieko.
  6. Karol Galek: Kto nič nerobí nič nepokazí - heslo ministerky Sakovej nás stálo miliardy
  7. Monika Nagyova: V lete som ešte nevedela, či som feministka
  8. Radko Mačuha: "Najväčšia hrozba pre EU nieje Rusko".
SkryťZatvoriť reklamu