SME

Už je podpísaná dohoda o spolupráci v doprave

BRATISLAVA 26. júna (SITA) - Všetky dotknuté strany už podpísali Dohodu o spolupráci v rámci Bratislavskej integrovanej dopravy (BID). Účastníkmi bol na jednej strane koordinátor prípravy BID - spoločnosť ...

BRATISLAVA 26. júna (SITA) - Všetky dotknuté strany už podpísali Dohodu o spolupráci v rámci Bratislavskej integrovanej dopravy (BID). Účastníkmi bol na jednej strane koordinátor prípravy BID - spoločnosť Bratislavská integrovaná doprava, ktorá zastupovala záujmy svojich zakladateľov Bratislavského samosprávneho kraja a Hlavného mesta SR Bratislava. Na druhej strane to boli rozhodujúci dopravcovia na území regiónu, ktorí budú vykonávať verejnú dopravu v bratislavskom regióne a na území mesta. Ide o Dopravný podnik Bratislava, Slovak Lines, Železničnú spoločnosť Slovensko a Železnice Slovenskej republiky. Ako agentúru SITA informovala hovorkyňa Magistrátu Bratislavy Eva Chudinová, zmluva vytvára základné predpoklady pre spoluprácu všetkých subjektov pri realizácii Bratislavskej integrovanej dopravy, ktorej prvá etapa by sa mala začať v marci 2008.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Základným cieľom BID je snaha vytvoriť taký systém, ktorý zatraktívni verejnú hromadnú dopravu v konkurencii s individuálnou automobilovou dopravou, trvalo ho rozvíjať a skvalitňovať so snahou zvyšovať podiel verejnej hromadnej dopravy osôb. Realizáciou integrovanej dopravy prepravcovia získajú ucelený dopravný priestor, ktorý umožňuje systémové dopravné riešenie s dlhodobým výhľadom. Objednávatelia dopravy tak budú hospodárnejšie vynakladať verejné finančné prostriedky pri zabezpečovaní dopravy na území mesta a kraja, skvalitňovať dopravnú obslužnosť územia, ochraňovať životné prostredie a zároveň tlmiť nároky na rozširovanie dopravnej siete.

Základným princípom BID je účelná integrácia dopravných systémov jednotlivých dopravcov a vytvorenie spoločnej dopravnej ponuky pre cestujúcich na území regiónu, uplatnenie výhod jednotnej tarify, prepravných podmienok a spoločného cestovného dokladu. Zámerom je formou integrovanej dopravy uspokojiť maximum prepravných potrieb cestujúcich v regióne pri efektívnom vynakladaní finančných prostriedkov celého systému BID, ale aj zavedenie, prevádzka, riadenie, správa a rozvoj.

SkryťVypnúť reklamu

Systém integrovanej dopravy sa začal v Bratislave uskutočňovať experimentálne v roku 2000 na overenie integrácie osobnej dopravy medzi mestskou hromadnou dopravou a železničnou dopravou. Počas experimentu mohli cestujúci s celosieťovým predplatným cestovným lístkom na mestskú hromadnú dopravu doplneným o kupón na integrovanú dopravu cestovať na území mesta vo všetkých osobných a zrýchlených vlakoch Železníc Slovenskej republiky a Železničnej spoločnosti Slovensko. Experiment ukázal, že integrácia dopravy je vhodný spôsob, ako zlepšiť prepravnú ponuku vo veľkých mestách a priľahlých regiónoch. Preukázal záujem a schopnosť dopravcov podieľať sa na integrácii dopravy a investovať do nej s cieľom zvýšiť počet cestujúcich a tým aj tržieb. Zároveň experiment ukázal, že cestujúci si postupne nájdu taký spôsob prepravy, ktorý im najlepšie vyhovuje a sú ochotní integrovanú dopravu využívať.

SkryťVypnúť reklamu

Výsledky experimentu presvedčili jednotlivé subjekty integrovanej dopravy, aby experiment neukončili, ale aby prešiel do trvalej prevádzky s rozšírenou ponukou pre cestujúcich. Ďalší rozvoj integrovanej dopravy, vzhľadom na jej využívanie predovšetkým nebratislavským obyvateľstvom, bolo možné zabezpečovať len v spolupráci s Bratislavským samosprávnym krajom a jednotlivými dopravcami. Koncepciu Bratislavskej integrovanej dopravy v apríli schválili zastupiteľstvá BSK a Hlavného mesta SR Bratislavy.


SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Na internáte skladali počítače pre spolužiakov. Dnes majú veľké showroomy aj hotel
  2. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia
  3. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  4. Andrej Viceník, VÚB: Samosprávy potrebujú partnera, nielen banku
  5. Keď sa z brigády stane kariéra
  6. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky
  7. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood
  8. Jesenný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  1. Cédečka sa predávali ako teplé rožky. Prežili, lebo predvídajú.
  2. Po oslavách storočnice sa košický maratón pozerá do budúcnosti
  3. TIPOS pokračuje v spolupráci s Bratislavou
  4. IMPERIAL Gold… viac ako zlato...
  5. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia
  6. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  7. Firma z Nitry robí miliónové projekty pre Teslu či TikTok
  8. Rezidencia Rúrky: Prvý bytový dom skolaudovali, ďalší už stavajú
  1. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia 8 702
  2. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood 4 018
  3. Keď sa z brigády stane kariéra 3 990
  4. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky 2 189
  5. Známy operátor opäť prekvapuje: Prináša internet 2500 Mbit/s 1 771
  6. Fanúšikov dostanú na zápas 5 minút pred výkopom 1 406
  7. Firma z Nitry robí miliónové projekty pre Teslu či TikTok 1 325
  8. Po oslavách storočnice sa košický maratón pozerá do budúcnosti 1 305
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Kušnír: Prečo D2 každé ráno kolabuje
  2. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  3. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  4. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  5. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  6. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  7. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  8. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  1. Peter Franek: Zlá správa pre Uhríka s Mazurekom. 17 207
  2. Ivan Čáni: Súdruh Fico, ďakujem! Vďaka vám nezomriem sprostý ani naivný. 16 204
  3. Rado Surovka: Kto zožral Ficovu návnadu ? 14 049
  4. Radko Mačuha: Muž, ktorý nehajloval. 13 369
  5. Jan Dermek: 26.9. - Sviatok svätého Farizeja 11 657
  6. Monika Albertiová: Konsolidácia? Ľudia nemajú čo žrať, a Kuffa? Ide sa na gardistov hrať! 8 507
  7. Otilia Horrocks: Keď Monika Beňová moralizuje z miesta pre ZŤP 8 355
  8. Martin Ondráš: Zákon čo legalizuje podvod? Alebo ako Slovensko stratí kontrolu nad pôdou 7 142
  1. Dušan Koniar: Kam by chcel, tam ho nepozvú. Kam áno, tam nejde
  2. Věra Tepličková: Tam, kde ide o korytá, budúcnosť je neurčitá
  3. Dušan Koniar: Predčasniatka, kávičkári ako ja (Kávička na malíčka 2025)
  4. Marian Nanias: Dopláca Slovensko na členstvo v EÚ, alebo získava?
  5. Věra Tepličková: Viac šťastia ako rozumu
  6. Marian Nanias: Problémy na maďarskej jadrovej elektrárni Paks II.
  7. Marian Nanias: Nezvyčajná jadrová investícia – Maďarská JE Paks II.
  8. Anna Brawne: Džemy, hady, nebojte sa, dobre bude!
SkryťZatvoriť reklamu