SME

Stav filiálky sa ešte roky nezlepší

Železnice sľubujú, že projekt stanice filiálka projektanti zladia aj s predstavou Nového Mesta.

Priestor medzi Istropolisom a Račianskou ulicou, známy ako filiálka, roky chátra. Vlastníkom sú Železnice SR a plánujú tu jednu zo staníc novej trate TEN-T.Priestor medzi Istropolisom a Račianskou ulicou, známy ako filiálka, roky chátra. Vlastníkom sú Železnice SR a plánujú tu jednu zo staníc novej trate TEN-T. (Zdroj: SME - PETER ŽÁKOVIČ)

Priestor medzi Istropolisom a Račianskou ulicou, známy ako filiálka, roky chátra. Vlastníkom sú Železnice SR a plánujú tu jednu zo staníc novej trate TEN-T. Dokumentácia k celému projektu bude podľa hovorkyne železníc Martiny Pavlíkovej hotová najskôr v roku 2008, prvá etapa realizácie sa má začať o dva roky neskôr. Dovtedy sa ani stav tejto chátrajúcej lokality, kde sa v januári zrútil jeden z múrov, nezmení. „Vo výberovom konaní sme v novembri vybrali firmu, ktorá projekt spracúva. Filiálka je jeho súčasťou. V rámci prípravy projektanti rokujú so zainteresovanými stranami, napríklad s mestom či s mestskými časťami,“ povedala hovorkyňa Pavlíková.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

S pôvodným plánom železníc stavať na filiálke kľúčovú železničnú stanicu nesúhlasila mestská časť Nové Mesto, ktorá by v tejto lokalite chcela bytové domy, parkoviská, zeleň a služby. Podľa hovorkyne projektanti zohľadnia aj pripomienky mest­skej časti. Faktom je, že podľa aktuálnych plánov železníc bude stanica filiálka podzemná, takže na povrchu sa dá uvažovať aj o zeleni, parkovisku či určitom type výstavby.

„Projekt musí vyhovovať technicky, technologicky aj dopravne. Má zlepšiť prímestskú aj mestskú dopravnú situáciu, aj prepojenie Bratislavy a Európy,“ povedala Pavlíková.

Železničná trať TEN-T bude súčasťou prepojenia miest na trase Paríž, Viedeň, Bratislava a v rámci mesta spojí stanice predmestie, filiálka a Petržalka. Projekt vypracúva skupina dodávateľov Dopravoprojekt a Infraprojekt, na tento účel vytvorili s. r. o. DI Koridor. Bude stáť 940,5 milióna korún, 50 percent financií bude z fondu Európskej únie a ďalších 50 percent zo štátneho rozpočtu.

SkryťVypnúť reklamu

Trať bude viesť pod zemou v úrovni asi 16 – 20 metrov. Dĺžka tunela v rámci Bratislavy bude šesť kilometrov a bude mať štyri zastávky: dve existujúce – pred­mestie, filiálka a dve nové – na Páričkovej ulici a Dostojevského rade.

Tunel by sa mal začínať na predmestí a von vychádzať za Einsteinovou ulicou. Tu sa napojí na existujúcu železničnú trať, ktorá pokračuje k stanici Petržalka a do Viedne. Vlaky by mali na tejto trase premávať každých dvadsať minút. Tunel povedie aj popod Dunaj a o jeho zladení s traťou rýchloelektričky, ktorú plánuje mesto, projektanti rokujú s magistrátom.

Autor: japa

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  2. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu
  3. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  4. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike?
  5. Dobrovoľníci, prihláste sa na Týždeň dobrovoľníctva
  6. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu?
  7. Green Corner: zelené bývanie blízko centra s prvou splátkou 10 %
  8. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky
  1. Jednoduché farebné premeny do bytu aj záhrady
  2. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii
  3. Zlatý sen vo vzduchu
  4. Sapara a Nagy povzbudzovali malých futbalistov a futbalistky
  5. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  6. Pozvánka, ktorá sa neodmieta: oslávte 25 rokov s Kauflandom
  7. Kaufland oslavuje 25 rokov a tvorí pilier slovenskej ekonomiky
  8. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia
  1. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike? 7 905
  2. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky 5 448
  3. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 5 435
  4. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu? 5 339
  5. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 3 287
  6. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 2 895
  7. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 2 526
  8. Slováci posielajú na MS mladíkov. Kedy hrajú a kde ich sledovať? 2 216
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračné foto.

Našli sme päť obcí, kde počet obyvateľov pred voľbami stúpal.


1
Boris Zala

V čom tkvie optimizmus Borisa Zalu ohľadne vývoja v Amerike?


9
Europoslankyňa Ľubica Karvašová.

Čerpanie peňazí preveríme, hovorí Lucia Yar.


3
Peter Schutz

Legislatívne predpisovať národu čo môže a čo nemôže je krajnosť.


14
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Ivan Čáni: 9. máj 2025 – najhanebneší deň v dejinách Slovenska. 38 410
  2. Ivan Mlynár: Odpoveď Michalovi Šimečkovi na otázku, ktorú o Ficovi zrejme nikdy nepoloží 23 893
  3. Radko Mačuha: Šimečka má niečo, čo už Fico nikdy nebude mať? 20 545
  4. Vlado Jakubkovič: Vypískaný mr. Rudo a prezident mieru. 14 449
  5. Teodor Pasternák: NAY už nie je „naj“ 12 433
  6. Ján Chomík: Liek na nespavosť 8 030
  7. Rastislav Puchala: Výzva od Ficina prijatá 7 972
  8. Ján Kukulský: Fiktívny otvorený list Roberta Fika, ktorý zaznel dňa 4.4.2025 na proteste v Bardejove 5 802
  1. Věra Tepličková: Cesta slovenského Sizyfa do Moskvy alebo Nie je pre cholerika nič horšie, ako nemať možnosť ísť vyššie
  2. Roman Kebísek: Oslobodzujúci efekt Gauguinovej „lekcie maľovania“ na veko drevenej krabice
  3. Anna Brawne: Pridrahý Robert, najlepšia trasa z "Matičky Rusi" by bola cez Bermudy
  4. Marcel Rebro: Fico má strach z Ukrajiny, preto sa klania Putinovi
  5. Radko Mačuha: Fico ide na oslavu začiatku 3 svetovej vojny.
  6. Tupou Ceruzou: Dobre bude
  7. Post Bellum SK: Hlasy pamätníkov: Nedopusťme návrat vojny!
  8. Radko Mačuha: Hanba, uniklo ďalšie video Šimečkovej ženy.
SkryťZatvoriť reklamu