SME

Ftáčnik nechce polozapustený nosný dopravný systém

BRATISLAVA 9. apríla (SITA) - Starosta bratislavskej Petržalky Milan Ftáčnik razantne odmieta polozapustený variant nosného dopravného systému. Mestská časť preto zvažuje iba zvyšné tri varianty tohto ...

BRATISLAVA 9. apríla (SITA) - Starosta bratislavskej Petržalky Milan Ftáčnik razantne odmieta polozapustený variant nosného dopravného systému. Mestská časť preto zvažuje iba zvyšné tri varianty tohto pripravovaného systému, teda podzemný, nadzemný a povrchový. "Polozapustený variant znamená, že polovičku dráhy máte zapustenú v zemi a nad tým máte koridor, ktorý musíte prekročiť nadchodom, takúto skúsenosť máme na Einsteinovej s diaľnicou. Myslím si, že ďalšie rozdelenie Petržalky nie je v prospech Petržalky a vyjadrili to aj poslanci v našich prioritách, kde povedali, že systém má spájať Petržalku do jedného celku a nie ju rozdeľovať," uviedol pre agentúru SITA starosta Milan Ftáčnik. Zdôraznil však, že definitívny názor ešte nepovedalo ani mesto, ani samotná mestská časť, pričom rozhodujúce slovo v tomto prípade bude mať práve mesto ako garant a investor mestskej hromadnej dopravy. "Pokiaľ by sme mali názor, že to, čo sa pripravuje na meste, je v zásadnom rozpore s našim uvažovaním, určite ho budeme prezentovať. Inak by sme chceli postupovať v súčinnosti s mestským magistrátom a s mestským zastupiteľstvom," konštatoval Ftáčnik.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Petržalský starosta spolu s miestnymi poslancami zároveň privítali aj nedávno podpísané memorandum o spolupráci mesta, Železníc SR a ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií. Už aj v samotných prijatých prioritách petržalskej samosprávy na štyri roky miestni poslanci podporili toto smerovanie a vyjadrili spokojnosť nad spojením úsilia pri budovaní nosného dopravného systému. Ftáčnik taktiež vyjadril snahu pomáhať pri hľadaní riešenia, ktorým by sa vyriešila aj otázka hluku. "Systém by mal byť prispôsobený prostrediu, v ktorom bude. Budeme hľadať riešenie, aby sme našli také koľajové súpravy, ktoré produkujú minimálny hluk. Budeme sa to snažiť ovplyvniť tak, aby sme chránili verejný záujem, to znamená, na jednej strane zabezpečiť dopravu, ale na druhej strane to riešiť spôsobom, ktorý zodpovedá 21. storočiu," dodal starosta.

SkryťVypnúť reklamu

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Firma z Nitry robí miliónové projekty pre Teslu či TikTok
  2. Spoločnosť EY Slovensko vyhlásila jubilejný 20.ročník súťaže EY
  3. IMPERIAL Gold… viac ako zlato...
  4. Deti odišli, byt stíchol. Prečo mnohé ženy necítia slobodu?
  5. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  6. Andrej Viceník, VÚB: Samosprávy potrebujú partnera, nielen banku
  7. Keď sa z brigády stane kariéra
  8. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky
  1. TIPOS pokračuje v spolupráci s Bratislavou
  2. IMPERIAL Gold… viac ako zlato...
  3. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  4. Deti odišli, byt stíchol. Prečo mnohé ženy necítia slobodu?
  5. Firma z Nitry robí miliónové projekty pre Teslu či TikTok
  6. Rezidencia Rúrky: Prvý bytový dom skolaudovali, ďalší už stavajú
  7. Andrej Viceník, VÚB: Samosprávy potrebujú partnera, nielen banku
  8. Pulzari ukazuje, prečo algoritmy milujú dobrú kreatívu
  1. J&T GRANT Jeden Team umožní trénovať až 15 000 deťom ročne 3 994
  2. Známy operátor opäť prekvapuje: Prináša internet 2500 Mbit/s 3 636
  3. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood 3 622
  4. Deti odišli, byt stíchol. Prečo mnohé ženy necítia slobodu? 3 440
  5. Hodnotenie profesionála: Dovolenka v Katare plnom kontrastov 2 307
  6. Bez nich by elektrina netiekla. 1 722
  7. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky 1 656
  8. Jesenné MUST-TRY dobroty, ktoré potešia vaše chuťové poháriky 1 332
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Kušnír: Prečo D2 každé ráno kolabuje
  2. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  3. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  4. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  5. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  6. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  7. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  8. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  1. Ivan Čáni: Súdruh Fico, ďakujem! Vďaka vám nezomriem sprostý ani naivný. 15 720
  2. Peter Franek: Zlá správa pre Uhríka s Mazurekom. 13 700
  3. Rado Surovka: Kto zožral Ficovu návnadu ? 13 538
  4. Radko Mačuha: Muž, ktorý nehajloval. 11 734
  5. Martin Ondráš: Zákon čo legalizuje podvod? Alebo ako Slovensko stratí kontrolu nad pôdou 10 847
  6. Ivan Čáni: Kolaborant a vlastizradca Blaha sa už aj strihá kvôli Rusom. 9 975
  7. Daniel Guľaš: Všetko dobré, Ľuboš. 9 950
  8. Otilia Horrocks: Keď Monika Beňová moralizuje z miesta pre ZŤP 9 214
  1. Věra Tepličková: Viac šťastia ako rozumu
  2. Marian Nanias: Problémy na maďarskej jadrovej elektrárni Paks II.
  3. Marian Nanias: Nezvyčajná jadrová investícia – Maďarská JE Paks II.
  4. Anna Brawne: Džemy, hady, nebojte sa, dobre bude!
  5. Radko Mačuha: Muž, ktorý nehajloval.
  6. Marian Nanias: Problémy na tureckej JE Akkuyu.
  7. Radko Mačuha: Začnú nás stíhať za porušovanie národnej identity?
  8. Radko Mačuha: Už aj Verejné záchody chráni Ústava Slovenskej Republiky.
SkryťZatvoriť reklamu