SME

Lanovka prešla zaťažkávacou skúškou

Zaťažkávacia skúška, ktorá prebehla na zrekonštruovanej kolibskej lanovke, bola úspešná. Povedala to včera Valéria Reháčková, hovorkyňa mestskej časti Nové Mesto. Na vyskúšanie pevnosti konštrukcie sa použili namiesto sedačiek pivné sudy naplnené vodou.

Motor lanovky sa prvý raz spustil v pondelok. "Teraz sa skúša obehové lano," povedala Reháčková. Lano musí byť v nepretržitej prevádzke 60 hodín, potom so sedačkami 80 hodín. Turisti by mali byť preto v týchto dňoch v blízkosti lanovej dráhy opatrní. Potom treba ešte urobiť drobné práce a ďalšie skúšky.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Na informácii, že lanovku by mali oficiálne spustiť okolo prvého augusta, sa podľa Reháčkovej nič nemení. Vstupenka na 12-minútovú jednosmernú jazdu bude stáť 60 korún, obojsmerná jazda bude za 90 korún. Predtým, ako bude môcť prevážať ľudí, však musí lanovka získať povolenie Štátneho dráhového úradu. Na to musí mať cestovný poriadok, cenník a dokumenty týkajúce sa bezpečnosti a hygieny. Ďalej musí zabezpečiť pracovníka s osvedčením na prevádzku lanovky, registračné pokladnice, vysielačky, výstražné tabule a ďalšie vybavenie.

SkryťVypnúť reklamu

Lanovku rekonštruujú od začiatku roka. Práce robia ľudia z bývalej Transporty Chrudim, ktorá kedysi lanovku stavala. Prevádzkovateľom bude Eko-podnik verejnoprospešných služieb pri miestnom úrade Nové Mesto. Lanovka bude mať 54 dvojsedačiek ako kedysi. Rekonštrukciou už prešli stanice, sú opravené sociálne zariadenia, zdroj úžitkovej vody, žumpa, bude aj večerné osvetlenie a kamerový systém.

Obľúbená lanovka premávala medzi Železnou studienkou a Kamzíkom v rokoch 1972 až 1990. Potom chátrala. Mesto ju aj s pozemkami odkúpilo od súkromného majiteľa v januári za 19,5 milióna korún a dalo ich do správy Novému Mestu. To investovalo do repasie 25 miliónov korún. Investície sa podľa samosprávy nevrátia, ale náklady na prevádzku by mali byť kryté vstupným. Do konca roka by mala prevádzka atrakcie stáť dva milióny korún, vrátane miezd.

SkryťVypnúť reklamu

Zatiaľ nie je jasné, čo bude s rozpadnutou budovou bývalej reštaurácie Snežienka pri dolnej stanici lanovky. Mestská časť plánuje jej obnovu, ale hľadá na to investora. Problémom je chýbajúci prívod plynu a nevyhovujúci prívod vody. (lin)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia
  2. Ponúkali vlastné bývanie, dnes majú v Tatrách úspešné hotely
  3. Budvar stavia na tradícii a darí sa mu lepšie ako kedykoľvek
  4. Signature vône podľa osobnosti
  5. Prečo milionári nevypínajú ani na vrchole?
  6. Víťaz diváckej ceny MFF Cinematik Piešťany
  7. Gebrüder Weiss spúšťa novú linku priamo z Prahy do Španielska
  8. Hodnotenie profesionála: Neďaleko Hurghady sú „egyptské Benátky“
  1. Signature vône podľa osobnosti
  2. Budvar stavia na tradícii a darí sa mu lepšie ako kedykoľvek
  3. Prečo milionári nevypínajú ani na vrchole?
  4. Ponúkali vlastné bývanie, dnes majú v Tatrách úspešné hotely
  5. Víťaz diváckej ceny MFF Cinematik Piešťany
  6. Gebrüder Weiss spúšťa novú linku priamo z Prahy do Španielska
  7. V Malackách vybudovali čajové impérium
  8. Hodnotenie profesionála: Neďaleko Hurghady sú „egyptské Benátky“
  1. Prekvapenie na čele. Sem budú Slováci cestovať v roku 2026 13 497
  2. Slováci vytvorili mlieko, ktoré nemá obdobu v celej Európe 10 684
  3. Hodnotenie profesionála: Neďaleko Hurghady sú „egyptské Benátky“ 5 935
  4. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia 5 878
  5. Toto bude cestovateľský hit roka 2026 4 575
  6. Plaza View v Dúbravke štartuje predpredaj bytov s výhľadom 4 502
  7. Takáto Čína sa bude páčiť aj Slovákom 4 318
  8. Chcete investovať? Začína sa predaj dlhopisov pre Istropolis 3 744
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Kušnír: Prečo D2 každé ráno kolabuje
  2. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  3. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  4. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  5. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  6. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  7. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  8. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  1. Martin Sukupčák: Otvorený list ministrovi Blanárovi 22 567
  2. Radko Mačuha: Nepríjemná správa pre Fica a Uhríka. 14 513
  3. Radko Mačuha: Takto sa to robí, do Šimečkovej matere. 13 814
  4. Vladimír Zervan: Ficov úpadok 13 348
  5. Ivan Mlynár: Pán Peter Tkačenko, na samozvaného šerifa sa hráte vy a nie Štefan Hamran. 10 281
  6. Elena Antalová: Zvyšok života si nepokazím 8 608
  7. Radko Mačuha: Rusko má všetky predpoklady na dobytie Ukrajiny. 7 516
  8. Ivan Mlynár: Čurillovci sú v domácom väzení, pretože Ficovi a Šutaj Eštokovi nejde matematika. 6 729
  1. Tupou Ceruzou: Konsolidácia na salaši
  2. Radko Mačuha: Takto sa to robí, do Šimečkovej matere.
  3. Věra Tepličková: Malí živnostníci = veľkí daromníci
  4. Věra Tepličková: Ajejeje, niečo sa dejejeje
  5. Dušan Koniar: Svet podľa Fica: velebiť Dubčeka a konať ako Biľak
  6. Tupou Ceruzou: Konsolidácia
  7. Marian Nanias: Nový jadrový energoblok pre Slovensko?
  8. Marcel Rebro: Fuminori Tsuchiko odkazuje: Arigato! Za 24 hodín máme financie na 5000 porcií
SkryťZatvoriť reklamu