SME

Na zrekonštruovanej Dúbravsko-Karloveskej radiále postupne dokončujú nástupištia

Spusteniu električkovej dopravy až do Dúbravky bráni spor o vstup na pozemky.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: SITA)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

BRATISLAVA. Na zrekonštruovanej električkovej trati v bratislavských mestských častiach Karlova Ves a Dúbravka postupne dokončujú nástupištia.

„K dnešku evidujeme nedorobky na nástupištiach a vegetačných úpravách dráhy, ktoré však nemajú vplyv na to, aby mohla električka do Dúbravky premávať. V rámci celej rekonštruovanej trate ešte na niektorých zastávkach chýbajú časti kovového zábradlia, nie je kompletne vyznačené trvalé dopravné značenie a funkčná svetelná signalizácia,“ povedal pre agentúru SITA hovorca Bratislavy Peter Bubla.

SkryťVypnúť reklamu

Práce meškali

Dokončovať plánujú taktiež vegetačné úpravy a na zastávke „Karlova Ves“ (po novom „Kútiky“) chcú nainštalovať nové výťahy.

„Lávku pre chodcov „Nad Lúčkami“ budú dokončovať na budúci rok. Jej stav bol totiž horší, ako predpokladal projekt rekonštrukcie,“ informoval Bubla.

Prevádzku električiek na prvom zrekonštruovanom úseku, od zástavky Molecova po obratisko v Karlovej Vsi, spustili 19. decembra po viac ako polroku.

Pôvodne mali električky jazdiť už v septembri, práce sa však omeškali z dôvodov zle zakreslených inžinierskych sietí a sporu s majiteľmi pozemku, kde je umiestnená trakčná meniareň.

Električky do Dúbravky blokuje spor

Stavebné práce na dráhe v časti obratisko Karlova Ves – Damborského (po novom Záluhy) v Dúbravke ukončili 20. decembra, ale spusteniu električkovej dopravy až do Dúbravky bráni spor o vstup na pozemky pod meniarňou Dolné Krčace, z ktorej je napájané trakčné vedenie pre túto trasu.

SkryťVypnúť reklamu

„Prístup k meniarni v súčasnosti znemožňuje nový vlastník pozemku pod ňou. Robíme všetky potrebné kroky k tomu, aby sme sa do nej dostali v čo možno najkratšom čase,“ dodal Bubla.

Počas modernizácie trate, ktorá sa začala koncom júna 2019, odstránili staré koľajnice a trolejové vedenie, koľajový zvršok a následne odťažili aj starý koľajový spodok.

Vybudovali nové podložie, osadili nové stĺpy trakčného vedenia, položili 9 520 metrov nových koľajníc, natiahli 4 860 metrov nového trolejového vedenia, použili 3 500 kubíkov betónu na pevnú jazdnú dráhu. Taktiež osadili nový mobiliár s USB portami na lavičkách.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  2. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  3. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  4. Choďte za odborníkom. Či vás bolí zub alebo chcete investovať
  5. Firmy a školy sa môžu zbaviť elektroodpadu rýchlo a bezplatne
  6. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy
  7. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  8. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine!
  1. Deň narcisov už po piatykrát v dm
  2. Nissan Qashqai: Facelift prináša množstvo inovatívnych vylepšení
  3. Choďte za odborníkom. Či vás bolí zub alebo chcete investovať
  4. Gymnazisti z Nového Mesta nad Váhom sa h3kovali
  5. Aj jedenáste ocenenie Slovak Superbrands Award putuje do dm
  6. Autocentrá AAA AUTO už za prvý štvrťrok predali 26 000 vozidiel
  7. Firmy a školy sa môžu zbaviť elektroodpadu rýchlo a bezplatne
  8. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy
  1. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny 13 845
  2. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine! 8 656
  3. V púpave je všetko, čo potrebujete 5 184
  4. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy 4 048
  5. Esplanade - wellnes s pridanou hodnotou 3 141
  6. Veľká zmena pre ľudí s postihnutím 2 914
  7. Náš prvý prezident sa nebál hovoriť o mravnosti v politike 2 384
  8. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte 2 207
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  2. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  3. Irena Šimuneková: Čriepky z Bratislavy - Keď utícha ruch veľkomesta...
  4. Radko Mačuha: Ako fénix z popola.
  5. Radko Mačuha: Praskliny na Bratislavskom hrade.
  6. Radko Mačuha: Budova, ktorá dala celému námestiu skutočný význam. (cyklus Bratislavská krutosť)
  7. Ľuboš Vodička: Prešporskí báječní muži na lietajúcich strojoch: Ján Bahýľ
  8. Radko Mačuha: Prešporská kasáreň maľovaná (cyklus Bratislavská krutosť)
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 102 309
  2. Lucia Nicholsonová: List zápasníkovi Véghovi 80 384
  3. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 41 321
  4. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 34 170
  5. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 31 879
  6. Boris Šabík: Zvláštne ticho po katastrofách 20 639
  7. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí? 18 795
  8. Lucia Nicholsonová: List ministerke s hollywoodskym úsmevom 12 718
  1. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí?
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  3. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  4. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  6. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
  8. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!
SkryťZatvoriť reklamu