SME

Parkovaciu politiku v bratislavskom Starom Meste odmietli

Primátorov tím prehlasovali poslanci blízki parlamentnej opozícii.

Starostka mestskej časti Staré Mesto Zuzana Aufrichtová je aj poslankyňou Mestského zastupiteľstva.Starostka mestskej časti Staré Mesto Zuzana Aufrichtová je aj poslankyňou Mestského zastupiteľstva. (Zdroj: SITA)

STARÉ MESTO. Parkovacia politika bratislavského primátora Matúša Valla narazila na odpor Starého Mesta. Jeho poslanci neodsúhlasili potrebné dokumenty. Viacerí tvrdili, že ich pripravoval s kozmickou rýchlosťou a Staré Mesto na ne doplatí.

Poslancov z Vallovho tímu, Progresívneho Slovenska a Spolu prehlasovali ľudia blízki súčasnej parlamentnej opozícii a nezaradení poslanci. Návrh nariadenia o parkovacej politike a zmene štatútu skritizovali, o parkovacej politike, ktorá má začať platiť v roku 2020, však rozhodnú mestskí poslanci.

SkryťVypnúť reklamu

Vraj paškvil

S návrhom odmietnuť materiály prišiel staromestský poslanec Boris Ažaltovič, v minulosti hovorca ministra vnútra za KDH Vladimíra Palka.

"Nemáme dosť podkladov na to, aby sme vedeli hlasovať za tento návrh. Chýba finančná analýza, dosahová štúdia," povedal Ažaltovič a podotýkal, že materiál možno už nikdy na stôl nedostanú.

"Pamätám si trojročnú kampaň proti Nesrovnalovi, lebo nezverejnil celú analýzu parkovacej politiky. Tu som videl len powerpointovú prezentáciu, žiadne podklady sme nedostali," tvrdil.

Proti bol aj Palkov syn Vladimír, ktorý je tiež staromestským poslancom a veľkým kritikom Vallovej parkovacej politiky. Označil ju za paškvil. Sám si zase počas diskusie vyslúžil prezývku demagóg.

SkryťVypnúť reklamu

"Parkovacia politika je veľmi potrebná, ale tá rýchlosť a bezhlavosť a nedostatok tvrdých dát mi prekáža," vyjadrila sa aj poslankyňa Viera Satinská.

Je to riziko?

Viceprimátorku Tatianu Kratochvílovú diskusia prekvapila. Podotkla, že práve v Starom Meste už parkovacia politika funguje dlhé roky. V centre sú parkovacie miesta spoplatnené alebo vyhradené pre rezidentov.

Ažaltovičovi však prekážalo, že v dokumentoch nie je možnosť, aby spoplatnené zóny určovali mestské časti.

Prečítajte si tiež: Aufrichtová: Hystéria okolo neschválenia parkovacej politiky bola zbytočná Čítajte 

Súhlasila aj starostka Zuzana Aufrichtová (OKS), ktorá za čias Nesrovnala musela odísť z magistrátu aj pre kritiku parkovacej politiky. "Bojujem za parkovaciu politiku, ale keď neviem dať odpoveď na otázku, akým spôsobom tie zóny budeme určovať... Toto je riziko," povedala.

SkryťVypnúť reklamu

"Starostka podporuje parkovaciu politiku, ale nedáva bianko šek," povedal poslanec Peter Osuský.

"Kde bude aká zóna, to bude v kompetencii mestskej časti, ktorá bude dávať podklady," namietal Adam Berka z Vallovho tímu.

Prečítajte si tiež: Mesto zverejní návrh parkovacej politiky, čaká pripomienky Čítajte 

Kratochvílová zase podotkla, že mestská časť už priestor na pripomienky mala, a ešte dostane možnosť ich uplatniť. Návrh nariadenia bude 22. mája vyvesený, aby ho mohla pripomienkovať verejnosť, ale len na desať dní.

Problémom sú peniaze

Poslanci mali schváliť návrh zmeny štatútu mesta, ktorá je potrebná, aby parkovaciu politiku mesto mohlo spustiť.

Mesto ešte v roku 2012 za primátora Milana Ftáčnika schválilo spoplatnenie parkovania, ale mestskí poslanci neodobrili práve zmeny štatútu.

Problémom bol a zostáva aj pomer, akým sa výťažok z parkovania, odhadnutý na 13,5 milióna eur ročne, má rozdeliť medzi mesto a mestské časti.

V aktuálnom návrhu sa píše, že príjmy z rezidentských kariet by sa mali deliť na polovicu a z parkovania 85:15 v prospech hlavného mesta. Staré Mesto je za pôvodne navrhnuté delenie 70:30.

Nesúhlas Starého Mesta neznamená, že parkovaciu politiku mestskí poslanci neschvália. Rozhodujúce slovo budú mať na júnovom zasadnutí.

Ažaltovič vraví, že ak mesto zapracuje ich pripomienky, staromestskí poslanci nemajú problém sa stretnúť a materiál odobriť.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 30 704
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 376
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 543
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 898
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 234
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 029
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 816
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 805
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  2. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  3. Irena Šimuneková: Čriepky z Bratislavy - Keď utícha ruch veľkomesta...
  4. Radko Mačuha: Ako fénix z popola.
  5. Radko Mačuha: Praskliny na Bratislavskom hrade.
  6. Radko Mačuha: Budova, ktorá dala celému námestiu skutočný význam. (cyklus Bratislavská krutosť)
  7. Ľuboš Vodička: Prešporskí báječní muži na lietajúcich strojoch: Ján Bahýľ
  8. Radko Mačuha: Prešporská kasáreň maľovaná (cyklus Bratislavská krutosť)
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 056
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 644
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 432
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 9 940
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 445
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 362
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 250
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 432
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu