SME

Do Hainburgu prestane jazdiť linka 901

Pôvodná licencia pre Dopravný podnik Bratislava vypršala, čaká na nové pridelenie.

Cesta do Hainburgu spod Mosta SNP linkou 901 trvá 22 minút.Cesta do Hainburgu spod Mosta SNP linkou 901 trvá 22 minút. (Zdroj: SME - Jozef Jakubčo)

BRATISLAVA. Od budúceho pondelka prestane premávať cezhraničná linka 901 z Bratislavy do hainburgu.

Ľudia, ktorí dochádzajú do Bratislavy autobusom z rakúskeho Wolfstahlu a Hainburgu alebo cestujú tesne za hranice do Rakúska, budú od 11. júna musieť zmeniť svoje dopravné zvyky.

Kedy bude znovu jazdiť?

Správca linky, Dopravný podnik Bratislava, si totiž nestihol predĺžiť licenciu na jej prevádzkovanie. Licenciu mal pôvodne na päť rokov.

“O vydanie novej licencie sme už požiadali a čakáme na jej udelenie,” vraví hovorkyňa podniku Adriana Volfová. Dopravný podnik nepovedal, kedy o obnovenie licencie požiadal, ani ako dlho na jej vydanie už čaká.

SkryťVypnúť reklamu

Nie je preto jasné, kedy by sa mala cezhraničná linka 901 opäť obnoviť. Povolenie musia najskôr schváliť rakúske a po nich následne aj slovenské úrady. O tom, na ako dlho bude nová licencia pre DPB pridelená, rozhodne slovenské ministerstvo dopravy.

Na linke neplatí štandardná električenka, ale špeciálne cestovné 1,50 eura za jednosmernú, alebo 2,90 eura za spiatočnú cestu.

Nahradí ju Slovak Lines

Linku číslo 901, ktorá premáva spod Mosta SNP približne každú hodinu, majú nahradiť spoje Slovak Lines Express, ktoré jazdia cez Hainburg do Viedne.

Prečítajte si tiež: Bratislavský dopravný podnik ruší spoj do Hainburgu Čítajte 

Aj v minulosti sa už stalo, že linka 901 mala výpadok a museli ju nahradiť inými spojmi. Začiatkom vlaňajšieho roka napríklad DPB informoval, že linku 901 má so svojimi spojmi úplne nahradiť Slovak Lines. Argumentoval dlhodobou stratovosťou služby.

SkryťVypnúť reklamu

Trasa do Hainburgu je približne 16 kilometrov dlhá, v mestečku žije niečo vyše šesťtisíc obyvateľov. V súčasnosti až pätinu tvoria Slováci, mnoho z nich pracujú v Bratislave a denne sem dochádzajú. V súčasnosti sa dá na tejto trase cestovať aj pravidelnými linkami Slovak Lines.

Linku 901 zaviedol podnik prvýkrát v roku 2008, pôvodne len do Wolfsthalu. Od marca 2009 linku predĺžil až do Hainburgu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 18 193
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 548
  3. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 13 941
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 11 006
  5. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 632
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 500
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 8 017
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 340
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  2. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  3. Irena Šimuneková: Čriepky z Bratislavy - Keď utícha ruch veľkomesta...
  4. Radko Mačuha: Ako fénix z popola.
  5. Radko Mačuha: Praskliny na Bratislavskom hrade.
  6. Radko Mačuha: Budova, ktorá dala celému námestiu skutočný význam. (cyklus Bratislavská krutosť)
  7. Ľuboš Vodička: Prešporskí báječní muži na lietajúcich strojoch: Ján Bahýľ
  8. Radko Mačuha: Prešporská kasáreň maľovaná (cyklus Bratislavská krutosť)
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 786
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 669
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 473
  4. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 392
  5. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 376
  6. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 244
  7. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 8 143
  8. Juraj Kumičák: Kolaborant 7 273
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu