SME

Majiteľom garáží praskajú steny, zatarasili preto nad nimi cestu

Cesta je síce skolaudovaná ako verejne prístupná, nevlastní ju však mesto ani mestská časť.

Na Nejedlého ulici v Dúbravke pribudla betónová zátarasa.Na Nejedlého ulici v Dúbravke pribudla betónová zátarasa. (Zdroj: Foto SME - Jana Trebulová)

DÚBRAVKA. Keď ráno vyšli Dúbravčania z Nejedlého ulice zo svojich bytov, nastúpili do áut a chceli sa najkratšou cestou dostať na diaľnicu, mali smolu. V jazde im zabránila betónová zátarasa umiestnená uprostred cesty.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Predtým, než sa na ulici objavila, vodiči sa dostali na diaľnicu tak, že im stačilo odbočiť na ulicu Na vrátkach, ktorou sa na ňu pripojili.

Teraz im však neostáva iná možnosť, ako vydať sa druhou stranou k električkovej radiále a prekľučkovať k diaľnici cez viaceré ulice. V rannej špičke sa im tak cesta značne predĺži, pretože musia stáť na niekoľkých semaforoch.

SkryťVypnúť reklamu

Viacerí domáci si nevedeli situáciu vysvetliť, pretože s nimi nikto nové dopravné riešenie nekonzultoval. Netušili ani to, či ide o dočasnú zábranu, alebo trvalú.

„Ráno som sa vybrala do práce cestou ako vždy, no zrazu predo mnou stál múr,“ povedala Dúbravčanka Jana Trebulová, ktorá nás na situáciu upozornila.

Cesta nepatrí mestu ani mestskej časti

Keď sme sa na zábranu pýtali mestskej časti Dúbravka, vysvitlo, že si ju osadili samotní vlastníci bytov, ktorých zastupuje spoločnosť K.T.I.

Urobili tak po tom, ako im začali praskať steny v garážach, ktoré sa nachádzajú pod danou cestou. Tým, že po nej jazdili autá, dochádzalo podľa nich k narušovaniu statiky garáží a prístupovej rampy. Vlastníci garáží to dokladovali aj statickými posudkami.

„Komunikácia bola síce v roku 2008 kolaudovaná ako verejne prístupná, nebola však prevzatá do správy hlavným mestom a z tohto dôvodu nebola zaradená do cestnej siete,“ povedala hovorkyňa mestskej časti Dúbravka Lucia Marcinátová.

SkryťVypnúť reklamu

Hlavné mesto ju však podľa hovorkyne bratislavského magistrátu Zuzany Onuferovej do správy prevziať nemohlo. Ide totiž o cestu III. triedy, ktoré spravujú mestské časti. Magistrát sa stará iba o väčšie cesty, I. a II. triedy.

„V tomto prípade, keďže ide o predĺženie miestnej komunikácie III. triedy, cestu môže do správy prevziať iba mestská časť,“ dodala Onuferová.

Mestské časti môžu podľa nej vydávať aj povolenia na osadenie dopravných zariadení, respektíve vykonávať štátny odborný dohľad a preveriť, či je zábrana osadená v súlade s predpismi.

Dúbravská samospráva však tvrdí, že po kolaudácii môže cestu prebrať jedine hlavné mesto, aj keď ide o cestu III. triedy, a následne ju môže zveriť mestskej časti. „To sa však nestalo," povedala Marcinátová s tým, že mesto pri kolaudácii bolo.

SkryťVypnúť reklamu

Vlastníkom cesty je tak stále spoločenstvo vlastníkov bytových a nebytových priestorov na Nejedlého ulici. Podľa mestskej časti sú preto povinní sa starať aj o jej letnú aj zimnú údržbu.

Odsúhlasená zátarasa

Majitelia garáží pritom podľa Marcinátovej upozorňovali na praskliny už dlhšie. Hlavné mesto preto požiadali o zmenu dopravy na ceste nad garážami ešte v apríli 2016. Navrhovali, aby autá po nej nemohli už viac jazdiť.

Dopravná komisia magistrátu so súhlasom Krajského dopravného inšpektorátu v Bratislave im podľa Marcinátovej vyhovela, a tak sa tento týždeň objavila na ulici betónová zátarasa.

„Osadenie by malo byť trvalé,“ povedala hovorkyňa Dúbravky. Mestská časť však podľa nej bude komunikovať s vlastníkmi cesty a bude sa snažiť dospieť ku kompromisnému riešeniu, aby po ceste mohli opäť jazdiť aspoň osobné autá.

Dopravný analytik Ján Bazovský však tvrdí, že ak cestu vlastnia majitelia bytov, zdokladovali škodu na garážach a navyše majú súhlas na osadenie zábrany od mesta, nič neporušili a majú právo cestu zatarasiť.

„Problém by nastal vtedy, ak by zatarasili jediný možný vjazd a výjazd z danej lokality, čo však v tomto prípade neurobili,“ dodal Bazovský.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Ale že brutálny hráčsky notebook
  3. Prečo cena Bitcoinu rastie? Kam až môže vystúpať?
  4. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe
  5. Priesady ako zo škatuľky
  6. Chceš vlastniť nový Galaxy S24, vyskúšaj ho vďaka Try Galaxy?
  7. Každý piaty zomrie
  8. Bezstarostný relax? Objavte tieto skvelé hotely pre dospelých
  1. dm podporila sumou 6 475 eur realizáciu projektu Základnej školy
  2. Na zdraví záleží
  3. Prečo cena Bitcoinu rastie? Kam až môže vystúpať?
  4. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe
  5. Jar bez únavy: Aktívny životný štýl ako liek
  6. Rozbieha sa online súboj o najkrajšiu obnovenú pamiatku
  7. Súťaž Fénix – Kultúrna pamiatka roka štartuje online hlasovanie
  8. Štartuje online hlasovanie o najkrajšiu obnovenú pamiatku
  1. Bezstarostný relax? Objavte tieto skvelé hotely pre dospelých 12 163
  2. Každý piaty zomrie 8 940
  3. Budúcnosť VÚSCH je v špičkovej medicíne a spokojnosti pacientov 8 777
  4. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? 7 603
  5. Devínska Kobyla teraz 6x dobrodružnejšia: Tipy, čo neprehliadnuť 3 801
  6. Trúfame si pristáť s lietadlom, ale na toto nám odvaha chýba 3 733
  7. Značka Cupra má na Slovensku už šesť nových Cupra garáží 3 509
  8. Ako sporiť na dôchodok? Radí odborník 2 835
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  2. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  3. Irena Šimuneková: Čriepky z Bratislavy - Keď utícha ruch veľkomesta...
  4. Radko Mačuha: Ako fénix z popola.
  5. Radko Mačuha: Praskliny na Bratislavskom hrade.
  6. Radko Mačuha: Budova, ktorá dala celému námestiu skutočný význam. (cyklus Bratislavská krutosť)
  7. Ľuboš Vodička: Prešporskí báječní muži na lietajúcich strojoch: Ján Bahýľ
  8. Radko Mačuha: Prešporská kasáreň maľovaná (cyklus Bratislavská krutosť)
  1. Elena Antalová: Vídala som iného Danka s ochrankou 25 218
  2. Peter Kysela: BUM. A je to tu. 21 765
  3. Ivan Čáni: Tomáško od Tarabov, aj ja som bol „bezdomovcom zasypaným exekúciami“ ako riaditeľ RTVS. 20 722
  4. INEKO: Ambulantní lekári zarábali v roku 2022 v priemere 4 836 eur – najviac pediatri, gynekológovia a všeobecní pre dospelých, najmenej kožní a internisti 16 670
  5. Marek Mačuha: Problém zvaný Tipos 13 778
  6. Ján Šeďo: V roku 1982 som sa stretol s mechom udretým, on stále žije ? 11 160
  7. Ján Šeďo: Súhlasím s Tarabom, problémy začínajú, jeden už nakupuje v L. Mikuláši. 9 367
  8. Ľuboš Dobrota: Spolupracujú s cudzími tajnými službami? 8 758
  1. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  2. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 75. - V roku 1913 objavil Boris Vilkitský posledné súostrovie na Zemi - Severnú Zem
  4. Post Bellum SK: Pri vysídľovaní na nich v Budapešti kričali: vlastizradcovia!
  5. Yevhen Hessen: Založenie kryptomenovej spoločnosti: kľúčové kroky a úvahy
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 74. - Podmorská expedícia Huberta Wilkinsa na severný pól - 1931
  7. Yevhen Hessen: Zákulisie vydávania: požiadavky a postup
  8. Monika Nagyova: Muži s kyticami, kde že ste?
SkryťZatvoriť reklamu