BRATISLAVA. Nové električkové trate, most cez Dunaj pre peších, kongresové centrum, nové obchody, byty, kancelárske priestory, športoviská a parky. To všetko sľubuje spoločnosť J&T Real Estate v rámci svojho konceptu Spojená Bratislava.
Developer chce doň investovať 1,2 miliardy eur. Na oplátku žiada štát o udelenie štatútu významnej investície. Ten by mal zjednodušiť a urýchliť realizáciu celého projektu. Ak ho získa, plánuje svoje projekty v rámci Spojenej Bratislavy zrealizovať v rozmedzí piatich až desiatich rokov.
„Sme presvedčení, že aktivizáciou a oživením prepojením nábrežia na ľavom brehu Dunaja cez existujúci River Park, Zuckermandel, Staré Mesto a Euroveu sa centrum mesta môže postupne 'preliať' cez zónu Pribinova aj na pravý breh Dunaja. Doteraz izolovanú Petržalku tak pritiahne bližšie k mestu a vytvorí sa živá nábrežná zóna Nové Lido,“ povedal spolumajiteľ J&T Real Estate Peter Korbačka.
Spojená Bratislava
Zámerom developera je vybudovať pokračovanie zóny Eurovea, ďalšiu fázu Klingerky a dokončiť zónu Panaroma City. Na staromestskej nábrežnej promenáde sa tak majú nachádzať byty, kancelárie, obchody a priestory pre kultúru. Pri komplexe Eurovea by malo vyrásť aj kongresové centrum s kapacitou 1700 ľudí. Na opačnom, petržalskom, brehu Dunaja by zas mala vzniknúť nová štvrť Nové Lido.
Na celkovej rozlohe 60 hektárov by malo pribudnúť 254-tisíc štvorcových metrov kancelárskych priestorov, 4200 bytov, 35-tisíc štvorcových metrov verejných priestorov a šesť hektárov zelene. Štyri hektáre developer poskytne na vybudovanie športových plôch.
Súčasťou projektu Spojená Bratislava je tiež nový most pre peších ponad Dunaj. Ten by mal prepojiť námestie pred novou budovou Slovenského národného divadla so zónou budúceho Nového Lida.
Nové električkové trate
„Kľúčovým rozmerom našich projektov v Bratislave je aj rozvoj dostupnej verejnej dopravy, s prirodzeným dôrazom na električkovú dopravu,“ ozrejmil Korbačka.
Developer sľubuje vybudovať na vlastné náklady 4,2 kilometra električkových tratí v hodnote 60 miliónov eur.
V úseku Košická by malo pribudnúť 2,7 kilometra tratí a v Petržalke 1,5 kilometra.