SME

Fundárek: Pre mnohých by bola lanovka nepoužiteľná

Bratislava v otázke dopravy za vlakom neuteká, ale kríva, pričom keby mesto uvažovalo v dlhodobejšej perspektíve a nevyhodilo by z projektu mosta Apollo pôvodne zamýšľanú električkovú trať, nemuseli by sme teraz podľa predsedu občianskej iniciatívy Lepšia doprava MARTINA FUNDÁREKA riešiť dilemu, či postaviť lanovku, alebo električku.

Ilustračné fotoIlustračné foto (Zdroj: SME - Jozef Jakubčo)

Preferujete v Bratislave radšej lanovku alebo rozšírenie električkovej trate?

„Lanovka prepojí dve lokality developera a určite bude pre dopravu prospešná, pretože zaťaženie ciest bude menšie, ako keby sa lanovka nestavala. Otázne však je, nakoľko bude prospešná. Jej nevýhodou je totiž určitá izolovanosť. Na rozdiel od lanovky by električka vyriešila bezproblémové spojenie aj pre iné mestské časti než sever Petržalky. Priniesla by menšie množstvo prestupov a mala by až štvornásobne vyššiu kapacitu oproti lanovke. Takže moja preferencia je jasná – električka.“

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Lanovka verzus električka. Čo má v Bratislave väčší zmysel a šancu? Čítajte 

Pri vybudovaní lanovky hovorí investor aj o výstavbe záchytného parkoviska v Petržalke v okolí Ekonomickej univerzity. Pomohlo by v tejto lokalite?

„Navrhované vybudovanie veľkého parkovacieho domu v lokalite, kde sa pretínajú výjazdy z dvoch mostov a kde sú už dnes dennodenne zápchy, je z hľadiska dopravy veľmi kontroverzné. Ak chceme presvedčiť ľudí, aby používali hromadnú dopravu, treba vybudovať záchytné parkoviská na okrajoch mesta a odtiaľ ich dovážať koľajovou dopravou. Na to by bolo ideálne prepojiť Šafárikovo námestie a Záhradnícku električkovou traťou cez Košickú a predĺžiť ružinovskú trať do lokality okolo diaľnice, kde by mohlo byť jedno z kľúčových záchytných parkovísk.“

Takže električka by bola efektívnejšia a lanovka by bola zrejme iba atrakciou pre turistov namiesto toho, aby ju využívali ľudia cestou do práce?

SkryťVypnúť reklamu

„Treba si uvedomiť, že väčšina z tých, ktorí dochádzajú do mesta autom, dochádza zo severu a východu, čo vyplýva z excentrickej polohy hlavného mesta. Pre nich by bola lanovka nepoužiteľná.“

Prečítajte si tiež: Anketa: Preferujete v Bratislave lanovku alebo rozšírenie električkovej trate? Čítajte 

Centrum Bratislavy sa rozširuje smerom k Zimnému prístavu a na petržalskom brehu Dunaja má vzniknúť nová štvrť Nové Lido. Je na to pripravená aj doprava?

„Určite nie. Už dnes sú denne zápchy ráno aj večer na predmostiach na oboch brehoch. Zápchy sú aj na Košickej v smere z mosta. Projekty, pri ktorých developeri hádžu päť- či šesťcifernými počtami obyvateľov a pracujúcich, zhoršia situáciu do extrémnych rozmerov, ak sa nezačne so skutočnou a masívnou podporou hromadnej dopravy.“

Pre väčšinu ľudí, ktorí dochádzajú do mesta autom, by bola lanovka nepoužiteľná.

Martin Fundárek, predseda občianskej iniciatívy Lepšia doprava

S nápadmi, ako vyriešiť dopravu pri zahusťovaní mesta, zatiaľ prišli len súkromné firmy, ktoré plánujú v lokalite stavať. Nechýba iniciatíva mesta?

SkryťVypnúť reklamu

„Mesto je už roky v hlbokej defenzíve a uteká za vlakom. Ba chce sa mi povedať, že skôr kríva za vlakom. Petržalská električková trať je prvou koľajovou traťou v meste po 25 rokoch. Môžeme len závidieť mestám, ako je Viedeň, kde postavili metro do polí a až potom sa začala výstavba v okolí.“

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C4W49 na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Revolučný Nissan X-Trail mení pravidlá hry
  2. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  3. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  4. Ako zlepšiť povedomie o cirkulárnej ekonomike?
  5. Prémiové bývanie pod lesom. Objavte Stockerka Prémium
  6. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  7. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  8. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine!
  1. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  2. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  3. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  4. Ako zlepšiť povedomie o cirkulárnej ekonomike?
  5. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  6. Prémiové bývanie pod lesom. Objavte Stockerka Prémium
  7. Každým dňom krajší! Nový Kynek je miestom, kde chcete bývať
  8. Predajte starý byt bez provízie realitke a bývajte v novostavbe
  1. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny 13 718
  2. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine! 7 215
  3. Krátky, ale veľmi úspešný príbeh Kardiocentra AGEL Košice-Šaca 5 129
  4. Posledné byty v jedinečnej novostavbe v historickom jadre Košíc 4 594
  5. Výborná pre diabetikov aj pre lepšie trávenie. Poznáte Aróniu? 4 538
  6. V púpave je všetko, čo potrebujete 4 409
  7. Nebudete veriť, že toto skrýva Albánsko. Jeho pláže vyrazia dych 4 258
  8. Ako prišiel Boris Kollár k miliónom 3 584
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  2. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  3. Irena Šimuneková: Čriepky z Bratislavy - Keď utícha ruch veľkomesta...
  4. Radko Mačuha: Ako fénix z popola.
  5. Radko Mačuha: Praskliny na Bratislavskom hrade.
  6. Radko Mačuha: Budova, ktorá dala celému námestiu skutočný význam. (cyklus Bratislavská krutosť)
  7. Ľuboš Vodička: Prešporskí báječní muži na lietajúcich strojoch: Ján Bahýľ
  8. Radko Mačuha: Prešporská kasáreň maľovaná (cyklus Bratislavská krutosť)
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 108 414
  2. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 40 518
  3. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 35 332
  4. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 34 967
  5. Ján Šeďo: Ktorý slovenský senior oželie z dôchodku 400 EUR mesačne ? 22 894
  6. Boris Šabík: Zvláštne ticho po katastrofách 20 003
  7. Martin Pollák: Komu sa klaňajú traja hrdobci? 19 606
  8. Leonard Malacký: Kam z Bratislavy - na trip do najkrajšej obce na Dunaji 9 102
  1. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí?
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  3. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  4. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  6. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
  8. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!
SkryťZatvoriť reklamu