BRATISLAVA. Zatiaľ stále nie je známe, kedy začnú v hlavnom meste SR Bratislave platiť nové pravidlá parkovania.
Všeobecne záväzné nariadenie (VZN), ktoré určuje pravidlá parkovania v meste, platí od 1. marca, aby však mohli bratislavské mestské časti parkovaciu politiku praktizovať, musí byť schválený dodatok k Štatútu hlavného mesta SR Bratislavy.
Nesrovnal bod z rokovania stiahol
O tom malo bratislavské mestské zastupiteľstvo rokovať na štvrtkovom zasadnutí, podvečer však primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal tento bod z rokovania stiahol.
Väčšinu rokovacieho dňa sa totiž mestskí poslanci zaoberali návrhom o zrušení hazardu v meste. Dodatkom k štatútu by sa malo zastupiteľstvo zaoberať na pokračujúcom zastupiteľstve, ktoré primátor zvolá.
Dodatok upravuje kompetencie hlavného mesta a mestských častí v užívaní ciest I. až IV. triedy.
„Zároveň splnomocňuje mestské časti schváliť VZN v miestnom zastupiteľstve, ktoré bude obsahovať najmä úpravu výšky úhrady za dočasné parkovanie, spôsob platenia úhrady a preukázania jej zaplatenia,“ uviedol Marek Papajčík z tlačového oddelenia bratislavského magistrátu.
Vydávanie parkovacích kariet
V predloženom návrhu dodatku štatútu navrhujú možnosť, aby hlavné mesto mohlo vydávať parkovacie karty bez určenia zóny pre obyvateľov mestských častí, ktoré sa do parkovacej politiky nezapoja.
Celý výnos z pokút by mal ísť pre Mestskú políciu hlavného mesta SR Bratislavy, niektorým členom mestskej rady i mestským poslancom sa to však nepáči.
Mestské časti by chceli z pokút podiel, aby mohli systém parkovania na svojom území prevádzkovať. Do úvahy ešte prichádza možnosť, že poslanci navrhnú iné rozdelenie výnosov z úhrad za parkovanie.
Výnos s poplatku za parkovanie
Z dodatku štatútu by totiž vyplývalo, že výnos z poplatku za parkovanie si bratislavský magistrát a bratislavské mestské časti rozdelia v pomere 75:25 v prospech mestských častí. „Zmenou štatútu budú vybrané cesty I. a II. triedy patriť pod mestské časti, aby na nich mohli vyberať peniaze za parkovanie.
Doteraz to nebolo možné. Mestská časť mohla vyberať peniaze za parkovanie len na cestách III. a IV. triedy,“ vysvetlil bratislavský mestský poslanec Oliver Kríž.
Bez prijatia dodatku k štatútu nemôžu mestské časti zaviesť na mestských cestách I. a II. triedy, ktoré sú na ich území, parkovaciu politiku. Dodatok k štatútu je plne v kompetencii poslancov mestského zastupiteľstva.