SME

Mesto a ŽSR neobnovia komplexne predstaničný priestor,tvrdí investor

Bratislavská samospráva oponuje, že viackrát vyzvala investora na dodržanie zmluvy a zrealizovanie projektu v zmluvnom termíne, no neúspešne.

Výsledky revitalizácie prostredia pred hlavnou stanicou na námestí Franza Liszta z roku 2015.Výsledky revitalizácie prostredia pred hlavnou stanicou na námestí Franza Liszta z roku 2015. (Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Hlavné mesto ani Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) nebudú schopné realizovať komplexnú obnovu priestoru pred Hlavnou stanicou v Bratislave. Pre TASR to uviedla spoločnosť Transprojekt, podľa ktorej to dokazujú aj ich vyjadrenia za posledný mesiac. Samotná firma však mala do konca roka 2016 obnoviť priestor pred stanicou. Podľa bratislavského magistrátu sa to však nestalo, investičný zámer zrealizovaný nebol a do konca zmluvného termínu mestu investor stavebné objekty a plánované investície neodovzdal. Zmluva medzi Bratislavou a Transprojektom tak ku koncu roka 2016 vypršala.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Čaká sa

"Rešpektujeme rozhodnutie mesta v tejto veci. V súčasnosti je celá záležitosť, tak ako sme avizovali, v rukách právnych zástupcov. Všetky ďalšie kroky sú a budú len prirodzenou reakciou na uvedený postoj mesta," uviedla mediálna zástupkyňa investora Mária Adamová. Spoločnosť Transprojekt pre TASR ešte v novembri 2016 povedala, že je pripravená podať ochranné žaloby zahŕňajúce tak návrhy na predbežné opatrenia, ako aj žaloby týkajúce sa ochrany dobrej povesti, uplatnenia si náhrady škody a nemajetkovej ujmy, ktoré spoločnosti mali vzniknúť dlhodobým odmietaním súčinnosti zo strany mesta. Zároveň deklarovala, že si preukázateľne splnila všetky záväzky, ktoré jej vyplývali z uzatvorených dokumentov, tak s hlavným mestom, ako aj so ŽSR.

SkryťVypnúť reklamu

Bratislavská samospráva oponuje, že viackrát vyzvala investora na dodržanie zmluvy a zrealizovanie projektu v zmluvnom termíne, no neúspešne. V decembri 2016 mesto informovalo investora, že časový dodatok k zmluve uzatvorenej ešte v roku 2010 vedenie mesta i mestskí poslanci odmietli prijať a v prípade, ak mestu neodovzdá právoplatne skolaudované stavebné objekty a plánované investície, tak ako boli zmluvne dohodnuté, zmluva prestáva platiť.

"Viac ako šesť rokov sa na stanici a v okolí zmenilo len to, do čoho investovalo hlavné mesto a železnice - zrevitalizované predstaničné námestie, opravené eskalátory či zmodernizovanie električkovej trate. Teraz máme konečne rozviazané ruky, aspoň čo sa týka predstaničných priestorov, ktoré sa vrátia do majetku mesta," povedal primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal. Stretnúť sa chce s ministrom dopravy Árpádom Érsekom (Most-Híd) a generálnym riaditeľom Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) Martinom Erdössym, aby spoločne skoordinovali ďalší postup rekonštrukcie priestoru stanice.

SkryťVypnúť reklamu

Železnice sú pripravené

ŽSR vítajú záujem hlavného mesta a sú pripravené rokovať. "Urobíme všetko pre to, aby sme v priebehu roku 2017 menšími rekonštrukčnými úpravami zvýšili komfort a úroveň cestovania a popritom musíme rozhodnúť o ďalšom postupe vo veci nerealizovaného projektu," povedal Erdössy. V novembri 2016 ŽSR uviedli, že Hlavná stanica zostane v tvarovo nezmenenej podobe, ale výzorovo a kvalitatívne zmení svoju podobu do času komplexnej rekonštrukcie celej budovy. Taktiež sa pripravuje aj prestavba nákladných výťahov na nástupištia na osobné výťahy.

ŽSR majú s Transprojektom uzavretú nájomnú zmluvu o prenájme pozemkov, ktoré mali byť súčasťou rekonštrukcie predstaničného námestia. Zmluva bola uzatvorená na dobu 50 rokov. Železnice tvrdia, že investor si nájomné riadne platí.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  6. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  7. Do ZWIRN OFFICE sa sťahuje špičková zubná klinika 3SDent
  8. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  1. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  4. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  7. Dobrovoľníci z MetLife vysadili nové stromy a kríky
  8. MISSia splnená. Projekt Kesselbauer ožíva spokojnými majiteľmi
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 30 704
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 529
  3. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 16 316
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 765
  5. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 005
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 9 889
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 582
  8. McDonald's reštaurácia Košice Jazero ukončuje svoju prevádzku 7 351
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  2. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  3. Irena Šimuneková: Čriepky z Bratislavy - Keď utícha ruch veľkomesta...
  4. Radko Mačuha: Ako fénix z popola.
  5. Radko Mačuha: Praskliny na Bratislavskom hrade.
  6. Radko Mačuha: Budova, ktorá dala celému námestiu skutočný význam. (cyklus Bratislavská krutosť)
  7. Ľuboš Vodička: Prešporskí báječní muži na lietajúcich strojoch: Ján Bahýľ
  8. Radko Mačuha: Prešporská kasáreň maľovaná (cyklus Bratislavská krutosť)
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 45 654
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 506
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 373
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 11 644
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 363
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 345
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 038
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 421
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu